EastBay RC: Interesting stuff on Turnigy 9XR (updated 12/18) interessant om hier op te wachten? aangezien hier veel 9X fans zijn? Weten jullie hier meer over te vertellen? eind december release datum lees ik .Prijs is niet slecht Turnigy® 9XR Transmitter
Mjah bijna niks nieuws wat je nu ook kan hebben met een 9x en geflashed software ... Enige wat ik niet weet is het display , maar weinig boeiend omdat tijdens het vliegen ik er toch niet naar kijk ...
ik heb al 2 9x zenders met FrSky. deze 9xr heb ik besteld. wat de verbetering is, weet ik nog niet. wel dat die 16 modellen aan kan, 9X maar 8 modellen) en dat je geen blauw display en flash spullen er in hoeft te solderen. die zitten er nu standaard in. dus idd waarschijnlijk gewoon een 9x met alles wat je normaal los moet bestellen en solderen. dus op zich wel een flinke verbetering. en de prijs is gelijk aan de 9x. dus ik zeg: kopen kopen kopen !!
vandaag ook mijn zender ontvangen. netjes in een mooie kleine doos. zat goed in de piepschuim verpakt. zo op het eerste oog een best goed uitziende zender. ligt lekker in de handen, voelt goed aan (Spektrum gevoel) aan de achterkant de plek voor de vrije zend module keuze gelukkig hebben ze bij Turnigy nu beter werk geleverd. de modules gaan er zonder dremel voorbereiding in. ikzelf vlieg met FrSky. en heb er een Orange DSM2 module bij genomen voor de BNF toestellen van sommige bekende merken ze passen beide direct. aan de bovenkant hebben ze een JR en Futaba stekker verbouwd voor leraar / leerling mode. goed bedacht. is wel de nieuwe futaba stekker, maar daar zijn weer verloop stekker voor. gelijk maar eens een Orange reciever genomen en getest hoe het binden gaat. in 1x perfect !! gelukkig ook gelijk mooi blauw backlight standaard ingebouwd ook is nu beter nagedacht over de lipo pack. eerst moest je goed zoeken naar een lipo met de juiste stekker, of zelf de juiste stekker solderen. nu gaat het via de balanceer plug van een 3s lipo dat waren mijn eerste bevindingen voor nu. volgende week eens de instel mogelijkheden testen en mijn toestellen her programmeren. zal ook wel goed komen. ik ben ook al zeer te spreken over de eerste zender. de 9x.
Misschien overbodig te melden of anders toch goed om te weten In de review video wordt opgemerkt dat je de lipo niet kan laden via die aansluiting. Er zit geen elektronica tussen om dat mogelijk te maken.
is idd overbodig .......... nee grapje ........ maar idd, er zit nergens buiten de zender een laad aansluiting voor de lipo. maar dat vind ik persoonlijk geen minpunt. ik balanceer liever al mijn lipo's. ook de zender lipo. wel een pluspunt: er past een zeer grote lipo in !! ik gebruik de Zippy 3S 2500mAh low discharge lipo. perfect voor dit werk. duurt eeuwig voor deze leeg is.
voor dit geld is het een echte killer voor de grote merken. vooral de vrije keuze aan zend systemen. echt een aanrader. ik heb nu een jaartje met de 9x gevlogen. wat een ruime keuze aan mogelijkheden die al had. daar moet je bij de grote jongens ruim in de buidel grijpen. niet om de anderen af te zeiken, maar ja ..... it's all about the money !!
Hoe houd het kunstof zich van de zender. Ik lees en zie her en der op forums 9XR zender met soort scheurtjes/barstjes in het kunstof/plastic??? Jij hier al iets opgevallen? ps: moest je bijbetalen bij de douane?