Vervanger voor Revell Big one Pro

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Martin_S, 19 mei 2014.

1. Martin_S

Martin_S

Lid geworden:
    19 mei 2014
    Goede dag!

Ik weet dat ik met zo ongeveer op de heilige grond van de modelbouw wereld begeef.
    Maar ik ga dit verhaal toch vertellen ,want je moet er ook de humor van inzien, althans wij kunnen er om lachen!!

Er was eens een Revell Big one Pro.
    Mijn zwager belde me afgelopen weekend om te komen buurten, hij had zijn speeltje terug van weggeweest na het vervangen van een accu.
    De Revell Big one Pro coaxiaal Heli.

Uiteraard kon Martin ( ome Martin voor mijn nichtje ) het niet laten / er moest uiteraard gevlogen worden..
    Zonder enige kennis van zaken ( ik weet nu wel beter ) ging het ding dus op het veldje in de buurd wat rondjes maken.
    Helaas weet ik nu dat deze niet uitblinkt in het vooruit vliegen..
    Achter het veldje lag een sloot en Uiteraard kom Martin zich niet bedwingen om wat hoogte te zoeken, ( niet wetende dat vooruit vliegen een dingetje is )

U raad het al.. binnen no time vliegen we boven de sloot en kon ik slecht zien of de overkant nu wel of niet bereikt was om een landing te maken.

Euh..... Nee dus.. de heli kreeg een dip, maar kon snel herstellen en toch droog landen .echter was er bij aankomst aan de andere kant van de sloot toch al snel duidelijk dat de Dip toch iets teveel van het goed was!!

efin.. de Heli ruikt naar verbrande chips en wordt nader onderzocht

Ondertussen ben ik op zoek naar een alternatief welke wel een beetje buiten kan vliegen.

Helaas is het aanbod zo groot dat ik er niet meer alleen uit kom .
    Ik zoek dus een vervanger voor de Revell Big one Pro en dan één die wel vooruit vliegt

in de prijs klasse 80 -130 euro , ik had de Esky Lama op het oog maar die is aan het uitsterven. Wat is een goed merk waar VEEEEL reserve onderdelen van te vinden zijn, we zullen ze nodig hebben!

Groet Martin

Laatst bewerkt: 19 mei 2014
  2. jorrick

jorrick

Lid geworden:
    20 sep 2011
    Een coaxiale heli is niet geschikt om mee buiten te vliegen.
    Ze kunnen niet tegen de wind en waaien met het lichtste briesje al mee met de wind. Het is dan eigenlijk altijd vechten tegen de wind in en dat is niet zo leuk.

Mocht je in een grote gymzaal of loods kunnen vliegen dan is het wel leuk.

Je zal hier waarschijnlijk 2 verschillende adviezen krijgen.

1. zegt koop een sim/micro CP heli en ga daar mee oefenen.

2. zegt koop een micro/mini FP heli en ga daar mee buiten vliegen als het niet hard waait.

De Blade 200 SR X is net uit en wel redelijk geschikt voor een beginner. Maar ligt boven jou budget 250euro voor een ready to fly set.

Ik ben zelf begonnen met een Double Horse 9116

Wat voor mij het grote voordeel van de Double Horse 9116 was is dat je een high en low stand op de zender hebt.
    Als absolute beginner kan je op de low stand gemakkelijk vliegen omdat hij dat niet zo snel is. Dus als je vol gas naar link geeft gaat hij maar langzaam naar links en crash je dus niet zo snel.

Als je eenmaal met een 45graden Fixed Pitch hebt gevlogen raak je die coaxiale heli waarschijnlijk niet meer aan.

maar een MJX-F45 of een WLtoys V911 is volgens mij ook wel populair.

Tja een goede coaxiale helikopter weet ik eigenlijk niet. De Lama was inderdaad wel een populaire heli maar ik gok dat het qua onderdelen inmiddels wel wat moeilijk gaat worden. Maar via ebay zal er vast nog wel wat te vinden zijn.
    Overal waar ik kijk zijn de coaxiale heli's in de aanbieding/opruiming ik denk dat die fase wel een beetje over is.

