Hallo, Ik heb een kysosho V-one sr shin gekocht en rij er nu al tijdje mee. Maar ik vind persoonlijk dat hij al heel snel overschakelt na de 2de versnelling. Hoe kun je dat aanpassen dat die later pas schakelt dus ongeveer bij de 90% van de toeren want daardoor word die toch ook weer wat sneller of klopt mijn gedachte daar niet in?
RTFM zou ik zeggen. Staat precies beschreven hoe dat moet. Met tikjes van 1/8 of minder. Niet te veel in 1 keer en allebeide schroefjes evenveel. Neem er gerust een hele middag voor gaat tijd in zitten om het goed te krijgen.
@Schots en Scheef Hmmm.. Ik denk dat je nu als reply krijgt. "Ik heb hem 2e hands gekocht en er zat geen manual bij. En ik weet ook niet dat je de manual op internet kunt vinden door :google: te gebruiken.."
Heb het antwoord al klaar @Caretaker http://www.kyosho.com/jpn/support/instructionmanual/pureten_vone/pdf/31588-T01_V-ONE_SR_GXR15_IM.pdf Pagina 23 en 35 Vergeten te vertellen in het eerste deel omdat typen op een telefoon mijn hobby niet is. Bijstellen, Paar rondjes rijden tot hij op het zelfde punt blijft schakelen en dan beoordelen of het eerder moet of later of goed is. Veel succes
De grote tandwielen eraf halen en dan zie je daar de schoentjes zitten van je versnelling. Daar zitten 2 boutjes in en die moet je dan wat verder indraaien. Doe wel allebeide evenveel indraaien anders gaat het niet goed. M.v.g. Mark
En voor wat dienen die 2 boutjes(stel schroeven M3x3)? Is het om speling eruit te krijgen of ......?Is er een maximaal verschil tussen buiten diameter van kunststof 2delige schoen en binnen diameter van behuizing waarin die zit? Ik weet precies niet waar de probleem zit bij mijn serpent 747. Als ik volg manual dan moet ik bouten met veren 3turns(6slagen) uitdraaien. Maar....dan verliezen veertjes voorspanning. Is het normaal? Hoe moet aanvoelen goed ingestelde schoen op eerste zich? Moet het moeilijk of makkelijk uit elkaar gaan? Heeft iemand ervaring met dit? Bedankt
De 2 schroeven die recht op de as wijzen is om de afstand van de schoen tot de trommel in te stellen, dat moet minimaal zijn, dus zo afstellen dat het elkaar net niet raakt. Hoe kom je er bij dat 3 turns gelijk aan 6 slagen staat? Een turn is een slag wat een draai van 360 graden is.
Dus maximaal verschil moet minimaal zijn)) Ik heb het gemeten 29,8mm en 30,4mm is het ongeveer ok? Turns en slagen? Ik kwam die uitleg ooit tegen op een of andere NL site(pk racing???) Dat een slag is een beweging met schroevendraaier 180° .Voor mij zit daar beetje logika in omdat onze polsen zijn geen robot armen die kunnen onbeperkt ronddraaien. Maar het is maar 'by the way",bedankt voor info over stelschroeven. Het wordt nog beetje zoeken,maar dat is juist het plezaantste.