ultieme droom fpv kist

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door robot, 9 jan 2011.

1. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Een hartaanval vanwege een harde keutel. Das mooi.. eh.. shit. :lol:
    Hoe verzin je het. ;)

Je minimagje nog vliegwaardig?

2. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Jup!

De Mnimag is wat dat betrefd ongedeert ( al ziet hij er niet meer zo fancy uit als in het begin:rolleyes:)

3. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Das een vliegtuigje met ervaring moet je maar zeggen. :thumbsup:
    Veel van je modellen hebben al wel een noodlottige aanvaring gehad met poepjes is et niet? :lol:

4. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    hahaha

Grappig dit. Idd, het is niet de eerste keer nee:D. Al die volgescheten velden vandaag de dag.
    't word tijd voor een plek met een landingsbaan:p!

5. addy

addy

Lid geworden:
    23 jul 2005
  6. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Ik wou al roepen over de prijs want die is bij nitroplanes vaak niet te pruimen, maar valt eigenlijk best mee. ;) En er zit zelfs ECHT een camera dome in. Ik vind dat ook wel een mooi ding. :yes: Maar hij schijnt nogal bagger te vliegen.

7. bluefalconholland

bluefalconholland

Lid geworden:
    6 jun 2007
    Een droomkist zou eigenlijk alles moeten kunnen. Zweven...vliegen...rollen...achteruit..huh?? achteruit?..ja...hooveren...??????

Ja dat kan allemaal met een easystar!

MVG. Robert.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Zodra die van de grond komt is er geen sturen meer aan. Meer mijn nachtmerrie kist. :lol:

9. Roel-CP

Roel-CP

Lid geworden:
    25 aug 2008
    Er zijn al veel mensen die een Vtol hebben gemaakt.
    Misschien zal het beter gaan met een flybarless systeem van een helicopter.

10. Bernie

Bernie

Lid geworden:
    30 jan 2006
    Wel mooi gemaakt ;) .

11. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Remy heeft een leuk kistje gekocht. Afgelopen maandag heeft hij hem op de helling gevlogen. Misschien wel een van de zeer weinige plekken in Nederland waar je kan helling vliegen. Met een klein motortje voorop en een lichte fpv setup kan dit wel eens een heel leuk kistje worden.

Hier nog een filmpje van het hellingvliegen.

12. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Idd wat vloog dat ding goed!

Zelfs met die enorm sterke wind, en een gewicht ( inc een hoop lood op de neus) van nog geen 220 gram, vloog dat ontzettend strak.

Ik ben nu bezig om gewicht te besparen op alles waar ik dat kan, waarna ik de spulletjes in kan bouwen!

13. FPV

FPV

Lid geworden:
    23 mei 2010
  14. bluefalconholland

bluefalconholland

Lid geworden:
    6 jun 2007
    Vogel model

Iedereen benaderd zijn ideale FPV kist op een andere manier. Zelf vind ik de vliegprestaties van het grootste belang. Elk model heeft zo zijn voor en nadelen. Na een tijdje FPV ervaringen opgedaan te hebben ben ik die bij elkaar op gaan tellen. Wat ik prettig vind is een vrij camera beeld zonder delen van het model in zicht. Liefst ook zonder OSD. 20 minuten vliegtijd minimaal. Geen "waggelmodel". Een model dat zich weinig aantrekt van een beetje wind en super strak vliegt en zich lekker laat besturen. Nou ja, dat zit dus allemaal al in een levende vogel zoals een havik of slechtvalk. Hoe krijg je al die eigenschappen in een model? .... niet door een bestaand model te gebruiken want geen vliegtuig heeft iets gemeen met een vogel. Bijna alle modellen zijn zo instabiel en hebben daarom een overbodig kielvlak nodig. Ik schrijf bewust overbodig omdat geen vogel op aarde dat ook heeft...waarom niet? Een kielvlak heeft weerstand en zorgt voor extra energie verbruik. Zijwind oefent negatieve invloeden uit op het kielvlak. Vreemd dat vliegtuigbouwers nooit even goed naar vogels hebben gekeken. Door voor een andere bestuuringsmethode te kiezen wordt het richtingsroer overbodig. Mijn plan is om een FPV model te ontwerpen en te bouwen op basis van het vogelconcept. Ik ben begonnen aan een simpele test vleugel, zonder kielvlak. De resultaten zijn verbluffend. Geen schommel effect. Wind heeft geen invloed, je hoeft niet bang te zijn dat je model afdrijft. Nu ik de besturing onder controle heb gekregen ga ik op basis van mijn bevindingen een FPV model maken. M'n dochter heeft iets proberen te filmen van het testmodel bij windkracht 5..het beeld is nogal schokkerig vandaar...

MVG. Robert.

15. Roel-CP

Roel-CP

Lid geworden:
    25 aug 2008
    HE!! Remy trek je broek eens op man !!!!:banana:

16. Roel-CP

Roel-CP

Lid geworden:
    25 aug 2008
    Ik heb dat vogeltje ook ff mogen aaien!!!
    Leuk idee Ook de besturing is leuk bedacht.
    :cool:

17. sander73

sander73 Guest

Een vliegtuig heeft een vertikale staart zodat het recht op de luchtstroom vliegt en zo min mogelijk slipt. Dit heeft niets met afdrijven te maken. Een vogel heeft een aantal sensoren om te "meten" of hij of zij slipt en dan volgen er aanpassingen in de stant van staart en vleugels. Een vogel wordt direct bestuurt door een neuraal netwerk (hersenen) die direct informatie mbt vliegsnelheid, positie, hoogte, krachten op de vleugels, richting van de vliegstroom etc ontvangen. Daardoor is er bv geen vertikaal staartvlak nodig. Mijn vraag is hoe je dit alles in een modelbouwvogel krijgt met de huidige technische mogelijkheden.

18. sander73

sander73 Guest

19. bluefalconholland

bluefalconholland

Lid geworden:
    6 jun 2007
    Helaas Sander, ik merk dat je de vogelvlucht niet begrijpt. Jaap kooi heeft een albatros gemaakt met zijroer (meestal wordt er een stukje transparant plastik voor gebruikt). Kijk ff naar m'n filmpje misschien wordt het dan iets duidelijker;

MVG. Robert.

20. sander73

sander73 Guest

Hallo Robert, ik wist dat hij een staartvlak heeft gemonteerd op z'n albatros. Dat wilde ik juist laten zien. Zonder vogelbrein in je vogelmodel is een vertikaal staartvlak kennelijk nuttig. Verder vind ik de conclusie dat ik het niet begrijp wat voorbarig. Het leek me wel een aardige discusie.

Deel Deze Pagina