verkoop waarde walkera ufly

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door jopenmind, 30 mrt 2013.

1. jopenmind

jopenmind

Lid geworden:
    17 apr 2011
    Dag forumleden,

Ik ben deze hobby begonnen met een walkera ufly. Helaas is het mij echter nooit echt gelukt om hier lekker mee te vliegen. Na veel frustratie en teveel kosten:) ivm met onderdelen, wil ik deze heli nu weg doen.

Maar het jeukt nog steeds...dus ga verder met de coaxiale heli's. Ik zat hierbij te denken aan een blade mcx.

Mijn vraag is als volgt:

Wat is mijn oude Ufly nog waard op de tweede hands markt. Hij gaat weg incl. zender en diverse onderdelen.

onderdelenlijst:

1 standaard lip
    1 turnigy 1000 mah lipo
    main gear set
    gearset
    tailblade
    tailgear holder
    tail stearing set
    tail blade holder
    schroevenset
    flybar paddles
    set superskids

enz

De heli zelf is helemaal compleet opgebouwd maar vliegt dus niet denderend. Zal wat aan moeten gebeuren.

In afwachting van reacties,

een hobbyist die toch graag verder wil:)

2. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Hoi.
    Om te beginnen zou ik als ik jou was je HM-UFLY niet van de hand doen.
    Het is om te beginnen geen geliefd en populair toestel meer.
    Beetje gedateerd zeg maar.
    Niets mis mee, maar wel een toestel dat veel lastiger te vliegen is dan de tegenwoordige RC helikopters die voorzien zijn van een betere Gyro en ook nog eens Flybar less zijn.
    Zelf heb ik ook een WalkeraHM-UFLY staan die ik ooit eens heb overgenomen van een vliegkameraad die ervan af wilde.
    Maar hij had zijn Walkera HM-UFLY omgebouwd naar het kunnen vliegen op een Spektrum DX6i zender.

Ik vlieg de HM-UFLY af en toe met mijn Spektrum DX6i zender en kan je vertellen dat als iemand wil gaan leren heli vliegen dat een behoorlijke lastige manier is met behulp van deze HM-UFLY.
    Indien iemand al KAN vliegen dan is het goed te doen en heb je er best wel een fijne machine aan voor een FP heli.
    Maar als beginnend toestel: NEE

Ik adviseer jou dan ook om een Blade MCP-X te nemen of nog beter: een Walkera V120D02S.
    Beide heli's moeten elk met hun eigen zender worden gevlogen want het zijn Bind&Fly modellen.
    Micro heli's van dit formaat vliegen echt heel erg goed en zijn als beginners toestel een goede keuze.
    Ik las dat jij terug wil naar Coaxiaal maar dat raad ik je af.
    Je leert met een Coaxiale helikopter niet echt goed vliegen en met name het buiten willen/kunnen vliegen met een Coaxiale helikopter is slecht te doen.
    Of het moet echt helemaal windstil weer zijn.
    Als je een Micro helikopter neemt die een goede FBL gyro heeft en ook al FBL is dan kom je echt een heel eind.
    Lees anders eens wat Topics door op dit Forum: . / RCVliegshop.nl Forumindex Index
    Daar staan eigenlijk net wat meer tips en goede adviezen dan op dit Forum.
    De reden waarom ik adviseer om je HM-UFLY niet te verkopen maar lekker even te laten staan is omdat als jij over een bepaalde tijd het helivliegen lekker onder de knie hebt de HM-UFLY voor de niet al te winderige dagen een prettig toestel is waar je ook nog eens goed mee leert helivliegen.
    Voor mij is dat namelijk ook de reden waarom ik heden ten dage nog steeds mijn HM-UFLY naast al mijn andere CP helikopters heb staan.De HM-UFLY geeft gewoonweg nog het nodige vliegplezier.
    En een FP helikopter kost je ook de centen niet als het Crasht.
    Een Coaxiale helikopter ben je echt na een paar weken op uitgekeken.Zonde van je centen dus.
    Sukses.
    Vr Gr D

3. jopenmind

jopenmind

Lid geworden:
    17 apr 2011
    Hey Dylan,

Bedankt voor je advies.
    Dat lastig vliegen ben ik achter gekomen idd:)
    Ik weet dat het al een oudje is vandaar ook de vraag wat ik hier nog voor zou kunnen vragen. Hij gaat sowieso weg. Kan hem niet meer aanzien en heb er teveel kopbrekens over gehad:-( Ook heb ik een tijd gevlogen met een solo pro. Maar naar 2 keer een nieuw besturings bordje te hebben aangeschaft na een crash werd me dit toch ook echt te gortig.

Een 4 channel coaxiaal wil ik toch eerst gaan vliegen om een goed gevoel van richting en besturing te krijgen. De volgende stap wordt dan een tricopter. Deze zijn vrij goedkoop te bouwen en daarbij wat goedkoper in het onderhoud. En daarbij veel minder gepriegel met dat kleine spul.

En dan weet ik dat ik het risico neem dat ik snel uitgekeken ben op de coax. Maar die is wat vergevings gezinder en ik denk ook wat veiliger voor de aquaria die ik hier heb staan:)

Deel Deze Pagina