Heeej mede kapiteins.. Vraagje, hoe kan ik de volgende materialen het beste van een kleur voorzien (of te wel, verfen/spuiten). ABS Balsa Triplex En dan met name, moet er nog een grondlaag of iets dergelijks op? Zo ja, wat.... Verder hebbik nog een klein bootje, de Pollux van graupner. In de bouwdoos zitten een aantal kleurcodes die je bij Graupner kunt bestellen (a 3,50 euro per potje). Is hier ook een alternatief voor? IS er een tabel die die kleuren omzet naar andere codes? Wie o wie schijnt een lichtje in deze duisternis :idea:
Je kunt voor het ABS het beste een kunststof primer(Motip 04063 hechtprimer voor kunststoffen, koste toen 10 euro of zo voor 400 ml) nemen, dan dekt je verf beter, daarover heen enkele dunne lagen spuitlak. Zelf gebruik ik spuitlak van de Gamma/autowinkel maar dat is meer een financiele kwestie ;(. deze verf is opzich wel goed, er is niet zoveel keus uit kleuren maar kost 5.50 per 400 ml. Voor je gaat spuiten wel eerst ontvetten met amonia o.i.d. Voor het hout(balsa/triplex) kun je denk ik het beste gewoon een primer(geen spuitprimer) gebruiken en dan met een rollertje o.i.d. gaan verfen. groeten Casper
aanvulling op het (prima) verhaal van Caspar: Balsa eerst een paar keer schilderen met poriënvuller. Dat vult de poriën van het hout en maakt het gladder. Daarna schuren, primer, schuren, enz enz. Roel
Heb m´n polluxje ooit eens gewoon met humbrol gedaan Zit er na 12 jaar nog steeds prima op.........................Peet....................8)
ik vond nog een mooie pollux, mischien heb je er wat aan. http://mypage.bluewin.ch/smco/Flotte/Pollux.htm groeten Casper
Vanaf welke temperatuur kan je je model in de buitenlucht spuiten? 15 graden of 20 graden, wat is beter? groeten Casper
Hoi Casper, Of je nou spuit bij 15 of 20 graden maakt niet echt uit, elke fabrikant geeft weer een andere minimale/max spuittemperatuur aan. Gewoon ff op de bus kijken en spuiten maar.... Gr. olivier