versteviging romp

• Topicstarter Topicstarter ~Paulus~
  • Startdatum Startdatum
P

~Paulus~

Guest
sinds een lange tijd ben ik weer verder gegaan met het bouwen van van houten speedboot. (Billing Boat phantom 710). Momenteel heb ik de eerste houtlaag klaar en kan ik gaan beginnen met het lamineren van de boot buitenkant van de boot.
bilb1710-200.jpg

Mijn vraag is of het verstandig is, om voor extra stevigheid de binnenkant van de boot te lamineren en zo ja....welke producten zijn daar dan geschikt voor? Zelf zat ik te denken aan bv. glasvezelversterkt behang (klinkt erg dubieus maar volgens mij kan dat wel voor extra stevigheid zorgen). Hopelijk hebben jullie hier ervaring mee, of ideeen voor.

ik ben zelf bezig met het bouwen van een supercat *catamaran speedboat,,

ik lamineer het met epoxy,, *soort van polyester

Lamineren met glasvezel behang kan wel maar alleen op vlakke stuken.
Dat behang is gemaakt voor aan de muur en niet om om hoekjes gebogen te worden.
Dus het word warschijnlijk moeilijk lamineren met glasvezel behang.

Groeten

Aangezien de boot eigenlijk bestaat voornamelijk vlakke stukken, heb ik deze week mijn boot toch maar 'behangen' en ik moet zeggen het werkt prima. Dus mochten er meer mensen zijn die hun boot extra willen verstevigen, glasvezel-behang is een prima oplossing !

~Paulus~ zei:
Aangezien de boot eigenlijk bestaat voornamelijk vlakke stukken, heb ik deze week mijn boot toch maar 'behangen' en ik moet zeggen het werkt prima. Dus mochten er meer mensen zijn die hun boot extra willen verstevigen, glasvezel-behang is een prima oplossing !

Bedankt voor de tip! ;)

Back