Just like last year the first weekend of may (02.-03.05.2015) will agaein be a real F3K weekend with two big contests on both sides of the atlantic. The 8th edition of the Vest Pokal is the first competition for the FAI F3K worldcup 2015 and it is also part of the CONTEST Eurotour F3K 2015. Let's hope the lineup will be just as strong as last year. The online registration will start on 01.02.2015, I will add the link in this thread as soon as it is online. Cheers Ulrich P.S. And no, the
Ga ook. Hoe zit dat eigenlijk op internationale wedstrijden. Doe je mee voor het land waar je woont, of op basis van nationaliteit? Zomaar een vraagje van een Nederbelg. Guido
In one weeks time the first day of Vest Pokal 2015 and the evening dinner will be history. At the end of the registration period we had 81 entries from 11 Nations, which again tops the result from the previous year. In oder to have the chance to fly 10 rounds (minimum for a 2 day event in my view), we've decided to enlarge the field, increase the group size to 14 and do the draw with 6 groups. Unfortunately we already have 2 last minute cancellations, so in combination with the reserve places, there are 5 places left. So if there are some late deciders .....
Gisteren een middagje op de wedstrijd gaan kijken met een heerlijk zonnetje erbij (en nu dus een rooie bovenkant). Straks eens kijken naar de einduitslag...
Wat weer een lekkere wedstrijd. Condities waren goed vliegbaar. Niet altijd super makkelijk, en er werd gevlogen op een hoog niveau. 2 nederlanders in de fly off (loet en peter a). Zelf helaas de flyoff misgelopen door de laatste taak in de verkeerde groep te vliegen en daardoor 100 punten penalty te krijgen. Jammer maar kan gebeuren. Strakke organisatie en zeker gezellig
Zo, dat zit erop. Geweldige wedstrijd was het, mooi weer op vrijdag en zaterdag , op zondag zelfs droog gehouden. Voor zover mij bekent geen schades aan nederlandse dlg's en tantalussen da's altijd fijn. Ondanks m'n flitsende eerste dag en een fijne timer was de einduitslag voor mij wat ''teleurstellend''....Loet en Peter sterk gevlogen op beide dagen met als gevolg de fly-off. Robert was verassend goed, enkel door wat pech de fly-off misgelopen. Het mooie weer was geen garantie voor goede lucht, wat dat betreft vond ik het op het weer in swalmen lijken. Forse strepers die later voor nog forsere strepers werden verruild waren het gevolg voor velen...Aan gezelligheid geen gebrek dit weekend, nieuwe gezichten leren kennen en het eten op zaterdagavond was keurig verzorgd. leuk om te zien was vooral dat Guido samen met z'n dochter van 11 die het timen deed, deelnam aan de wedstrijd. Snelle leerlinge, die Hayam(?), na 2 rondjes getimed te hebben had ze het al perfect door, ''pappa, nu gaan landen, dan kan je je tijd nog verbeteren'', geweldig! Het slapen was wat minder, maar dat ga ik nu ff goedmaken TANTALUS FOREVER!
Wij zijn verkocht. Mama is omgepraat en we komen naar Tynaarlo. Gezellige mensen, leuke sfeer. Hayam en ik hebben een hoop geleerd, en niet alleen over DLGs ☺ Guido
Heeft iemand al info ontvangen over de wedstrijd dit weekend? Startlijsten e.d.? De site ligt plat Helaas moet ik het hele weekend steunen op werpers. Mijn knie laat het weer eens afweten
Onlangs een hele uitgebreide mail gehad met alle info. Jij dus niet? Als je me je email stuurt dan stuur ik alles door ... groetjes, Edwin
Volgens het reglement zou dat niet mogen op wedstrijden onder het CIAM-regime. Zie reglement. Monique had anders ook graag meegedaan