Turbo Inferno Revival

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Helge, 6 nov 2023.

  1. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    Ik zet mijn project voort in een nieuwe draad, omdat ik mijn focus een beetje heb veranderd op wat ik maak.

    Ik herschep de Turbo Inferno met behulp van een Inferno MP7.5 en in tegenstelling tot de Turbo Inferno gaat hij elektrisch. Ik heb het meeste gekocht wat ik nodig heb, maar ik wacht nog steeds op een aantal onderdelen. De auto moet zo goed als nieuw zijn en volledig gerenoveerd. Ik heb een gebruikte Inferno 7.5 gekocht en ben deze aan het installeren. Veel van wat ik in de vorige draad over dit project heb opgenomen, zal ik nu achterwege laten. Ik ga reproductiestickers kopen voor Turbo Inferno. Ik ken een winkel die ze verkoopt. Ik heb ook nieuwe groene velgen met 5 spaken nodig. En ik moet nieuwe banden hebben die meer off-road zijn. Zoals ik al zei, het model zal elektrisch zijn en ik wacht op onderdelen terwijl ik andere onderdelen heb ontvangen.

    Hier is een foto van een originele Turbo Inferno en een Inferno MP7.5. Ze lijken behoorlijk op elkaar en het zal gemakkelijk zijn om de Turbo Inferno terug te brengen in een nieuwer model.

    upload_2023-11-6_8-42-1.jpeg

    upload_2023-11-6_8-42-18.jpeg
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2023
  2. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    Deze dingen heb ik nodig om een Turbo Inferno Revival te maken op een MP7.5
    .
    .
    5 spaken velgen (Thunder Tiger maar die past)
    upload_2023-11-6_8-46-53.jpeg
    Offroad banden voor Inferno MP9
    upload_2023-11-6_8-47-19.jpeg


    Gereproduceerde stickers voor Turbo Inferno

    upload_2023-11-6_8-48-44.jpeg
     
  3. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    De Turbo Inferno was een nitro-auto maar de ontwikkeling gaat door, dus in 2023 moeten we elektrisch rijden, hehehe.
    Dus wordt hij omgebouwd naar elektrisch.


    De Turbo Inferno had een blauw chassis en ik heb een gloednieuw blauw chassis voor MP7.5 gekocht. Als ik het krijg; misschien morgen, dan zal ik beginnen met het plaatsen van foto's.
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2023
  4. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    De spoiler is oud en de verf is vervaagd. Ik lak hem in dezelfde kleur als de carrosserie.
    Het ziet er misschien nog niet zo mooi uit, maar ik moet de verf schuren met
    waterschuurpapier om hem glad te maken en daarna glanzend polijsten.
    .
    upload_2023-11-6_10-2-44.jpeg
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.584
    Locatie:
    Sassenheim
    Hoewel je idee is veranderd is is je basis niet veranderd en had je prima door kunnen gaan in je oude topic....
     
  6. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond

    Dan kun je het oude draadje verwijderen.

    Veel vragen zijn mij duidelijk geworden in de oude draad en het is niet meer zo belangrijk. Het is pas nu dat het grote project begint. Nu heb ik bijna alles gekocht wat ik nodig heb.
     
  7. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    De MP7.5 is inderdaad een oude auto, maar toch modern.
    Het verschilt niet zoveel van de exemplaren die nu in de winkels liggen.
    Ik denk ook dat de Inferno van vandaag gebaseerd is op MP7.5. (weet het nog niet helemaal zeker...)

    Om die reden kan ik zeggen dat ik een moderne Turbo Inferno aan het bouwen ben.
    En zoals ik hierboven heb geschreven en zoals ik kan herhalen: In 2023 rijden we elektrisch.
     
  8. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    Turbo Inferno had blauwe chassis en het past goed dat ik heb eeen gekocht.
    Gloednieuw.

    upload_2023-11-6_10-28-6.jpeg


    upload_2023-11-6_10-28-21.jpeg
     
  9. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    Motor mount voor electrisch motor is gemonteerd.

    upload_2023-11-6_11-33-35.jpeg
     
  10. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.368
    Locatie:
    Gavere/België
    doorgaan in ander draadje vind ik ook logischer.. Turbo Inferno is een DX chassis meen ik? Dat scheelt wel redelijk veel met de M7.5, er zit een generatie of 2 tussen denk ik. Ik kan het niet goed zien met de body er op, maar aan de body zelf te zien, denk ik dat ik gelijk heb.
    Buiten mogelijk de draagarmen, is niet heel veel uitwisselbaar denk ik?
    Spoiler lakken, waarom niet, maar denk er wel aan: 1 keer rijden en de lak zal afbladderen of minstens beschadigd zijn. De spoliers zijn van nylon, dus niet zo makkelijk te lakken. Ennetjes opschuren lukt nog moeilijker. Een spoiler dient net om de rest te beschermen, dus eerder een consumable.
     
