uitvallen auto na 10 min. met dit weer normaal ??

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Marcel_22, 9 aug 2003.

  1. Marcel_22

    Marcel_22 Guest

    dacht ga ff lekker rijden op de dijk bij ons in de buurt. ging goed voor zo'n 10 minuten maar daarna valt ie uit. (niet eens op vol gas maar gewoon nog in de eerste versnelling)

    hij rookt uistekend dus kan me niet voorstellen dat ie te weinig brandstof krijgt. verzuipen doet ie ook niet.

    maar denk dat het motortje de hitte niet aan kan (protech sx 12 motor)
    met de body erop is het helemaal een ramp terwijl ik er genoeg koel gaten in heb zitten.


    als ik gewoon ff 5 tot 10 minuten wacht is het 1x trekken en hij loopt weer.



    mijn vraag is dan ook: is dat normaal nu het buiten 35 graden is ??


    zie hier een foto: zijramen eruit en voorraam ook een groot gat erin (nog niet bijgewerkt op foto)
    http://home.wanadoo.nl/smit_delfzijl/images/IMAG0007.JPG


    zie voor meer fotos m'n website (nog in aanbouw)
    http://home.wanadoo.nl/smit_delfzijl
     
  2. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.589
    Locatie:
    Veenendaal
    Met dit weer kan ik goed begrijpen dat je motortje uitvalt. Als je met 35 graden gaat rijden en dan ook nog eens met de kap erop (wat wel aan te raden is zowiezo i.v.m. bescherming van het chassis) dan wordt die motor laaiende heet!
    Ik raad je aan deze dagen je auto maar even met rust te laten, want dit warme weer is niet echt bevordelijk voor je motor. Ik heb zelf ook een jaar met deze auto en motor gereden en met warmer weer kon je toch wel merken dat hij aan de erg hete kant werd. Wacht dus liever totdat de temperatuur buiten wat daalt en je kunt er weer tegenaan.
     
  3. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Puur een probleem met de temperatuur. De motor wordt gewoon heter waardoor z'n eindcompressie minder is dan bij 20°C. Overigens zou je eens een nieuwe plug moeten proberen. Bij het rpm van een auto, en dit weer willen die dingen nog weleens slijten. Hij gloeit dan nog wel, maar de kwaliteit is duidelijk achteruit gegaan. Dit merk je ook bij het afstellen van de motor.
     
  4. Marcel_22

    Marcel_22 Guest

    't is voor die auto geen pretje met dit weer maar voor degene die hem bestuurt ook niet hehehehe. :)


    dat met die gloeiplug zal ik nog even proberen. gebruik nu een rossi nr3 plug.
     
  5. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.589
    Locatie:
    Veenendaal
    Je kunt beter een rossi 4 gebruiken. Die werkt beter, vooral met dit warme weer :wink:
     
  6. Marcel_22

    Marcel_22 Guest

    ok zal dit even gaan testen thnx (alhoewel niet nu vanavond maar ff als het iets koeler is er is nu geen lol aan te beleven)


    weet niet of ik die plug heb liggen anders bestel ik ff een lading pluggen bij conrad :lol:
     
  7. Een R4 plug voor een 2,5cc motor?

    Hooguit een med. R3 erin doen!
    Met een R4 loopt de motor helemaal niet goed stationair meer, of nog erger ->> hij start niet...
     
  8. Marcel_22

    Marcel_22 Guest

    zal ff nakijken welke pluggen ik bij de auto heb gekregen.

    was in iedergeval 1 bij in een blauwe verpakking "hot"
    gebruik normaal 1 uit een gele verpakking "medium"

    nou ja ik wacht wel ff tot het hele warme weer voorbij is.

    ----------------------------------
    van pkracing
    -----------------------------------

    standaard hoort een 2 tot 2.5cc motor goed te lopen op een nr.3, een 3.5cc motor op een plug nr. 4. Als het buiten erg warm is, mag je één nummer hoger gaan.



    dus ik zou een nr 4 mogen gebruiken.
     
