ultieme droom fpv kist

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door robot, 9 jan 2011.

1. bluefalconholland

bluefalconholland

Lid geworden:
    6 jun 2007
    Ik vind v-stelling helemaal niks. Werkt hetzelfde als opgekrulde tips bij een easy star...dat bevordert waggelen/schommelen en dat wil je juist niet. Beste is gewoon een schuimen RC1 of F3A kist, niets vliegt strakker dan dat. Een vleugel is meer voor grote afstanden want een goede vleugel kan ook goed zweven. Nadeel is echter, je hebt geen richtingsroer zodat je de neus van de kist nooit ergens op kan richten zonder te rollen om je as.

MVG. Robert.

2. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Om zo dus het idee van een trainer te nabootsen. het zwaartepunt lekker laag.

"De Xeno heb ik en die is niet eigen stabiel, die moet je blijven sturen."
    Ik zeg ook niet dat hij eigen stabiel is, 't gaat erom dat het een vleugel is met een klein rompje, gespoten in een mal dus lekker stijf, en dus geen knoeiwerk met tape, plus dat je de Xeno makkelijk van V-stelling kan voorzien doordat de vleugel in het midden een knik heeft waardoor je hem op kunt vouwen.
    Ik heb een tijdje geleden mete en Xeno gevlogen. Ik moest hem invliegen. Man wat vloog dat ding rustig.....Alleen snel was hij niet en da's nou net wat ik erg leuk vind:)

Maargoed, Een Xeno werd het toch niet, maar het is het idee.. Die V-stelling was een gek hersenspinsel. je ziet het bijna niet, dus zal er een goede rede voor zijn.

Robert, Als ik de knuppels loslaat van een EZ fladdert dat ding gewoon rustig door. Dat lukt je niet bij de sportwing, en ook niet bij een RC1 kist. Ik vloog een tijd met een Leo F3a 170cm spw met een 20CC 4-takt. Dat vloog ongelooflijk strak. Dat trackede super.. Alleen eigen stabiliteit? Niks!
    Btw een Vstelling zorgt niet meteen voor een groot frontaal oppervlak zoals bij de EZ tips...
    Zo was ik vroegââh altijd weg van een V-stelling inplaats van tips. Voor mijn gevoel maakte dat veel verschil. Alleen al het schommelen van je kist, alsof ij in de lucht word gewiegt:)

Dat was waar ik zo tegenaan zat te hikken bij die Funjet.. Even storing en het was afgelopen. Die dag ken je vast nog wel....:D

Het zelfstabiliserende vermogen geef mij net even dat relaxtere gevoel. Een nemo had een rechte vleugel. trackde bijzonder goed, maar had door het lage zwaartepunt een leuk zelfstabiliserend vermogen...
    Alleen is dat ding zo sloom als een stuk str*nt!

maargoed, het gaat er niet om wat IK een leuke kist vind, ik kom alleen met ideeën waar ik altijd wel warm van word.

Laatst bewerkt: 11 jan 2011
  3. Roel-CP

Roel-CP

Lid geworden:
    25 aug 2008
    Die Cardinal van mij Schommelt ook als een gek.
    Ik vind de Voyager stukken prettiger vliegen.

4. bluefalconholland

bluefalconholland

Lid geworden:
    6 jun 2007
    Remy, zelfstabiliserend kan je in het model bouwen door v-stelling en laag zwaartepunt, ja dat klopt. Maar jij als 1 van de beste modelpiloten die ik ooit gezien heb....waarvoor heb jij stabiliteit nodig? Stabiliteit gaat ten koste van de vliegprestaties. Een Bleriot is zo'n kist, die wil jij toch niet vliegen? Wil je een vliegtuig stabiliseren dan vind ik die spartan van Roel de perfecte oplossing. Dan kan je echt je vingers van de stuurknuppels halen....en zelfstabiliserend. En dat kan volgens mij met alle vliegtuigmodellen. Maar heb je dat echt nodig is de vraag. Je wil toch nog wel blijven sturen?

MVG. Robert.

5. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Da's eigenlijk ook wel weer zo :rolleyes:.. Goed idee van de sparten! nah dan blijft er nog maar één ding over. Een Funjet met de FY-20a :D...Zelfde soort idee, en heb dan volgens mij alles wat ik leuk vind:).

6. bluefalconholland

bluefalconholland

Lid geworden:
    6 jun 2007
    De Funjet heeft dat gier probleem ook door het missen van een richtingsroer...maar daar is ook een oplossing voor: dubbele ailerons. Een horten, black bird enz. (vliegende vleugel zonder stabilo) worden ook zo bestuurd. Met een beetje aanpassing zou dat moeten lukken.

