Hoi allemaal, ik heb eindelijk de tijd gevonden om eens te gaan beginnen aan mijn Graupner Rookie en de FPV. Ik heb het voorbeeld genomen van dat toestel van Sander en ben eens gaan kijken waar ik alles kan bevestigen als ik de servo's in de staart zou steken. Nu kom ik natuurlijk tot de conclusie dat als ik de ontvanger achteraan wil installeren en de OSD in de cockpit, dat de kabels te kort zijn. Ik heb wel verbindingskabeltjes (zoals op foto) en kan ook eventueel solderen en de kabels langer maken maar ik vraag me af of ik deze kabels zomaar langer mag maken of niet ? Gaat dit niks doen aan de ontvangst of kwaliteit van beeld ? Groetjes en alvast bedankt, Davy
Bedoel je dat je de zender achter op het tuigje wilt zetten of je rc ontvanger ? Volgens mij haal je die 2 door elkaar . Het video signal zou ik eventueel door een afgeschermde kabel laten lopen . Maar of dat bij deze setup wat uitmaakt weet ik niet . Ik zelf heb liever de video zender voor int vliegtuig en de ontvanger achterin . Maar Sander doet het volgens mij net andersom . Groeten Wiebe.
Wiebe, bedankt dat je me weer even met 2 voeten op aarde brengt. Ik bedoel idd de VIDEO zender achteraan. De rc ontvanger zou ik vooraan willen houden. Sander heeft het op zijn model idd ook zo gedaan. Dat heb ik in zijn draadje op rc groups gezien. De kabel van de video zender zou dan wel in het model kortbij een carbon spar komen te liggen. Groetjes, Davy
Je kunt proberen een normale kabel te twisten . Dat is al beter als hem recht te laten . Wie weet is het wat om je tuigje eerst in elkaar te tapen even het beeld te testen en dan hem echt te plakken . Wel ook de motor laten draaien dan ,want daarmee krijg je vaak strepen in het beeld . Groeten Wiebe.