Hoi, Mijn aansprakelijkheids verzekering dekt alleen een modelauto dan niet harder dan 10km/uur gaat. Aangezien ik een Carson Attack heb die circa 70 km/u gaat ben ik op zoek naar een verzekeringsmaatschappij die hiervoor een aansprakelijkheidsverzekering heeft. Wie weet er een? Alvast bedankt voor je reactie! Mvg. Pierre
Ik heb ff in mijn wa polis gekeken maar ik heb geen beperkingen voor modelauto's wel voor boten (max 4 PK en 16 M2 zeil beste boot :wink: ) en modelvliegtuigen (max 20 Kg) maar ik vind geen uitsluitsels voor modelauto's. Ik heb mijn wa bij de RVS. Er staat wel een uitzondering voor modelsport, de verzekering keert niet uit bij het hebben van een andere verzekering. Dus als je lid bent van de KNvvL (voor vliegen) geld die wa en niet die van de normale wa. In mijn geval de verzekering van de DAC (Duitse KNvvL). Ik weet niet of er ook zoiet bij de boten en de auto's bestaat, dus let daar op. Gr Remco
Naar mijn weten is het standaard WA verzekerd voor auto's met een maximum van 30km/u. Voordeel is gewoon dat veel maatschappijen/contactpersonen dit zelf niet weten en kan je beter geen slapende honden wakker maken. Wil je het goed verzekerd hebben ben je alleen gedekt bij het maken van schade. Hoe groot acht je zelf de kans dat je een grote schade zal aanrichten ? Anders moet je maar bij een club lid worden en daar gaan rijden, je bent dan automatisch of tegen een klein bedrag goed verzekerd (mits je op de club de schade maakt).
Inderdaad ik denk dat je toch wel heel veel pech hebt als je dwars door een ferrarie gaat. jah ok je kan iemand een gebroken teen rijden. en alles is mogenlijk maar ik denk dat dat over het algemeen wel mee valt ik ehb hier ook nog geen gekke verhalen gehoord. ik snap opzich wel wat je bedoeld maar ik geloof dat het ook hlemaal niet mag met modelbouw auto's op de weg enzo dus denk ik ook niet dat er echt een verzekering voor is. behalve dan dat wat roelof zegt op de clubs maar dan ben je alleen daar verzekerd.
Lees nou gewoon eens je polis een kijk naar wat niet verzekerd wordt, als er geen modelauto's instaat of iets over modelauto's ben je dus gewoon wa verzekerd en als je dus je auto bij de buurman in zijn auto schaal 1:1 boort ben je gewoon verzekerd. Ik weet dat er bepaalde verzekeringen moeilijk doen maar zolang ze geen uitzonderingen in de polis zetten moeten ze de schade gewoon uitbetalen (mits aan de voorwaarden voldaan is natuurlijk). Gr Remco btw zie ook mijn eerdere post.
hierbij de tekst uit mijn WA. bijzondere bepalingen Aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren Artikel 3 sectie 3 motorvoertuigen het is een leuk stukje juridisch bla bla. waarbij het altijd op de komma's aankomt. in het nederlands. makkenlijk gezegd kinderspeelgoed en maaimachines mogen max 10Km/u, modelauto's mogen harder. maar in goed juridisch gevolg. is het dus wel zo als jij met je auto met 70 km/u tegen een ferrari botst ze de komma wel eens kunnen verzetten....en je nog mag dokken. het is dus naar mijn menign met opzet zo vaag neergezet!!.
Dat is apart, ik ben met mijn runaway T-maxx (7 kilo met 60 km/h) tegen zo'n golfplaat garagedeur gereden! Mijn verzekering dekte de volledige 912 eur voor de garagedeur (die kon niet meer open omdat de steunpaal in het midden helemaal krom was en er scheuren in de golfplaat dekking zaten) Wonderbaarlijk genoeg had mijn tmaxx nix .... met dank aan unlimited engineering. en ja ik heb nu een betrouwbare stroomvoorziening mijn advies ... andere WA aflsuiten, of een addendum aanvragen waarbij ze clausule c schrappen.
Zoals ik al zei weten veel contactpersonen deze regeltjes niet en moet je er ook niet over beginnen. Je hebt dus geluk gehad met je schade. Volgende keer een failsafe gebruiken
Je kunt eens informeren bij Gerd, voorzitter van Eerste Velpse Modelbouwclub (EVMC). www.evmc.nl Hij is hier eerder mee bezig geweest en weet hier vast meer van. Ik geloof zelfs dat zij een soort van collectieve verzekering hebben afgesloten voor de leden maar dat laatste weet ik niet zeker. Groeten, Jock
ik ben lid van een club en ben er ook verzekert als ik met mijn auto iemand raakt tijdes het race over het circuit ben ik verzekert