Hallo allemaal
Vandaag maar eens geprobeerd en met goed resultaat!!
Een typhoon 2918-14 op een krusevertraging gezet.
De vertraging is 1:2.4.
16 cellen 2400.
Prop 14 X 9,5 met groot middenstuk.
Omdat mijn oude ultra 1600-4 versleten was.
Was na vele!!!! jaren trouwedienst gewoon op.(de eerste ultra in nederland)
En in dortmund maar een typhoontje gekocht.
Maar omdat de vertraging al op de kist zat dacht ik van kom, gewoon de motor verwisselen en maar zien hoe het uitpakt.
Nou het pakt prima uit.
Na een uurtje knutselen was het voor elkaar.
En het leuke is dat het precies aan de verwachting voldoet.
Als je maar rekent.
Hier wat foto's met uitleg.
De oude situatie.
De oude motor.
De nieuwe op de vertraging.
Nu met regelaar.
In gebouw, waar is die gebleven.
Het accu pak in model 16 cellen 2400.
De prop 14X9,5.
En dit is het stroomverbruik.
Het model mijn oude trouwe lepie.
En het resultaat hij vliegt.
Zeg niet dat het niet kan, het kan wel.
Groeten Han
Vandaag maar eens geprobeerd en met goed resultaat!!
Een typhoon 2918-14 op een krusevertraging gezet.
De vertraging is 1:2.4.
16 cellen 2400.
Prop 14 X 9,5 met groot middenstuk.
Omdat mijn oude ultra 1600-4 versleten was.
Was na vele!!!! jaren trouwedienst gewoon op.(de eerste ultra in nederland)
En in dortmund maar een typhoontje gekocht.
Maar omdat de vertraging al op de kist zat dacht ik van kom, gewoon de motor verwisselen en maar zien hoe het uitpakt.
Nou het pakt prima uit.
Na een uurtje knutselen was het voor elkaar.
En het leuke is dat het precies aan de verwachting voldoet.
Als je maar rekent.
Hier wat foto's met uitleg.
De oude situatie.

De oude motor.

De nieuwe op de vertraging.

Nu met regelaar.

In gebouw, waar is die gebleven.

Het accu pak in model 16 cellen 2400.

De prop 14X9,5.

En dit is het stroomverbruik.

Het model mijn oude trouwe lepie.

En het resultaat hij vliegt.

Zeg niet dat het niet kan, het kan wel.
Groeten Han