Oke jongens even vraagje naar jullue meningen, wat raden jullie aan voor gewoon FPV en longrange FVP 1. Multiplex Twinstar 2 2. Hobbyking Bixler 2 ? MvG, Daan
Beste Daan, Ik vlieg nu al een tijdje met de Bix2, en ik vind hem een stuk minder goed dan de oude vertrouwde easystar. Ik vind dat het schuim een stuk zachter is. Verder zweeft hij erg lang en goed, je kan met een beetje thermiek met 2 minuten stijgen makkelijk 20 minuten boven blijven. (21 min met 2200 3s en gopro). Verder vind ik dat de neus echt veel te lang is. Wil je met een tweede camera gaan filmen, zou ik de bix niet aanraden, omdat je dan je camera zo ver naar voren moet plaatsen om de neus niet in beeld te krijgen. Ook zal je zeker de carbon buis moeten verstevigen/vervangen. Deze brak bij mijn eerste crash meteen af. Net zoals de vleugel montage schroeven. Dit is echt een niet goed werkend systeem! Zelf heb ik de twin nooit gehad, maar heb er wel eens mee gevlogen. Hij vliegt rustig, stijgt erg snel, zweeft iets minder en je kan minder lange vliegtijden verwachten!
Heb de Bixler 1.1 gekocht. Ziet er goed genoeg uit waar het voor bedoeld is. EZ star is veel duurder en ja daar zal ook ergens wel kwaliteit verschil inzitten. Er zaten een paar foutjes in. Achterste stuurstang was iets te lang dus inkorten. En de achterste vleugelbout te kort kwam ik later achter. Staart kan je beter een 4mm koolstofbuis inplakken en eventueen rondrom tapen voor extra stevigheid. Verder zweeft het goed. Zit met een 3s3300 op 885 gram zonder OSD. Motortje is genoeg. Die van de Bixler 2 zou standaard een stuk minder zijn. Wil je hard dan kan je hem altijd upgraden maar heb niet echt het idee dat het modelletje er voor gemaakt is. Dan zou de AXN floater jet met een paard modificaties de betere optie zijn. Voor FPV voldoet het wel. Crashes zijn de modellen niet voor gemaakt.
Ik zou zeggen google even, het percentage wat met bixlers, floater jets e.d. vliegt is een stuk groter. Het voordeel van bixler, floater jet e.d. is dat ze een stuk goedkoper zijn ten opzichte van Multiplex en een twinstar is leuk maar 2 motoren betekend automatisch minder vliegtijd. Als ik jou was zou ik beginnen met een bixler, ervaring opdoen en daarna overstappen op twinstar o.i.d. Wdvanoyen, wil jij mij eens laten zien waar ze bij conrad de Twinstar hebben voor 45 euro, ik zie hem alleen maar voor ruim 80 euro M.v.g. Addy
Addy, hij reageert... heeft het over een EZ star. Quote: EZ star is veel duurder en ja daar zal ook ergens wel kwaliteit verschil inzitten.
Oke, de bixler 2 heb ik namelijk al vroeg het me alleen af wat beter was om mee te beginnen als fpv toestel en later ook om longrange vluchten mee te maken. Oo en over het crashen gesproken, mijn bixler heeft al een signal loss overleefd waarna deze in een boom vloog. Vervolgens een nacht en dag heeft gehangen en er daarna met een telescoop hengel uit geduwd is en ook nog eens vol op de neus gevallen is. Resultaat, paar deukjes in de vleugel, neus een beetje ingedrukt maar dit toch wel redelijk kunnen verhelpen met heet water.