    Helge vindt dit leuk.
  11. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond

    Ja dat klopt. De Turbo Inferno is een DX-chassis. Ik had er vele jaren geleden een. Het grote verschil kwam toen de MP5 werd gelanceerd. Na de MP5 kwam de MP6 en daarna degene die ik heb. Er is een groot verschil tussen een MP7.5 en Turbo Inferno, dus het maken van een elektrische remake van Turbo Inferno vond ik een hele goede reden om een nieuw onderwerp te starten.
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2023
  12. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    [QUOTE="
    Spoiler lakken, waarom niet, maar denk er wel aan: 1 keer rijden en de lak zal afbladderen of minstens beschadigd zijn. De spoliers zijn van nylon, dus niet zo makkelijk te lakken. Ennetjes opschuren lukt nog moeilijker. Een spoiler dient net om de rest te beschermen, dus eerder een consumable.[/QUOTE]

    Als je weet hoe je een sterk oppervlak moet maken, wat ik weet, dan kun je een spoiler schilderen. Je moet lakken, schuren, vernissen, schuren en polijsten en afwerken met blanke lak. Dan hecht de lak goed.
     
  13. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    Deze verf hecht goed en zal niet afvallen. Ik gebruikte dezelfde procedure als bij het verfen van een elektrische gitaar.
    Je moet weten hoe je de lak moet behandelen om te laten hechten en je moet de juiste soort verf gebruiken.

    Dit is geen Lexan verf. Lexan verf gaat niet hier.
    upload_2023-11-6_17-31-41.jpeg
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2023
  14. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.368
    Locatie:
    Gavere/België
    Dat weet ik wel. Maar opnieuw: op een spoiler... jammer van het werk eens je gaat rijden.
    Ok dit is dus een inferno topic,niet over de mp7.5.
     
    Helge vindt dit leuk.
  15. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    Het bouw heeft begint.

    De motor is stevig bevestigd aan de motorsteun en de pinion gear is geïnstalleerd (niet op deze foto) en ik heb nieuwe roestvrijstalen schroeven gekregen om de motorsteun beter vast te zetten. De schroeven die bij de motorsteun werden geleverd, waren van niet erg goede kwaliteit en hadden een kleine umbraco-kop die gemakkelijk kon verslijten. De motorsteun is niet origineel Kyosho maar ziet er zeer goed uit. Het volgende dat nu moet gebeuren is het monteren van mijn aandrijfassen. Ze zijn nog niet per post aangekomen. Ik vond het veel mooier staan met een blauw chassis, ook gezien het feit dat de Turbo Inferno ook een blauw chassis had

    upload_2023-11-7_10-23-36.jpeg
     
    Laatst bewerkt: 7 nov 2023
  16. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    Ik heb twee van die velgen op e-bay gekocht.
    En een winkel in Zweden heeft ook een set en ik ga morgen kopen. Origineele Turbo Inferno velgen is niet meer te vinden.
    Deze velgen zijn voor een uit productie genomen auto die Thunder Tiger had.
    Het zijn Thunder Tiger velgen, maar hebben precies dezelfde maat als de velgen van Inferno. En ze hebben een hex van 17 mm.

    En ook deze velgen zijn nu bijna niet meer te verkrijgen.

    Ik vind groene velgen met 5 spaken nodig om te een modern Turbo Inferno te maken.



    upload_2023-11-8_0-12-18.jpeg
     
  17. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.368
    Locatie:
    Gavere/België
    Ik meen dat de inferno nog 19mm hexen had. Mp5 wss de laatste met 19mm hexen.
    Indien je helemaal origineel wilt blijven ;) Maar die velgen zijn wss moeilijk te vinden geworden en niet zo handig is de huidige gebruikte 17mm. Op mijn nferno DX in elk geval uitgewisseld samen met de assen om moderne wielen te kunnen gebruiken.
     
  18. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    Mijn auto heeft 17 mm hex.

    Originele velgen voor de Turbo Inferno zijn niet meer verkrijgbaar. Maar ik heb er een paar gevonden die zo op elkaar lijken dat ze kunnen worden gebruikt.

    Maar er is geen probleem. Want de velgen die ik heb gekocht zijn van Thunder Tiger en zijn veel nieuwer. Ze lijken ZEER op de velgen van de Turbo Inferno en ze hebben ook 5 spaken zoals de Turbo Inferno.
    Mijn velgen zijn 80mm X 42mm dus ik kan Inferno MP9 banden gebruiken.
     
  19. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    Bekijk bijlage 560318



    Turbo Inferno (Origineel uit 1991 en niet meer verkrijgbaar)
    upload_2023-11-8_10-51-35.png


    Thunder Tiger (Er zijn wereldwijd slechts 6 exemplaren te koop. Ik koop er nog twee.)
    upload_2023-11-8_10-54-56.jpeg
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 8 nov 2023
  20. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    De motor is goed gemonteerd en ook de pinion gear is gemonteerd.

    upload_2023-11-8_13-13-19.jpeg
     

Deel Deze Pagina