vario ec 135

Discussie in 'Schaalhelikopters' gestart door kevin heli, 22 okt 2011.

1. kevin heli

kevin heli

Lid geworden:
    10 dec 2008
  2. Parsa

Parsa

Lid geworden:
    7 okt 2010
    mooi heli zeg, ferrari

3. guardian

guardian

Lid geworden:
    16 jan 2010
    Prachtige ding zeg.

4. corsairk

corsairk

Lid geworden:
    22 jul 2009
    Prachtige heli die je daar hebt kunnen bemachtigen. Mogen we iets meer specificaties kennen ? (schaal, motorisatie, gewicht,......)
    Suc6 met je maiden.

Grtz,
    Ronny

5. kevin heli

kevin heli

Lid geworden:
    10 dec 2008
    Hoi bedankt :)

X-Treme Mechanik // 10,2:1 // Fenestron

Technische Daten

Maßstab1:5,9Länge1740 mmBreite280 mmHöhe590 mmRotor1680 mmMotor11,5 qcmGewichtca. 7,5 kg

motor rossi 11.5 maar ik ga kijken of deze wel goed is ik heb hier nog een os 15cc liggen .

de heli staat al meer dan een jaar stil dus hier en daar wat nieuw spul zetten .

en een robbe HELICOMMAND zit er ook in .

6. WimBlommaert

WimBlommaert

Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Proficiat

hey Kevin,

Was blijkbaar voor ons alletwee een leuke dag gisteren ;)

veel geluk ermee, tot volgende week normaal gezien!

Grtz,
    Wim

7. brutus

brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Zolang die motor geen schade heeft vanwege misbruik o.i.d. is die Rossi ruim sterk genoeg voor deze heli.
    Belangrijk is GEEN nitro, en niet teveel olie. 15% volsynthetische olie is voldoende, Vario zelf laat ze met 12% olie draaien.
    Standaard schijnt de uitlaat wat aan de korte kant te zijn, tenminste ik lees op het Vario Forum veel over mensen die hun uitlaat een cm of drie a 4 langer afstemmen dan met de standaard Vario kit mogelijk is. Vario zelf zegt echter dat het moet kunnen (logisch, ze verkopen hem zo.... :p).

Afhankelijk van wat de vorige eigenaar als brandstof gebruikt heeft (veel nitro??? veel olie????), eventueel met een vette afstelling beginnen, en even controleren of de extra headshim (dat heet in België toch een kulas pakking?) er tussen zit: zo ja, die weghalen als je zonder Nitro gaat vliegen. Voor alle duidelijkheid: meer dan 5% Nitro=TWEE headshims, minder dan 5%=EEN headshim (niet: GEEN headshim)

Naar onze ervaring is deze motor zonder Nitro beresterk en loopt als een naaimachientje. Enig nadeel is dat hij met koud weer op de eerste start van de dag ("droge" motor met koude olie) nogal lastig door de compressie te krijgen is. Is hij eenmaal nat en heeft hij gelopen, dan start hij de rest van de dag moeiteloos en is het echt een heel fijne motor die ondanks het toch wel forse verbruik op lekker goedkope brandstof draaien wil.

Ik zou zelf niet overstappen op die OS 15 cc, da's veel meer vermogen dan je nodig hebt, en TE VEEL vermogen in combinatie met een fenestron is niet altijd een goed idee....

Die helicommand heb je in principe niet nodig, deze rotorkop is met dit vlieggewicht en een beetje oefening prima zonder te vliegen. Maar dan moet je wel rigid kunnen vliegen uiteraard, en zo niet, dan moet je toch rekenen op minimaal 20 tankjes leeghooveren en voorzichtig je vaardigheid opbouwen voor je er wat gevoel voor krijgt.

Hele mooie heli overigens, en ik zou zeggen: veel vliegplezier!

Groet, Bert

8. Edsheli

Edsheli

Lid geworden:
    29 sep 2003
    Wow prachtige heli, ik blijf de EC135 een schitterende heli vinden. Veel vliegpleziere ermee. Ik hoop dat je ook een filmpje maakt wanneer je ermee gaat vliegen.

En voor de Ec is het gewicht ook nog erg laag, de fenestron zal perfect werken.

Mvg

Ed

9. STRATUS

STRATUS

Lid geworden:
    28 nov 2006
    Hei Kevin ,

Mooie heli wat je daar hebt ,
    Zeker een filmpje maken van de vlucht(en) , wil die " FERRARI " heli zeker eens zien vliegen ...

