Ik heb al een tijd lang interesse in een grotere 3D kist van rond de 2,5 meter, maar gezien de geluidslimieten op mijn eigen clubs, en de prijzen van electro setups van Hacker of Plettenberg heb ik dit niet kunnen doen. Op youtube kwam ik een aantal zeer positieve ervaringen met onderstaande setup tegen, dus bij deze wilde ik dit gaan proberen! Turnigy RotoMax 100cc Size Brushless Outrunner Spec. Battery: 12 Cell / 44.4V RPM: 167kv Max current: 170A Watts: 7992w No load current: 44V/4.5A Internal resistance: 0.021 ohm Weight: 2074g Diameter of shaft: 10mm Suggested ESC: 250A 12S Compatible Suggested Prop: 27x12 Buddycode link: Turnigy RotoMax 100cc Size Brushless Outrunner Motor (EU Warehouse) Turnigy dlux 250A HV 14s 60v ESC Specs: Max Cont Current: 250A Max Burst Current: 275A BEC: N/A (OPTO) LiPo: 6~14S NiMH: 18~42cells Weight: 456grams Max RPM (2-pole): 200,000rpm Size: 135 x 77 x 50mm Buddycode link: Turnigy dlux 250A HV 14s 60v ESC Beide onderdelen zijn momenteel onderweg, zodra ik deze binnen heb zal ik dit verslag voortzetten. Mocht iemand al ervaring hebben met deze onderdelen, ik hoor graag je mening en natuurlijk tips!
Ik heb de rotomax 50 cc. Hij draait na de juiste instellingen perfect. Wel is bij de 50 cc de opgegeven kv fout. Ze geven 172 kv op maar hij is 190 kv Ik weet niet of het bij de 100 cc ook het geval is met een kleinere prop was het probleem op te lossen al is het rendement nu iets lager. Als regelaar heb ik een dlux 160 amp. verstuurd met mijn smartphone
En daar lag hij alweer op me te wachten toen ik thuiskwam! Keurig ingepakt, kan wel tegen een stootje omg shiny! Ter vergelijking, een Turnigy 3542. Zolang de ESC nog onderweg is kan ik nog niet gaan testen, maar de lagers voelen erg soepel, en aan de perfect rechte kier tussen de bell en de as te zien lijkt de motor mooi recht te zijn.
das een behoorlijk loeder... Bij alles wat uit china komt check ik wel of alles vast zit...magneten / lagers / schroeven etc etc. mooi hoor !
Ik vermoed dat ik wel iets zwaarder uit zou komen, maar ik wacht nog even met deze uitspraak totdat ik alle onderdelen binnen heb. Ik verwacht de regelaar deze week!
Maar de kist zou lichter kunnen omdat elektro minder trilt. Maar de kist is arf zeker? Het hangt er ook van je beoogde vlieg tijd af. Bij mijn piper maakt het geen verschil. 50cc rotomax verstuurd met mijn smartphone
De regelaar is eindelijk binnen! Heb ze beiden even op de weegschaal gelegd, met als resultaat: ESC gewicht : 444gr motor gewicht : 2077gr Om de motor te testen heb ik een losse motor mount gemaakt, mooi is tie niet maar wel handig De stekkers zijn besteld en onderweg, EC5 connectors van de accu's naar de bedrading om ze serieel te maken, 8mm goudpluggen vanaf de esc naar die draden.
Wat wegen de accu's bij elkaar? Ik hoop wel dat je het mdf bij de verbindingen geschuurd en gelijmd heb en goede schroeven gebruikt hebt. Want je gaat schrikken van het geweld wat er uit de tor komt. Ik heb even voor de gein naar het gewicht tov benzine gekeken. Als je 8000 mah cellen gebruikt zal je ongeveer 400 gram zwaarder uit komen Met 5000 mah zal je ongeveer 400 gram lichter uitkomen.