Had jij niet nog zo'n FY-20a over Remy?

MVG. Robert.

7. Roel-CP

Roel-CP

Lid geworden:
    25 aug 2008
    Dat spartan verhaal was alleen als test bedoelt.
    Ik wou gewoon weten of het mogelijk was.
    Die Voyager vliegt van zichzelf al strak.

Je haalt ook uit die FY20A niet wat jij wil.
    Die funyet kun je zelf ook wel besturen.
    Het gaat meer om de backup systeem als je geen beeld meer hebt.

Dan moeten we toch wachten op de Auto Pilot van Sander.
    Een auto pilot die overweg kan met de EZosd telemetry
    Dan ingesteld kan worden zodat na het drukken van een knop (Come Home) het vliegtuig 50 meter boven je hoofd blijft cirkelen.

De nieuwe FY kan dit wel maar kan niet de gewenste hoogte bepalen.
    Ook stuurt hij de throttle niet aan zodat hij alsnog naar beneden kan komen in de failsave.

Ben benieuwd hoe ver Sander hier mee is.

8. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Roel,

De Fy-20A word zo geinitialiseerd dat de Fy-20A er alles aan zal doen om de funjet recht te houden.
    Denk hierbij een hoogte en airelrons. valt de neus naar beneden dan corrigeert de Fy-20A deze weer recht. Zo ook op de ailerons.
    Ik denk dat het prima gaat werken!

De trottle pakt hij inderdaad niet, maar een Funjet zweeft prima..

Robert de funjet tracked fantastisch, ik heb daar geen richtingsroer voor nodig..
    Wél een goed reflex:D

9. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Daar heb ik pas ook een vraag over gesteld. Namelijk hoe kan dat apparaat nu weten wat boven of onder is? Als hij dat puur op gyros doet, dan weet die na een paar flinke rolls ook van geen toeten of blazen meer, toch? Want naar mijn weten drijven zelfs de beste lock gyros nog alle kanten op als je maar hard genoeg tekeer gaat.

Is het echt een vervanger van de FMA copilot?
    Ik twijfel nog, copilot voor 50 dollar of FY-20A voor 110 dollar.

10. knikvleugeltje

knikvleugeltje In Memoriam

Lid geworden:
    13 feb 2006
    Ik wacht rustig op de RTH van Sander.

Taco.

11. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Ik niet, moet ik weer een hele OSD set kopen zeker. ;)

12. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    De Fy-20A zou d.m.v. de acceleratiemeters ten alle tijden weten wat onder en boven was?

Het werkt in ieder geval erg goed met mijn camera mount..

13. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Wat doet je camera mount als je de FY20A een paar keer flink schud en om zijn as draait? Altijd en overal nulpunt terug zonder drift? Accelerometers meten denk ik enkel verandering in G krachten, maarja -1 op de verticale meter zou hem al vertellen waar de zwaartekracht zou zitten dan? Weet niet goed wat die sensors eigenlijk doen. ;) Maar dan zou het die exta 50 piek echt wel waard zijn, omdat die copilot in allerlij omstandigheden het al niet meer doet, en juist op de leuke FPV momenten (water, mist, wolken).

Zou het ding ook snel genoeg zijn om een model uit een nood situatie te trekken? Ik kan eigenlijk geen serieuze test filmpjes vinden van dat ding.

Met een FY20A die doet wat ik hoop dat ie doet, is eigenlijk iedere kist wel een ideale droom kist. ;)

Laatst bewerkt: 11 jan 2011
  14. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Fy 20 heeft accelerometers en weet dus altijd wat boven en onder is. Ook na flink schudden of draaien.

15. Roel-CP

Roel-CP

Lid geworden:
    25 aug 2008
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  16. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Accelerometers meten toch alleen.. acceleratie?

En de FY21AP kost 350 dollar, dat schiet ook niet op. ;)

17. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
  18. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Aha dus die dingen meten ook de natuurlijke G kracht van de aarde, niet alleen beweging. Dan zou ik wel dom zijn om een copilot te kopen denk ik. ;) Maar ik wil eerst wel eens zien wat het doet als je een model hiermee straal richting de grond stuurt en dan alles los laat.

19. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    ja hoor. Ik schud de quad velen malen op en neer, vlieg er lomp mee, en nog steeds staat de mount netjes recht, hoe je hem ook houd.

Helaas geeft de Fy-20A niet voldoende uitslag voor mijn camera mount.

20. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Verkoop je em? :p

Deel Deze Pagina