usb interface?

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door Xiro, 8 feb 2005.

1. Xiro

Xiro Guest

kan je met een ontvanger een aantal stekkertjes en een usb stekker iets in elkaar solderen wat je kan gebruiken op een sim? ik heb zelf de MC-15 zender en hier zit jammer genoeg geen leraar functie op. ik heb al even rondgezocht maar kon niks vinden op deze manier.

2. G

G Guest

Lijkt me ingewikkeld; De ontvanger geeft stroom af(voor de servo's enz.) en de USB poort ook... :?

3. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
  4. Xiro

Xiro Guest

kben niet zon electronica kenner, kom er ook geen wijs uit... ik zal dalijk ff aan iemand vrage.

5. Rick NT

Rick NT

Lid geworden:
    29 dec 2002
    In het verleden ooit op een duitse site gezien, omgebouwde graupner ontvangers om op een interface aan te sluiten, je kon de voeding voor de ontvanger zelfs uit de PC halen. Was geen USB, en zou de link ook niet meer weten.

Rick

6. Roger B.

Roger B. Guest

Het is niet direct een oplossing voor jouw probleem... maar..

Er is een IC in de handel om je zender via de leraar-leeling aansluiting op de USB van een pc aan te sluiten, de pc herkent het interface als joystick...

www.codemercs.de vind je meer info en in
    dit topic: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=13310&highlight=joywarrior

zie je dat ik er toen een heleboel gekocht heb, ik heb er nog een aantal liggen..

Er was laatst ook een topic hier waar iemand een joystik voorzien had van twee servo's om op die manier via de zender het spel te bedienen....

Deel Deze Pagina