ik heb acoms techniplus 4fm zender en ontvanger en mijn vraag is heel simpel: kan ik deze uitbreiden met extra schakelaars voor verlichting en zo :?: :?: :?:
Bij een simpele vraag hoort een simpel antwoord: nee! De zender heeft 4 kanalen op de kruisknuppels en kan niet verder worden uitgebreid. Er zijn echter wél schakelmodulen te koop, die je met een knuppelfunctie kunt bedienen. Het beste kun je zoeken naar een dubbele kanaalschakelaar met geheugenfunctie. Robbe heeft zoiets in het programma onder de naam 'duo switch memory'. Vermoedelijk zal Conrad ook wel zoiets kunnen leveren. Met zo'n kanaalschakelaar kun je bijv. de verlichting schakelen met de hoog-laag functie van de linker kruisknuppel (als je tenminste gas rechts hebt). Als je de knuppel naar voren drukt gaat dan de verlichting aan en de geheugenfunctie zorgt er voor dat-ie aan blijft als de knuppel terugveert. Nog een keer naar voren drukken is 'uit'. De tweede geheugenfunctie kun je bedienen als je de knuppel naar achteren drukt en daarop kun je dan weer wat anders aansluiten.