USB interface schema

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door rookie, 20 sep 2004.

1. rookie

rookie Guest

In de laatste CT (zeer goed duits computerblad) nr.20,
    staat een artikel over het koppelen van een RC aan de USB poort van je PC. Er is zelfs per softlink een printlayout te downloaden.Voor hen die het duits niet beheersen is er hoop: vaak verschijnen deze artikelen met enige vertraging ook in de nederlandse uitgave van dit prima computerblad.

2. Harold

Harold PH-SAM

Lid geworden:
    16 aug 2002
  3. rookie

rookie Guest

Dat is waar. Maar toch wel interessant voor diegenen die niet gewend zijn met datasheets te werken, of deze chip helemaal niet kennen.

4. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Nu nog losse usb stekker en de aansluiting zien te vinden.
    Is moeilijk bestelbare chip?

5. rookie

rookie Guest

De aansluitingen (ook voor de RC )staan in het artikel in de CT.
    Voor de USB stekker gewoon een usb kabeltje gebruiken en op kleurcode van de aders letten.

6. kris_geusens

kris_geusens

Lid geworden:
    14 aug 2003
    Heeft er al iemand deze chip gevonden en uitgeprobeerd ?

Kris

7. Harold

Harold PH-SAM

Lid geworden:
    16 aug 2002
  8. Roger B.

Roger B. Guest

Ik ben nu met de leverancier en een verkoop punt in berlijn aan het mailen om ze te bestellen, ik wil er (ivm verzendkosten) wat meer tegelijk bestellen.

Zijn er mensen geïnteresseerd in de chip (of afgebouwd interface)

ik wil dan wel meerdere chips tegelijk bestellen, zodat we allemaal de 7 euro verzendkosten die 1 chip met zich mee zou brengen kunnen besparen.

Ik heb gevraagd of er nog software nodig is voor de herkenning van je RC als joystick op de usb met dat interface, en of het schematje van de datasheet goed functioneerd.

9. Delcam

Delcam Guest

Ik wil zeker meedoen en wel voor twee of drie chips. er zijn nl altijd wel clubleden die zoiets ook willen hebben.

Hans Delemarre

10. kris_geusens

kris_geusens

Lid geworden:
    14 aug 2003
    Ik heb me net een ready-made-usb-interface besteld... te laat.

Kris

11. marco bosch

marco bosch

Lid geworden:
    13 jan 2004
    he kris
    waarom postje op het forum dan of mensen belang er bij heben en dan nog niet eens ff een uurtje gedult te heben.
    nou ik heb nog niets besteld ik wil eerst nog wat na kijken voor dat ik er mee bezig ga

12. Roger B.

Roger B. Guest

Okee, dat schiet al op, zitten we al op 4 a 5 chips

Het IC zou aan de usb-poort als joystick herkend worden... software voor usb herkenning zou dus niet nodig zijn.

Roger

13. Alex Talsma

Alex Talsma

Lid geworden:
    30 apr 2003
    Hallo Roger,

Ik wil er wel 5 hebben. Ook in mijn omgeving zijn er wel mensen met interesse.

groet,
    Alex

14. Roger B.

Roger B. Guest

Kijk, en bij afname van meer chips wordt de stuksprijs ook interessanter, daarnaast kan ik vanaf 40 euro minimum order direct bij de fabrikant bestellen, scheelt weer een winstmarge voor de electronicawinkel die we niet hoeven betalen.

zitten we op 9 a 10 stuks tot nog toe...

laten we zeggen bestellen kan tot volgende week vrijdag, 14 oktober.

Omdat ik het risico voor mezelf wel een beetje wil inperken (ik heb geen zin om straks met een stuk of tig van die chips te zitten en niemand die ze nog moet hebben...) wil ik wel graag een (deel-)betaling vooraf, ik zal vanavond even uitrekenen hoeveel dit dan zou zijn, inclusief versturen in Nederland.

Vanavond zal ik even een bestelpagina op internet plaatsen waar je alle gegevens en het aantal chips/gebouwde interfaces kunt plaatsen.

Groetjes
    Roger

15. kris_geusens

kris_geusens

Lid geworden:
    14 aug 2003
    een uurtje ? 8O een week of 2 zonder enige reactie, sorry hoor

Kris

no offence, ik wou zo graag vliegen op de sim dat ik het niet meer kon houden, en euh, die 'net' is ook wel ene paar dagen geleden

16. marco bosch

marco bosch

Lid geworden:
    13 jan 2004
    nou oke ik had het fout gelezen sorry

17. Roger B.

Roger B. Guest

Een beetje later dan beloofd, sorry, niet aan toegekomen gisteravond...

via deze link kunnen jullie, als je mee wil doen aan de inkoopaktie voor de joywarrior chip, een bestelformuliertje invullen.

bestelformulier JW24RC chip of interface

(ook de mensen die hier al aangegeven hadden te willen bestellen aub even via het formulier bestellen.)

Deel Deze Pagina