Heb jij ook vandaag vintage gevlogen laat dan even een plaatje zien en post die hier. Ik heb in ieder geval lekker kunnen vintage vliegen dus hier is een plaatje.
Ik heb eind augustus een oude Graupner Dandy van iemand overgenomen voordat deze in de vuilnisbak zou belanden. Het was een oud en groezelig ding met een krom stabilo. Het richtingsroer ontbrak en de romp zag er werkelijk niet uit met allemaal bonte kleuren. Het model had een vast hoogteroer en heeft waarschijnlijk gevlogen met een eenkanaals besturing. Waarschijnlijk is hij minstens 50 jaar oud. Vandaag heeft hij in een frisse nieuwe bekleding zijn (tweede) maiden op de Wasserkuppe gehad. Ik heb een oude sticker die op de romp zat met wat blanke lak beschermd en zichtbaar gehouden. Verder heb ik het oorspronkelijke kapje gebruikt zodat wel is dat het hier om een oud model gaat. Het eerste uurtje voor de helling zit er op, hopelijk volgen er nog vele…..
Op 20 augustus stond ik hier... (waren op doorreis om les te geven op een muziekseminar, dus geen tijd en plaats voor modellen) Ik ga hoe dan ook hier terugkomen en ook weer vliegen, reken maar.... Mijn vrouw maakte dit plaatje en was heel blij te zien waar ik 51 jaar geleden zo enthousiast was geworden voor deze tak van sport.
Klopt helemaal! Maar mijn eerste vlucht daar was boven de Fuldaquelle en daarna Südhang en Abtsrodaer Kuppe. Een paar oudere vliegers uit Berlijn namen mij onder hun hoede, legden de do's en don'ts uit en hup... daar ging Bruno. Het was inderdaad precies zoals ze mij hadden uitgelegd. Later die week daar ook het mooiste compliment uit m'n hele carrière gehoord: "Der junge Holländer? Isch keen Problem. Mut hat er und steuern kann er ooch....."
Prachtig Bruno dat je er samen met je vrouw weer terug mocht zijn. Bijna ontroerend om te lezen dat je daar zo’n mooi compliment hebt gekregen destijds. Dank voor het delen hier.