  9. P@trick

    P@trick Guest

    wel ik rijd op een nummer 5 .
    een nummer 3 knalt er binnen 10min uit en dan heb ik het niet over deze hitte.
    dat deed hij al toen het nog 18graden was.
     
  10. Marcel_22

    Marcel_22 Guest

    dat is lekker. een nr 5 pfff (is dat een "very hot" zeker )

    nou ja wat helpt moet je nemen lol
     
  11. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    R5 is juist koud...
     
  12. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    let wel even op dat die nummers een beetje verschillen per merk... 't zal niet veel zijn maar misschien wel het verschil met wat we hier willen :)
     
  13. racemarder

    racemarder Guest

    Weggooien die gloeiplugmotorautotjes en lekker een FG kopen:)

    Als je je het kunt veroorloven koop dan een FG (1:5 onroad of 1:6 Offroad) dan maakt het niet uit wat voor weer het is.
    Mijn Marder rijdt altijd ; ligt er sneeuw dan trek ik dat ding uit de schuur starten en lopen , is het 30 graden hup uit de schuur trekken en lopen.
    Nog een voordeel is de tankinhoud , met een volle tank rij je zomaar een vol uur.

    groeten Remco
     
  14. We hebben het hier toch over Rossi pluggen?
    Of bedoelen jullie een ander merk?
     
  15. P@trick

    P@trick Guest

    Wel ik heb het over een Rossi jah rossi nummer 5

    :offtopic: en een Marder wil ik niet hebben.
    en een 1:5 ook niet het is mooi spul maar vind het niets.

    ik ga liever voor een 1:8 dan
     
  16. BlackFox

    BlackFox Guest

    tja, je moet er erg veel plaats voor hebben ja.
    :eek:ntopic: met mijne R3 gaat het voorlopig nog goed, zodra die versleten is ga ik R4 probere en neem ik ook een paar andere meteen mee.
     
  17. Voor een Marder veel plaats nodig hebben?
    Das wel een heel onzinnige reden om geen Marder aan te schaffen!

    Ik zou er ook wel een willen hebben maar heb het geld er helaas niet voor!
     
  18. P@trick

    P@trick Guest

    dit is half offtopic en halfontopic

    Ik heb vandaag lang gesproken met iemand die een 1:5 fg had een evo en een competition en ik moet zeggen het is wel super gaaf ik ben van mening veranderd.
    ik vind een nitro blokje leuker klinken maar met zo een 1:5 heb je nergens last van.

    :eek:ntopic:

    het is dus volkomen normaal dat je nitro met dit weer maar 10min rijd het is dus tevens ook slecht voor je blokje om met dit weer te rijden het maakt niet uit wat voor gloeiplug je hebt rijd pas na 9uur savonds dan is het cooler rijd in schaduw daar is de wind kouwer dus beter cooling.
     
  19. Sphereman,

    Zo das wel erg toevallig....maar goed ik geloof je hoor!

    Wat je zegt over een gloeiplug is helemaal niet waar!!!

    Tuurlijk maakt het wel uit wat voorn gloeiplug je hebt Sphereman, ga je met warm weer met een hete plug rijden, dan heb je de kans dat de spriraal doorbrandt, dus moet je een koudere gebruiken.
    Rijdt je met koud weer en je hebt een koude plug, dan loopt je motor waarschijnlijk niet of heel slecht.
    Dan monteer je een warmere gloeiplug!!

    Duidelijk?
     
  20. Marcel_22

    Marcel_22 Guest

    wou eerst ervaring opdoen met de protech. stap misschien later wel over naar FG ofzo op een grotere schaal 1: 5 ofzo


    ga het even testen met een koudere plug vanavond.


    wou alleen even weten of het aan mijn auto lag of niet. maar zo te horen is dit dus normaal voor deze auto.


    dus van mij mag er een slotje op. [​IMG]
     

Deel Deze Pagina