Uitlaat repareren

  • Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Hallo,

Ik heb net gereden, en mijn uitlaat viel eraf... gebroken
Het stukje van de motor naar de uitlaat is gebroken, het liefst zou ik dit zelf maken, en geen nieuwe uitlaat kopen, wat voor materiaal moet ik gebruiken, moet ik solderen? Of iets anders?

Alle tips zijn welkom!
 
Hier nog een foto

Hier zit de breuk

afb3948.jpg


:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
 
solderen mag je van mij proberen, maar als je even nadenkt weet je zelf al gouw dat het in 5 minuten weer af ligt. de uitlaat wordt namenlijk heet...

een uitlaat repareren is haast onmogenlijk of je moet de boel met kit en seconde lijm gaan bewerken... teminste, ik heb nog geen verhalen gehoord van gerepaareerde uitlaten.

groeten, thomas
 
Ik heb Bison Metaallijm gekocht, special voor metaal, en is heel sterk, misschien komt er nog wel een verhaal met een gerepareerde uitlaat :D
 
Hey je kunt het natuurlijk proberen maar zoals al is gezegt wordt de uitlaat erg warm.
Dus al je er lijm op smeert dan heb je kans als je met je auto gaat rijden een leuke rook partij gaat gaat krijgen.
 
De uitlaat kan ook 100+ halen :wink:

Mischiens kan je het verstevigen met een rubber en zipties ??
 
Zomaar afbreken doet het niet.....

Het is aluminium en dat kan met een speciale soldeer gesoldeerd worden, ik weet alleen niet als dat het houdt...

Lassen is een betere optie. Als je iemand kent die kan lassen kan je dat beter proberen, hoewel aluminium zich niet zomaar laat lassen is bij dit de oppervlakte vrij klein en is redelijk goed te doen.

Uiteindelijk kan je beter eens op zoek gaan naar een goede uitlaatbocht.
 
Ik zie wel wat er gebeurt :D
En anders... Tja, dan maar een nieuw dingetje-tussen-de-motor-en-de-uitlaat
 
Agorias zei:
Hallo,

Ik heb net gereden, en mijn uitlaat viel eraf... gebroken
Het stukje van de motor naar de uitlaat is gebroken, het liefst zou ik dit zelf maken, en geen nieuwe uitlaat kopen, wat voor materiaal moet ik gebruiken, moet ik solderen? Of iets anders?

Alle tips zijn welkom!

Zoek iemand die Aluminium kan lassen. Mijn uitlaat (3 kamer 3.5cc van R&B) is net gelast en uitgedeukt.

Pieter
 
Nee, dan heb je geen druk op je tankje en je motor gaat beroerd lopen.

De technische reden zal Roelof wel uitleggen...
 
Je kan prima zonder uitlaat rijden mits je inderdaad de motor er naar afregelt maar het kan zijn dat je de motor niet goed afgeregeld krijgt.

En ook al krijg je de motor er naar afgeregeld zal die zeker niet hard lopen omdat de performance van een 2-takt motor sterk afhankelijk is van het uitlaatsysteem, met name de resonantie die er in zit.

Als je een mooi gevormde bocht er voor kan vinden zal je zien dat de motor op zich al veel beter gaat lopen.
 
Jasper zei:
Agorias zei:
Kan je eigenlijk zonder uitlaat rijden?

Dat zal ik niet doen. Het maakt namelijk een pokke herrie :P

Dat is nou juist het mooie :D

Ok, dan kijk ik eerst even of het lukt met die lijm, en daarna ga ik is kijken voor een snellere uitlaat.

Roelof, jij bent een specialist op dit gebied, wat is een niet al te dure, goede uitlaat, waar ik ook wat sneller van ga?
 
De uitlaat op de foto ziet er op zich al goed uit, probleem is je uitlaatbocht, daar moet je iets voor vinden.

Ik denk dat je gewoon eens langs de winkel moet lopen om eens te kijken als ze een bochtje hebben die je er zo op kan schroeven, heel misschien heeft kyosho er wel 1 als optional part in de lijst staan.

Andere optie om dit te fixen is misschien een stukje koperen verwarmingsbuis. Als je huidige bocht (nou ja, bocht :roll: ) nog een stukje heeft zitten kan je die netjes op een paar centimeter van de motor recht afzagen en een koppelrubber zoals je die op je uitlaat hebt zitten op klemmen.
Als je dan iemand weet die een koper pijpje in de juiste vorm kan buigen kan je zo weer de boel aan elkaar knopen.
 
Back
Top