Tweedehands rc kopen, waar op letten?

• Topicstarter Topicstarter Dirtdevil
  • Startdatum Startdatum
D

Dirtdevil

Guest
Ik kijk al een tijdje rond op dit forum, maar vandaag heb ik mij geregistreerd omdat ik een vraag heb die ik helaas niet kan beantwoorden door de berichten van anderen te lezen.
Ik rij al een jaartje of vijf met elektro. Ik heb destijds een rustler xl5 gekocht en toen de motor stuk ging een ez-run setje op ebay gekocht en dat is altijd mijn auto geweest. Bij mij in de buurt ligt niet echt een baan, dus ik heb vooral op grasveldjes gereden. Daar is de rustler prima voor.
Deze zomer heb ik met een paar vrienden meegereden op een parkeerplek in de buurt met hun autos erbij en ik zie dat er veel veranderd is op het gebied van burhsless regelaars en lipo accu's. Vooral de prijzen zijn behoorlijk gezakt.
Nu mijn vraag: na vijf jaar wil ik een andere auto kopen. Omdat ik heb begrepen dat er misschien een baan in limburg komt wil er een kopen die zich daar ook thuis voelt, maar die nog steeds leuk op een grasveldje kan rondracen. Ik doe de rustler trouwens niet weg, ik wil er gewoon eentje bij.
Nu heb ik in het elektro forum een hoop draadjes gelezen en om eerlijk te zijn zie ik de bomen wel maar het bos niet meer. In elk draadje is de auto waar hetbdraadje over gaat beter dan een andere auto in een ander draadje en andersom. Dat is allemaal te begrijpen en dus krijg je een hoop draadjes met onderwerpen als welke moet ik nou hebben, etc. Ik kan wel bedenken wel ik moet hebben, maar wat ik nooit zie is waar je nou op moet letten als je een auto uit het te koop gedeelte wilt kopen.
Waar letten jullie op als je iets koopt?

Wil je wedstrijden gaan rijden? Zoja, verdiep je eens in wat voor wedstrijden, met bijbehorende beperkingen.

Ga je indoor/outdoor rijden?

Wil je Short Course of buggy gaan rijden, en wil je dat 2wd of 4wd?

Wat voor budget heb je in gedachten, en wil je (net als je Rustler) schaal 1:10 rijden?

Zomaar wat basic vragen ;)