Drie weken geleden kocht ik mijn eerste heli; de co-axiale Esky Kob. De eerste week heb ik er mee leren vliegen, maar had meteen het gevoel dat het anders moest. Ik bedoel; een helikopter moet er uitzien als een helikopter en niet als een simpel frame met een kapje om hem een smoel te geven. Dus in de tweede week bestelde ik een 1:35 modelbouwdoos van de UH-1C Bell Huey. Die helikopter heeft voldoende body om alle techniek te huizen, in tegenstelling tot de AH-1 Super Cobra die ik eigenlijk wilde bouwen. Aan het einde van de tweede week kreeg ik het schaalmodel in huis en kon ik aan de slag. Een week lang niet vliegen, maar wel knutselen... joepie! Die week bestond uit een hele zondag, 4 avonden en een hele zaterdag. Met onderstaande heli ben ik zo'n 28 uur bezig geweest. Het was al weer 20 jaar geleden sinds ik een bouwdoos in elkaar gezet heb, maar ik denk dat het resultaat er mag zijn. Hierbij een 17-tal foto's van het resultaat. Een aantal losse onderdelen na verven en monteren Signaalverlichting die niet op de Kob zat Passen, meten, testen Inbouwen van het interieur Signaalverlichting in de neus Dit is 'm dan; nog zonder deuren De 4:1 is volledig in te stellen, raampje voor indicator-LED Anno 1970: 'Kill' Maddog '37 Death on Call Paint it Black Details die je met glasfiber niet krijgt Inmiddels met deuren De ontvanger in de staart Macro Macro2 Witte skids, zoals de 'Maddog' in het echt ook had Enige afwijking is witte staartrotor; staat zo beter bij witte skids/bladen Alles zit in elkaar met schroeven en is 100% demontabel Nou, dat was het dan weer. Tot slot de specificaties: - Gewicht: 275 gram, incl. batterij (30 gram meer dan het origineel) - Motoren: 2x Xtreme 180SE - Bladen: Xtreme blades, wit - Batterij: 7.4V LiPo 900 mAh, 20C (Mystery) - Vliegtijd: ~11 tot 12 minuten Tijd om een volgende helikopter te kopen, te leren vliegen (CP) en vervolgens om te gaan bouwen!
dat ziet er top uit en belooft wat voor de toekomst ,mooie details. Top ga zo door of zoas berry zou zeggen doorgaan ,vooral doorgaan enne welkom bij de bouwcluppers Groeten cees
Echt super gedaan! Je zou denken dat er wel heel veel gewicht bijkomt maar dat valt me mee met die 30 gram. Is het gewoon zo'n revell kitje? Jammer eigenlijk dat hij coaxiaal is, en niet fp, wat hem nog een stukkie echter maakt.
Wauw, ik heb al wel een Esky Lama tot Kamov Ka-50 ombouw gezien maar dit is echt gaaf! Demontabel is echt gaaf. Zelf heb ik een Xtreme ombouw pakketje maar dit is veel cooler. Respect!
mooi gedaan. De kit in segmenten gesneden en met losse stukken plastic de lippen gemaakt voor de schroeven? Of was het reeds zo ivbm lijmen?
Ten eerste wil ik iedereen bedanken voor de positieve reacties. In deze reply zal ik de vragen proberen te beantwoorden. @Ludozzz: Het extra gewicht viel mij ook heel erg mee. Ik was bang dat het echt veel te zwaar zou gaan worden. Het is inderdaad "gewoon zo'n Revell kitje", maar dan niet van Revell maar van Academy. Het is de UH-1C in de 'special nose art edition'. Academy box art Je hebt gelijk dat een FP (of CP) heb 'echter' had doen lijken. Punt is dat ik zo'n heli (nog) niet heb; de Kob is mijn eerste ooit. Uiteraard heb ik 1001 ideeen over wat mijn volgende projectje gaat zijn. Daar kan ik echter geen 'belt' staartrotor voor gebruiken. Dan kun je het frame van de heli niet aanpassen door de 'belt'. Het moet er dus eentje worden met een aparte staartmotor. @styreta: In de Academy kit zaten twee rompdelen: links en rechts, van neus t/m staart. Die heb ik op de juiste plek doormidden gesneden en toen had ik vier onderdelen. Het idee was één neus te maken en twee staartdelen. In het midden wordt alles (aan de onderkant) bijeen gehouden door de kern van de Esky Kob. Ik gebruik daarbij de bestaande vier pootjes waar normaal de batterijhouder aan vast zit geschroefd. Aan de bovenkant worden de linker en rechter achterkant aan de neus bevestigd door twee zelfgemaakte plastic lipjes i.c.m. schroeven. De lipjes zie je liggen op de eerste foto (eerste post) tussen de grote deuren. Alle schroefgaten heb ik zelf aangebracht, overigens meer op gevoel dan exact meten Verbinding aan bovenkant, je ziet ook een van de de pootjes aan de onderkant
Echt heel mooi! Heb je er ook een filmpje van? Het is jammer dat al die kitjes in schaal 1:32 zijn, te klein om mijn Honeybee FP om te bouwen. Het lijkt me wel gaaf om dat ook te doen namelijk!