Is iemand bekend met het vervangen van de potmeter door on-off-on schakelaar bij flysky-fs-i6X zender
Je vervangt dan een traploos verstelbare functie door eentje die alleen de beide uiterste posities en een middenstand heeft. Als dat je doel is, dan moet dat zonder meer lukken. Wat wil je er mee doen? Groeten, Jan.
Beste Jan, dank voor jou info,ik wil met de schakelaars de cti ps4o en ps4u mee bedienen ,uiteraard de terug verende schakelaars
er moeten volgens mij nog wel weerstanden aan de schakelaar worden gemonteerd. weet alleen even niet de waarde. groet Piet
In de documentatie op de RC-Point site over deze schakelaars is geen sprake van het gebruik van weerstanden, de schakelaar die er voor aangeboden wordt is een Muldental, terugverend in de middenstand. Groeten, Jan.
Dank Jan, ik had dit ook terug gevonden,ik heb de schakelaars direct besteld Nogmaals dank Weet jij eventueel hoe je de zender met meerdere schakelaars kan uitvoeren?
Je kunt er zoveel schakelaars op zetten als je wilt, maar de zender is een zeskanaals, dus is standaard al volledig uitgebouwd. Met andere firmware schijn je tot tien functies te kunnen komen (met de geschikte 10 kanaal ontvanger natuurlijk). Vraag ook eens hier: https://www.modelbouwforum.nl/threads/flysky-rc-help-discussion-group.163356/ Groeten, Jan.
Vroegah had je daar modules voor kon je op 1 kanaal, een stuk of 10 losse functies als aan/uit bedienen meestal voor lampjes, als ik me niet vergis meestal in de vrachtwagen hoek wordt dat gebruikt puur een schakelaar in een zender is zo te doen, met wat gemak maar ik vermoed dat jouw wens anders is dan alleen een schakelaar vervangen voor eentje die anders veert?
Hartelijk dank voor de info Ik ga het allemaal maar eens uitwerken Ik heb sowieso 8 elektra motoren die 2 kanten op moeten draaien (tbv steunpoten)
Voor een verrijdbare kraan? Laat eens wat plaatjes zien van wat je wilt besturen, misschien zijn er alternatieven voor 8 motoren en regelaars. Groeten, Jan.
Da's een knaap! Komen die poten uit de hele breedte van de wagen? Moeten ze ook functioneel zijn, dus de kraan voor kantelen kunnen behoeden? Als dat laatste het geval is, heb je een deugdelijk constructie en aandrijving nodig, dat is even wat anders, dan wanneer ze alleen voor de sier bedoeld zijn. Groeten, Jan.
Jan,klopt de poten zijn functioneel en komen uit de gehele breedte uit de onderwagen in 2 delen Die door een elektra motor uit en in ge schoven wordt,daar na de poten laten zakken ook daar zitten kleine elektra motortjes in Ik ben hier nog wel ff mee bezig,en ik sta open voor andere ideeen van mensen die al langer aan het bouwen zijn Gr Theo
Hoe heb je dat uitschuiven mechanisch opgelost? Met een tandheugel en een reductie op de motor? En hoe worden de poten na het uitschuiven geborgd, zodat ze belast kunnen worden? Groeten, Jan.
8 motoren op deze manier, kun je natuurlijk met 1 knop aansturen. knop ene kant, alle poten uit. andere kant, spul weer in. begin en eind voeler, om overal een automatische afslag te hebben. Poten zelf op en neer zou je ook op zo'n manier kunnen doen. Wel ff de vraag of je daar nog een soort veer in maakt, dat alle poten deze belasting hebben / de boel waterpas van de grond af komt als je een wormwiel pakt, schuift de boel niet meer in. of je maakt een klik constructie, dat alle poten gewoon naar hun eind lopen, en er een veerklik ding inklikt, geborgd als de motor hem terug draait, hij terug veert Nu ben ik niet van de arduino, maar je zou zo'n ding hier bijna gaan aanraden veel makkelijker om al die losse dingen prcies goed te programmeren