Vergelijking

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door MobFigure, 19 aug 2003.

  1. MobFigure

    MobFigure Guest

  2. P@trick

    P@trick Guest

    Wel het voordeel van de hpi vind ik tot nu toe dat hij een 4 koppelingschoenen heeft en dat de 2speed ook met schoenen werkt inplaats van een haak die uitslaat dit zal dus soepeler verlopen
     
  3. P@trick

    P@trick Guest

    de wiel basis is bij de hpi instelbaar en bij de serpent niet
    de hpi is aan de voor kant 1mm breder dan de serpent en achter 3mm breeder
     
  4. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.905
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    als ik me niet vergis heeft mijn 2 speed op mijn hpi super nitro rally ook van die haken die uitslaan ipv schoenen.
    misschien dat het op de r40 anders is ?
     
  5. P@trick

    P@trick Guest

    jah dit is nieuw alle versnellingen die nu op de auto's zitten zijn met zo een haak zelfs voor op de 1:5 klasse is met een haak daar gaan ze ook vaak stuk door de kracht.
     
  6. P@trick

    P@trick Guest

    verders vind ik de hpi persoonlijk ook een mooiere auto om aan te sleutelen om ergens bij te komen hoef je niet meer dan 1 ding te verwijderen in tegen stelling tot andere auto's waar je dus soms wel eens je blok er af moet halen of je hele differintieel
     
  7. P@trick

    P@trick Guest

    wat ik dus een beetje minder vind is dat er achter maar tot 30mm wielen op passen ik kan echter niet vinden tot welke maat er op een serpent passen
     
  8. Marcel_22

    Marcel_22 Guest

    pcies. neem nu de voorste schokbrekers van mijn protech die moet ik eerst verwijderen wil ik de bodymounts kunnen vast schroeven :?

    niet echt over nagedacht dus.
     
  9. P@trick

    P@trick Guest

    zijn er in jouw ogen nog specifieke dingen wat je de doorslagf zou kunnen geven.
     
  10. MobFigure

    MobFigure Guest

    nee mijn gevoel zeg de hpi maar ik trek steeds naar serpent omdat iedereen daar over roept in de racerij.
     
  11. P@trick

    P@trick Guest

    jah omdat de hpi nieuw is.
    de hpi is toch een beetje opgebouwd met nieuwe snufjes als ik het zo lees is hij beter dan de serpent ik kan het moeilijk verwoorden zal het wel echt voor je willen gaan uitwerken maar dan moet niet iemand anders het ook gaan zitten doen dat vind ik zonde van mijn tijd.
     
  12. MobFigure

    MobFigure Guest

    Als je het voor me zou willen doen heel graag.
     
  13. MobFigure

    MobFigure Guest

    Het is natuurlijk ook zo dat hpi nog geen echte competitie auto heeft en daarom iedereen over serpent roep, dus daar bedoel ik mee ze hebben nog geen concurentie van hpi.
    Maar misschien gaat daar na het lanceren van de r40 verandering in komen.
     
  14. P@trick

    P@trick Guest

    jah dat wil ik wel omdat ik zelf ook circuit wil gaan doen en eigenlijk ook een beetje smoel op dat ding begin te krijgen ik wou eerst 1:8 gaan doen maar dit is ook een topper vandaar.
     
  15. MobFigure

    MobFigure Guest

    ja hij is erg mooi en lijk me ook goed inderdaad, maar als de serpent beter is dan neem ik die, maar aan je reacties te zien is de hpi beter.
     
  16. BlackFox

    BlackFox Guest

    Ik zou voor de Serpent gaan, waarom weet ik eigelijk niet, mss meer ervaring ?
     
  17. P@trick

    P@trick Guest

    ik heb net alles zitten lezen en eigenlijk is de hpi een beetj eeen copycat van de serpent maar met improves zoals dus de boven genoemde 4 schoens koppeling en de 2schoens schakelbak.
    dat je de versnellings huis met 1 clip kan verwijderen.
    dat je de koppeling kan vervangen zonder de motor te demonteren.
    de up en down stops op de draag armen.
    een geventileerde remschijf beel cranksteering met alliminium stuur plaat.
    impact absober aan de voor kant tegen het afbreken of krom raken van de draagarmen.

    en zoals ik al zei het is een beetj een copy hij is het zelfde op gebouwd de chassis is even dik carbon delen het zelfde.

    ik zelf zal voor de hpi gaan als ik het zo lees.
    MAAR je weet niet hoe de onderdelen leverbaar worden enz dus daar moet je wel rekening mee houden de amerikanen zijn dol op dat ding en hun zeggen dat het de serpent uit de weg ruimt (legt ook aan de informatie als het over de serpent gaat maakt de hpi wel een kans en als het over de hpi gaat maakt de serpent geen schijn van kans meer)
    de amerikane zijn helemaal weg van de 2schoens schakelbak de genen die er mee gereden hebben willen niets anders meer etc.

    er zijn nog weinig recenties over wat je leest is eigenlijk allemaal het zelfde artikel alleen iets anders verwoord ik zal nog niet de keuz gaan maken en nog ff lekker de kat uit de boom gaan kijken.

    maar op de dag dat je de auto gaat kopen weet ik zeker dat je een r40 gaat halen.
     
  18. MobFigure

    MobFigure Guest

    Dus het beste kan ik gewoon wachten??
    Ik heb gemaild naar meritr racing, importeur van onder andere hpi en die verwacht de R40 eind september begin oktober.
    Dan moet ik de reviews zeker afwachten??
     
  19. MobFigure

    MobFigure Guest

    In ieder geval hartstikke bedankt voor het uitzoeken van dit allemaal.
     
  20. P@trick

    P@trick Guest

    jah in amerika loopt de auto nu de handel in dus de reviews zullen je oren om vliegen
     

Deel Deze Pagina