Hallo Ik las in de FMT dat Blue Airlines meedeelt dat de modellen van Uwe Gewalt uit hun leverings programma weggaan en worden overgenomen door Frau Monika Riepe. De merknaam wordt Gewalt Grossegler met een webadres Großsegler GEWALT Grossegler (de) - Hompage. Ik begrijp uit deze opmerkingen dat Uwe Gewalt weer begonnen is met het produceren van Grote zwevers. De website is al actief zij het dat nog niet alles werkt. Ko
Uwe Gewalt is lekker met pensioen. Hij produceert niet meer zelf. Waar nu de producten gemaakt worden weet ik nog niet. Uwe kom je wel eens in de bergen tegen met zijn lievelingsvliegtuig Sperber-Junior. Johannes
Hallo Johannes Mogelijk een dochter van Uwe die toch de productie weer op zich heeft genomen nu het bij Blue Airlines ondergesneeuwd dreigde te raken.? Als je kijkt naar de web pagina ( Kleur en Stijl ) is dat dezelfde die Uwe ook hanteerde. Ko
Hoi Ko, Monika Riepe is geen dochter van Uwe. Blue Airlines heeft de firma Gewalt Großsegler rundergewirtschaftet. Stefan en zijn vrouw Monika Riepe hebben samen besloten om het Großsegler programma weer nieuw leven in te blazen. De gehele productie vindt plaats in Duitsland. Zij produceren op bestelling. Hebben nu nog weinig producten op voorraad. Kwaliteit staat hoog in het fandel dus hebben ze versleten mallen uit de productie genomen en inmiddels een aantal nieuwe mallen gebouwd. Nu kun je zwevers bestellen geheel naar eigen wensen. Levertijd ca. 7 tot 8 weken. Johannes
Hallo Johannes Ja dit laat niets aan onduidelijkheid over. De producten die Uwe produceerde waren van uitstekende kwaliteit hopelijk mag je dit ook van de nieuwe eigenaars verwachten. Ikzelf bezit drie zwevers van Uwe met als grootste een spanweidte van bijna 6 meter ( vol kunststof) waarmee ik op de foto sta. Ko
Hoi Ko, Nu zie ik het! Zonder leesbril mis ik doch het één en ander. Welke zwever is dat? Ooit had ik een ASW-17 van Gewalt. Deze ASW-17 vloog super. Johannes
Hallo Johannes Degene op de foto is een ASW 24 spanw 5,8 M verder heb ik nog een ASW 20 C spanw 4,7 M en een LO 100 spanw 2,2 M. Allemaal hele mooie zwevers waar toch nog wel veel aan moest gebeuren. Kijk maar na het verslag van de ASW 20 van PH_AJW. (kwam ook bij mij vandaan) Ko