Zal even uitleggen waar hij juist lekt he. Ik heb een HPI RTR3 met een aluminiume uitlaatbocht dan gaat dit over in een stukje rubber en dan naar de uitlaat.Het stukje rubber dient dus om de 2 aan elkaar te zetten doormiddel van 2 strabbandje. Nu aan de kan van het uitlaatbochtje lekt soms de naft al een beetje in plaats van naar de uitlaat te gaan.Ik heb het rubbertje al getest en is niets aan heb er al een nieuw gaan halen en ook dit heeft het.En de strab bandje zitten echt goed vast. Wat kan ik hieraan nog proberen om dit op te lossen. 8)
Ik heb dat ook met mijn HPI en die bocht. Ik heb de strab bandjes erg goed vast zitten en heb het dat er alleen een klein beetje olie tussen door komt verder niks. maar dat is normaal door de druk die ontstaat in de uitlaat. vergelijk de bocht maar met de standaard bocht of met die van je uitlaat zit een opstaan randje dat zit op die zwarte bocht niet daaarom het probleem. maar strab bandjes goed vast en je heb er echt een stuk minder last van.
De strabbandjes staan echt goed vast.Zal het nog eens nakijken. Dus jij heb dit ook is wel lastig vind ik al die smurrie.
Is normaal bij brandstof auto's al die rotzooi, alleen komt et door et normale gaatje van de uitlaat en niet bij de bocht.Ligt het aan de rubber of aan de uitlaat zelf ?
Zou het niet weten aan de rubber niet heb er al een nieuwe opgezet en die heeft het ook.Denk dus aan de uitlaatbocht zelf.We zullen wel een oplossing vinden.In iedergeval merciekes.
Komt het niet bij de koppeling motor<>bocht vandaan. Daar een schroefje los of de pakking beschadigd ?
Ik heb niet zoveel verstand van brandstof auto's maar bij de heli gebruiken wij bij tunedpipes van die metalen clips op de silicone slang. En ik heb het nog nooit zien lekken (mits de slang heel is natuurlijk :wink: ). Ik weet niet of dit past maar is misschien een tip. Ga een kijken op bij google en zoek op bijvoorbeeld "hatori". Een website waar je wat kan vinden is bijvoorbeeld: http://www.centuryheli.com/products/exhaust/Hatori/hatori_pipe.htm Succes Remco
Dank je zal eens gaan kijken als ik dit uittest laat ik iets weten is misschien intresant als het werkt voor de mensen die het zelfde probleem hebben.
Hier ben ik nog eens heb dit uitgetest met die klemmetjes en is nog steeds hetzelfde was een zeer goed idee maar probleem is nog niet opgelost.Zal dut nog wat verder uitzoeken wat ik hieraan kan doen.
Ik heb de oplossing gevonden probleem opgelost dus voor de mensen die dit ook hebben.Doe het volgende,ga met het rubbertje dat tussen je uitlaatbocht en uitlaat steekt naar een doe het zelf en vraag hier naar een stukje rubber van dezelfde binnen diameter maar zorg er voor dat het stukje 1 cm langer is.Monteren maar ik heb nu geen last meer van viezigheid dat langs hier naar buiten komt.