Misschien is dit iets voor je:
    WLtoys V911-pro V911-V2 2.4G 4CH RC Helicopter - ?28.51
    Of kijk eens op minihelicopters.nl die is redelijk goedkoop en heeft ook wel onderdelen.

Ik heb altijd een beetje mijn twijfels of ik dit wel moet plaatsen want je bent opzoek naar een nieuwe Coaxiale helikopter er ik raad je heel iets anders aan. Maar toch denk ik dat je meer plezier zal beleven aan een FP (en later eventueel een CP) heli dan aan een coax.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. youri

youri

Lid geworden:
    19 jan 2014
    Een v912 is ook een leuke optie. Onderdelen zijn goedkoop, maar moeten wel uit china komen. Duurt iets langer. Wat mijn heli al heeft meegemaakt is onvoorstelbaar. Iedereen vliegt er mee en ik heb de verschillende v912's van mij en vrienden al van 20 meter hoog uit bomen zien vallen, volgas neus omlaag de grond in ziet ploegen en afgelopen weekend volgas tegen een paal aan zien vliegen. In alle gevallen was de schade hooguit een canopy post gebroken of flybar krom. Beide makkelijk en zeer goedkoop te vervangen.

De heli zelf kost rtf maar iets van 50 euro.

4. Martin_S

Martin_S

Lid geworden:
    19 mei 2014
    Heren bedankt. Er lopen nu een aantal opties.

We gaan proberen de electronic te repareren. En ik heb een nieuwe accu besteld.

Per ongeluk de v911 gekocht. Kwam er achter dat deze zo'n mini was.
    Dus ook de 912 besteld.

Wellicht hou ik er nog een mantoy aan over.

Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  5. jorrick

jorrick

Lid geworden:
    20 sep 2011
    Met die 911 kan je mooi binnen vliegen als het te hard waait of regent. Dat wat dat betreft ideaal.

6. Martin_S

Martin_S

Lid geworden:
    19 mei 2014
    Zeker! Is er overigens nog een groter type dan de 912

7. jorrick

jorrick

Lid geworden:
    20 sep 2011
    Bij een FP is groter niet altijd beter.

8. Martin_S

Martin_S

Lid geworden:
    19 mei 2014
    Dat is zo! Ik ben benieuwd naar de levertijd van banggood

9. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    reken maar op 4 - 8 weken

heli's met lipo's gaan via Maleisie, en die zijn niet zo snel.

10. Martin_S

Martin_S

Lid geworden:
    19 mei 2014
    Daar was ik al bang voor. Ach we wachten rustig af.

11. jorrick

jorrick

Lid geworden:
    20 sep 2011
    Begin mei heb ik een Walkera Super CP en WLToys Ladybird bij Banggood gekocht inclusief lipo's en precies 2 week later had ik het binnen.

12. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    het verschilt wel moet ik zeggen, is ook een beetje wat ze op de doos plakken .. en soms heb je dus gewoon pech en moet je lang wachten.

13. Martin_S

Martin_S

Lid geworden:
    19 mei 2014
    Ik ben wat dat betreft wel een china buyer. Maar eigenlijk voornamelijk via eBay.

En het wisseld inderdaad nogal.

14. youri

youri

Lid geworden:
    19 jan 2014
    Ga er maar vanuit dat alles met een lipo met de slowboat vanaf banggood komt. Ze houden zich iets te netjes aan het lipo's niet per vliegtuig regeltje.

De v913 is groter dan de v912. Ziet er leuk uit, maar vliegt voor geen meter. De v911 is leuk voor binnen. De v912 voor buiten. Veel plezier er van.

15. Martin_S

Martin_S

Lid geworden:
    19 mei 2014
    Dank je.

Ondertussen heb ik banggood leeg gekocht.
    Als dat al mogelijk is.

Extra bij besteld
    full crash spare kit. ( anders kunnen we straks weer 4 weken wachten )
    Een IMAX b6 lader
    3x 1200mha accu s
    Een spare control board. Mocht de sloot me weer toe lachen.

Nu is het wachten op. De V912 zelf is nog niet verzonden

16. youri

youri

Lid geworden:
    19 jan 2014
    Goed bezig. Ik heb zelf nog niets anders dan de flybar en de canopy posts nodig gehad. De rest van de crashkit ligt nog braaf te wachten.

Deel Deze Pagina