Grtz

Ronny

10. kevin heli

kevin heli

Lid geworden:
    10 dec 2008
    Hoi

de nitro motor gaat eruit ik ga er een electro van maken :)

welke motor of regelaar kan ik het besten kopen voor dit toestel ?.
    greetz kevin

11. STRATUS

STRATUS

Lid geworden:
    28 nov 2006
    Hei Kevin ,

Ik ga voor mijn COBRA voor een KONTRONIK Setup ....
    Dus ik zou U dit ook aanbevelen voor deze heli ...
    Ze hebben er vast wel wat voor ...
    Je kan ook kijken voor de Plettenberg of Scorpion reeks ...
    Maar ik kies resoluut voor Kontronik ...

Grtz
    Ronny

12. Parsa

Parsa

Lid geworden:
    7 okt 2010
    zoals dat stratus zei, Kontronik is het beste set dat je kan kiezen.
    gr

13. Bonechopper

Bonechopper

Lid geworden:
    19 mei 2008
    Een paar gratis tips;

Nog een setup;

Bij RCHeliparts een ombouwsetje kopen, een Align 700MX inbouwen met een CC 120 ICE2 regelaar en 2x 6 cellen. Vliegt als een tierelier, scheelt je een boel geld en klinkt als een turbine. Neem anders eens contact op met Bruteforce of zijn maat Han, die mannen zijn ondertussen aardig thuis in het ombouwen. Er vliegt trouwens al een EC-135 electro op 10 cellen:

2y3UTDPsRyI[/media] Electro maiden flight - YouTube#!

Laat je niet ompraten om zonder stabilisatie te gaan vliegen met zo'n dure heli. Gewoon een Extreme erin, goed afstellen en lekker vliegen als met een trainer zonder trillende knieën. Waarschijnlijk gaat Brutus hier weer op reageren maar het is een advies wat ik van de jongens aan de top ook heb gekregen. Of je moet ergens een geldboom hebben.:D

Laatste tip; er is een nog veel mooier kleurenschema voor een EC-135....

Grz. Bone

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  14. brutus

brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    :DAls je dat zo graag wilt:D:

Waarom een geldboom? Mijn heli's zijn stuk voor stuk waarschijnlijk minimaal 3 tot 5 honderd euro goedkoper dan wanneer ze mét E-stab zouden zijn uitgerust, en ik ben tot nog toe (3 jaar en 3 rigid heli's verder) nog niet gecrashed. En als ik crash, dan crash ik door storing of ander technisch malheur, NIET omdat de heli zo moeilijk vliegt....Dus stuk voor stuk gerekend, ben IK goedkoper uit..... Reken 3 keer een Helicommand o.i.d. en 3 keer 3 of vier BLS of minimaal digitale topservo's extra, en voor dat geld kun je ook een leuke 4e heli kopen.... en dat doe ik dan liever!

Ja, vanmiddag met een 450 size HeliArtist BO 105 ging het fout.... Daar kwam me vanmiddag een rotorblad van af in de lucht, en daar helpt ook een E-stab niet tegen ;), en die complete heli was goedkoper dan een middelklasse E-stab plus servo's... dus waarom "geldboom"????. Sterker nog, mét E-stab zou die heli niet alleen duurder in aanschaf zijn geweest, maar DUS ook duurder om te crashen.
    En totdat dat blad loskwam, vloog ook dat ieniemini dingetje, ondanks de 4 Bft van vandaag nog steeds zonder.... (was wel werken hoor!)

;) Groet, Bert

Laatst bewerkt: 22 okt 2011
  15. mikerokkenjager

mikerokkenjager

Lid geworden:
    10 apr 2011
    mooie heli zo een hoop ik ook nog ooit te bezitten :)

16. kevin heli

kevin heli

Lid geworden:
    10 dec 2008
    nu is beginnen met alles eruit tehalen :)

17. bruteforce

bruteforce

Lid geworden:
    31 aug 2009
    E-stabilisatie ALTIJD IMHO.

18. kevin heli

kevin heli

Lid geworden:
    10 dec 2008
    Hoi

heeft iemand fotos van een x-treme die omgebouwt is naar electro ?

19. kevin heli

kevin heli

Lid geworden:
    10 dec 2008
    hoi

is dit een goede motor ? of toch beter die van align 700mx of zo iets ?
    Scorpion HK-4035

20. laurens

laurens Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2003

Deel Deze Pagina