hallo, ik ben een beginner in het verf gebied, en heb pasgeleden een cockpit-setje geverfd voor mijn 1:10 rc auto. ik was daar tevreden over, maar voor mijn volgende cockpit vind ik dat het beter moet. nu ben ik niet dom om niet van te voren te zoeken naar tips, want dat heb ik dus gedaan. ik kon maar weinig vinden over het verven.. ik zoek dus informatie over het verven en gebruikte materialen, hoe ik het gedetailleerder kan maken etc. iemand vertelde me ook over shaden, ook daar zou ik graag meer over willen weten. ik stel het zeer op prijs als jullie me willen helpen groet, ricardo
wil je werken met airbrush of penselen? ikzelf gebruik alleen penselen. tips: verf losse delen op voorhand, plak ze erop als ze al geverfd zijn bij een deel waar je details in een andere kleur wilt, eerst alles in de kleur van het grootste vlak/achtergrond doen, laten drogen en dan rustig de details schilderen als de verf droog is zoveel mogelijk verven voor het assembleren, soms kun je er nadien moeilijker bij waardoor je details mist van wheatheren of shaden ken ik niet veel, de verf word dan verdund met een oplosmiddel en daardoor dekt deze niet meer zo goed. hiermee krijgt men een 'schaduw' effect of een 'vuil' effect als men modder of i.d. wil nabootsen met bruine verf. Het mooiste resultaat krijg je met airbrush, maar hier ken ik niets van.