varend maken van de smit rotterdam

Discussie in 'Werkschepen' gestart door kor van Essen, 29 sep 2002.

  1. Ik heb net de smit rotterdam besteld en wil die varend zien te maken. Heeft iemand nog tips voor me??
     
  2. ovipetje

    ovipetje Guest

    zozoz

    oh zo zo zo toe maar, welke is het???

    volgens mij heeft han peter er ook een, dus neem eens contact met hem op, zijn nick name hier is hanibal als ik het goed heb

    succes ermee......

    trouwens heb jij niets beter te doen dan te bouwen???
     
  3. Jan Kortbeek

    Jan Kortbeek Guest

    Volgens mij:

    Watervaste lijm gebruiken (liefst 2 componenten), dan de romp in de epoxyzetten, en dan goede verf er overheen. Motertjes, servotjes, radio besturing en klaar is kees.

    Of zie ik het nu te simpel??

    Groeten,

    Jan

    PS: Volgens http://www.billingboats.com/nl/smit.html is de Smit Rotterdam/London geschikt voor RC.
     
  4. ovipetje

    ovipetje Guest

    kijk

    daar kunnen we wat mee Jan, handige tips, maar volgens mij wist meneer van Essen junior dat al wel of niet Kor????? :D
     
  5. smit rotterdam

    Jan hartstikke bedankt voor de site, want zelf heb ik niks kunnen vinden.
    Woensdag ga ik hem ophalen dus dan zullen er wel weer wat vragen komen. En ovipetje, inderdaad ik ben scholier, dat zijn die kleintjes die af en toe heen en weer fietsen naar een of ander gebouw met een stel van die mafkezen die ons wat probeert bij te brengen. En de rest van de tijd moet je ook wat doen toch. 8)
     
  6. smit

    Ik ben er vergeten bij te vertellen dat het gaat om het model van een centimeter of 30, wat dus gaat varen op servomoteren. foutje :?
     
  7. ovipetje

    ovipetje Guest

    volgens mij.......

    heeft mijn pa die ook ooit gebouwd in een ver en heel dusiter verleden, maar ja welk model heeft die ouwe niet gehad of in bezit....... dus vraag hem eens, volgens mij heb ik namenlijk die kleine wel eens bezig gezien met een kleine rotterdam dusssssssss
     
  8. varend maken

    Ik ben nu langzaamaan bezig met de voorbereidingen om de romp te spuiten. Er is alleen 1 probleem, de nummers verf die aangegeven worden zijn eigen merk, dus van Heller. Maar de wij hebben vooral tamiya en Revell.

    Dus nu is de vraag: wie heeft er een convertietabel van de verschillende merken verf?

    Kor van Essen
     
  9. Jan Kortbeek

    Jan Kortbeek Guest

    Ik meen dat Quartel zo'n lijstje had voor intern gebruik. Misschien kunnen zij je verder helpen. Ik heb met de Quartel in Zwolle de beste ervaring.

    Groeten,

    Jan
     

Deel Deze Pagina