ja harm het was minder dan 1 liter dus is het condens LOL kwam door die sensor en die ik nu heb werkt veel beter en sneller maar nu testen en daar heb ik regenwater voor nodig en het wil maar niet regenen gr raf
Vind het best een leuk fimpje! Laat prima de persoon RAF zien, beetje varen, veel praten, ongelukkie? Gewoon drogen en verder gaan! Heb ik die mooie skip echt laten zinken met mijn periscoop? Dan maak ik een nieuwe versie van de bloedvat van mijn K-18
freek ze wilden thuis komen filmen en dat wilde ik niet ik wil de hobby promoten zodat terug meer mensen aan het bouwen gaan in plaats van te zitten lullen over hoe ver ze wel moeten rijden om eens te kunnen varen /vliegen rijden . ik heb het nog geschreven dat er in nederland haast niets meer wat duikboten word gedaan dan de subsail we hadden galderen om het seizoen te beginnen en dan vught en de subsail dan de 5 dagen in belgië en ook nog de dagen in frankrijk nu blijft in nederland alleen de subsail nog over en nee je periscoop is niet de dader van dat water ik zit te sukkelen met die bts van norbert in die boot de water detectie werkt niet goed en slaat te laat aan .en ik had de spatie verminderd voor de subsail en dus als resultaat dat de boot niet wilde duiken daarom was ik reeds aan het remmen omdat ik terug naar de kant wilde maar toen was daar zo een wild manneken dat zich voor mijn boot gooide en wraak wilde nemen LOL daarom ben ik dus zelf zo een systeem aan het bouwen wat ik ken en dus zelf kan instellen en als het werkt dan komt deze ook meteen in de kriek te zitten want de bts is daarin ook veels te groot en dan kan ik ook een sensor inbouwen bij tank vol dan spuit dat water niet meer uit de periscoop gr raf ik ga nog een rompje spuiten
Die tank-vol sensor heb ik ook in de k18. Kwam met het systeem van Lex en werkt goed, dwz 50 % van de keren, hangt een beetje af hoe de boot ligt geloof ik. Maar voor zon regelaar(tje) hou ik me aanbevolen - nu triple-S niet meer is is het mooi als iemand iets nieuws en flexibels maakt Freek Freek
Raf, ik heb de film gezien maar vindt het jammer dat het resultaat weer slecht is. Waarom maak je nu niet eens een boot tiptop voor zo een film. Olaf lacht je nu alweer gewoon uit omdat je weer zoveel water in de boot hebt. Anderen kunnen toch ook varen met de bts van Norbert. Gebruik die dingen voor dat waar ze voor gemaakt zijn en knoei er zelf niet steeds aan. Maak een boot in orde voor dat je weer zoiets doet. Nu is het verspilde moeite en die camera mensen kijken alleen wat fout gaat. Terwijl je zo veel goede ideeën hebt. Hein
Hein die camera mensen zijn alleen geïnteresseerd als het verkeerd loopt al de andere boten die te water zijn gegaan daar zie je dus niks van ze hebben meer als 5 uur aan het opnemen geweest . en zoals ik de bts gebruik is mee onder toezicht van norbert ik doe er niets verkeerd mee de water detector daar detecteer ik de tank vol mee niet meer en niet minder alleen de nieuwere versie is zo te zien minder gevoelig en dan krijg ik water in mijn boot denk je nu echt dat ik aan die boot niets had gedaan dan moet je eens terug lezen ik ben meer dan een week bezig geweest om de boot in orde te maken zaken die beter konden dan ik hem eerst had gebouwd zijn veranderd de bussen van de roer assen zijn opnieuw steviger vast gezet de as van nieuw vet voor zien de boot heeft hier uren in het water gelegen om hem terug te kalibreren zodat hij mooi dook het dekseltje dat er nooit op gezet en heeft achter aan was gemaakt en vastgezet met een schroefje alleen die bts die had soms kuren en dat is dus iets da ik niet zelf gemaakt heb en dus daar kan ik niets aan doen in heems kerk wilde hij nadat ik de opening van de detector kleiner gemaakt had zelfs niet duiken omdat de beveiliging aan sprong dus zeg niet dat ik geen boot in orde heb want dat is dus wel waar alleen een toestelletje dat ik aangekocht heb bleek niet altijd te functioneren ik heb zelfs de buisjes van de sensoren vervangen omdat ik dacht dat ze eventueel aangeladen waren met kalk en ik knoei niet aan de bts van norbert want ik kan hem zelfs niet herprogrammeren omdat mijn programmer hem niet kent dus maak ik hem nu liever zelf en nu werkt hij dus wel en doet hij alleen wat hij moet doen zonder veel franjes er om heen hier de werkende versie op een proefbordje vol leeg is de accu die cijfers het ingang signaal van de ontvanger droog /water is de tankvol detectie werkt is de status van de processor ruste/stijgen /dalen de sturing van de pomp en dan is er nog wat bij gekomen maar niet voor hier van toepassing gr raf
