met welke soort lijm moet ik mijn schroefas verlijmen in mijn slepertje? smeltlijm of tweecomponentenlijm? groeten Casper
Ik gebruik altijd twee-componenten. Voor het verlijmen ruw ik de askoker en de binnenkant van de boot met de vijl even op zodat de lijm goed contact kan maken. Ik heb nooit met het lijmpistool gewerkt. Wie wel, wat zijn de resultaten ? (Is wel goedkoper)
Ik gebruik altijd stabilit expres. Da's ook 2 componentenlijm. 1 is poeder, 2 is hars. Werkt super!! Lijmpistool heb ik slechte ervaringen mee. Leuk voor mijn vrouw om kerststukjes mee te maken. Het hecht gewoon niet goed. Zeker met zo'n cruciale verbinding als de schroefaskoker. (waterdicht???) Robert.
Schroefas (koker) Hé Casper. Als je je schroefas gaat verlijmen, zal je boot niet hard vooruitkomen!! :lol: Ik neem dan ook aan dat je de schroefaskoker bedoelt. 8O Wat ik doe: Motor en schroefaskoker op elkaar uitgericht? Beiden fixeren met 2 secondenlijm (een heel klein beetje) Daarna verlijmen met 2 componentenlijm. Meestal "snelle" 2C-lijm. Werkt makkelijker. Stabilit is prima, de snelle 2C van Bison ook. Smeltlijm kan je gebruiken om delen vast te zetten die geen krachten te verduren hebben. Op zich werkt het wel aardig, maar voor waterdichte verbindingen of verbindingen die warm worden, zoals misschien je schroefaskoker, is het niet geschikt. :cry: Groet, Roel