uitlaat heter dan koelkop

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door marvin, 10 sep 2003.

  1. marvin

    marvin Guest

    net even wezen afstellen in de garage en heel eventjes buiten gereden, in de regen, nu blijft de koelkop goed, (temp. heel iets lager als normaal) maar de uitlaat word erg warm, als ik wat spuug op de uitlaat doe verdampt dit meteen, bij de koelkop lang niet, dit was volgens mij eerder niet zo, ik snap niet wat er aan de hand is???
     
  2. P@trick

    P@trick Guest

    je hebt gewoon een goede cooling in je blok en de koelkop doet ook goed zijn best.

    echter is het voor de uitlaat een andere verhaal.
    die heeft geen koeling

    als ik op mijn koelkop spuug blijft het leggen.
    maar als ik op mijn uitlaat spuug verdampt het toch wel binnen 3seconden.
     
  3. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.589
    Locatie:
    Veenendaal
    Kijk eens naar de uitlaat, maak hem anders eens schoon door hem van je auto af te halen en uit te spoelen (met water). Kijk ook of je toetje (stinger) van de uitlaat helemaal schoon is, zonder vuil erin. Als alles goed zit, kan de auto de uitlaatgassen goed kwijt en dan maakt het niet uit als hij heet wordt. Mijn uitlaat wordt ook minstens zo heet als mijn koelkop. Als de motor verder goed loopt kan dat niet veel kwaad. Probeer eerst nog eens te rijden onder droge omstandigheden, dan kan je beter vergelijken! (rijden in de regen zou ik zowiezo niet aanraden)
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.709
    Locatie:
    Sassenheim
    Uitlaten worden gewoon heet, moet je je niet druk om maken.
     
  5. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    Vooral doen in de regen rijden !!!!, kost je binnen de korste keren een motor en ongeveer alle lagers !!!................Peet..................8)
     
  6. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    en servo's :/
     
  7. marvin

    marvin Guest

  8. RPI

    RPI Guest

    Voor een motorblok is het belangrijk dat deze op een bepaalde temperatuur functioneert. Boven of onder die temperatuurband werkt ie niet of niet goed en moet dus gekoeld worden. De hitte wordt via de koelribben EN de uitlaat afgevoerd.

    De uitlaat mag warmer worden en is daarom ook niet ontworpen om de warmte heel snel af te voeren en zal doorgaans warmer aanvoelen.
     

Deel Deze Pagina