Baggeraar, zou jij het leuk vinden dat je zo uitgelachen en zo voor schut gezet wordt door Olaf? Ik vindt dat niet netjes hoor. Zo ga je niet met vrienden om en zeker niet voor tv! En als jij dan niet snapt? Hein
het gaat om het laatste stuk waar ik de skip open doe en er water uit komt ik zie heel de heisa er rond niet en als ik olaf kan kloten doe ik dat ook zolang het maar plezant blijft en we der later een cola op kunnen drinken het hele probleem is dat je de reportage niet in de hand hebt er hing reclame voor de club en het D-center maar daar zie je dus niks van alleen op mijn rug eventjes het embleem info over data en dergelijke zie je ook nergens verschijnen er zijn zoveel zaken die goed gelopen zijn maar die zenden ze niet uit ze hebben opnames gemaakt vanaf het terras waar je heel de stijger goed op ziet staan met de mensen er op die aan het varen waren en je weet ook dat je van boven af de boten veel beter ziet dan van op de steiger ook deze opnames zijn niet gebruikt voor nu en altijd de skipjack heeft geen lek in de romp het enige wat er gebeurt was is dat de tank vol detectie van de nieuwe BTS niet goed genoeg werkt . zij reageert te laat en begint nadien terug te pompen al is de sensor nat en dit had je bij de vorige BTS niet en door het open systeem waar ik mee vaar heb je dan de kans dat je water in je romp pompt wat vervelend is maar niet erg want alle elektronica zit boven op het techrek en kan dus niet nat worden daarom ben ik zelf aan een sturing begonnen en die is nu vanaf van daag klaar om getest te worden het is de basic versie met de pomp sturing en de water melder die nadien nog kan uitgerust worden met een lipo saver en wat andere sensoren dit is de V1 versie en er zullen er nog wel wat volgen gr raf
hier dit maakt je dag goed en een foto om te vergelijken qua grote de relais kun je zetten waar je wil gr raf
een nieuwe DTC V1 kleiner dan die we normaal kopen en aanpasbaar naargelang de boot en de persoon die het wil gebruiken de twee relais die normaal mee op het printje zitten die kun je nu gewoon ergens anders onder brengen in de boot waar je plaats hebt de accu save werkt voor lipo's niet juist en dus s maarten een nieuwe aan het bouwen die voor lipo's wel goed werkt je kunt er meerdere parallel schakelen aan deze schakeling de print is eigenlijk de stekker die je in de balancer stekker steekt er komen dan twee draden naar deDTCV1 de groen led op de relais is stijgen de rode led is duiken er is nog een witte die de midden stand aan geeft en wat info over de toestand van de processor maar daar komt wel meer info over als het zover is de schakeling is zelf lerend dat wil zeggen dat zolang de witte led pinkt de schakeling de midden stand berekend van je schakelaar.je moet dan zien dat hij ook echt in het midden staat na 5 seconden blijft de led branden om te laten zien van dat de processor de berekening gemaakt heeft en de schakeling klaar is voor gebruik en dan kun je dus gewoon duiken als dat je met de andere gewoon was water detectie is super snel voor tank vol detectie (dat was het probleem met de skipjack)en dan schakelt de pomp af en wacht dan tot de schakelaar terug in de midden stand is gezet voor er terug kan gedoken worden stijgen kun je altijd en als de lipo leeg geraakt komt de boot automatische zelf naar boven alsook als het zendersignaal weg valt heeft de boot terug signaal kun je gewoon verder varen en duiken tot het signaal weer weg valt gr raf en hoop dat de uitleg nu wat klaarheid heeft gebracht dit is nog de grote versie er kan nog een kleinere gebouwd worden maar dat is voor later en heeft dan ook minder mogelijkheden tot uitbreiden
deze alleen voor pompen maarten maakt er eentje voor beide ik doe het omdat ik kleintjes nodig heb wegens gebrek aan plaats maarten wil in productie gaan zo te zien gr raf
Haha, in productie nemen is het nu ook weer niet. (had ik die tijd maar) Uiteraard als men interesse heeft en het werkt prima, dan wil ik de controller zeker aanbieden aan derden.