Goedenmorgen allemaal, Ik hoop dat ik met mijn vraag in het juiste subforum zit... Mijn vader heeft schade opgelopen aan zijn X-tra 40. Hierbij is de vleugelbuis zodanig krom geraakt, dat deze niet meer bruikbaar is. Nu komt het probleem. Natuurlijk terstond contact gezocht met Hobby in. Echter...... de 18 mm buis wordt niet meer geleverd. Is er hier info bekend waar ik vleugelbuizen, en met name de 18mm variant kan kopen/bestellen? Alvast bedankt voor de info. Met vriendelijke groet, Martin
Morgen Martin Bij Petrausch krijg je de buizen in 18 mm. Ralf Petrausch Modellbautechnik Mvg Johan Ps: hobbyinn zou ze ook moeten hebben , ze hebben honderde kits verkocht,dus zouden de onderdelen op voorraad moeten zijn .
Als het enkel het koppelstukje is zou je deze buis van conrad.nl kunnen gebruiken: Bestnr.: 222392 - 89 Jakko
Hey Johan, Tja dat dachten wij dus ook,maar helaas niet meer dus....... Ik denk dat als er niets dichterbij is, het Petrausch moet gaan worden. Johan en Jacco, bedankt voor de info/meedenken. Groetjes Martin
Naar een oudijzerhandelaar gaan met schuifmaat in de zak en een alluminium tuinstoel zoeken met een buisdiameter van 19x1,5 mm. Afdraaien op 18 mm en klaar is Kees voor NOP. Zo heb ik het gedaan bij mijn X-tra 40 Net even in mijn bouwhok gekeken en zoals ik al dacht, ik heb er nog eentje liggen die rechtgebogen en bruikbaar is en eentje die ik op 18,5 mm gelaten had omdat de gaten in de ribben iets uitgelubberd waren. Ik heb geen zin om ze op te sturen kom ze maar ophalen want mijn X-tra is intussen wijlen. Pietjeduc
Of misschien bij een zwembadzaak binnenstappen. Die uitschuifbare schepnetten zijn ook van aluminium buizen. Wellicht zit er ergens een 18mm tussen... (het is maar een idee..) Frank
R&G heeft carbon buizen, ook van 18mm. en een webshop. R&G Faserverbundwerkstoffe | Carbon tubes | online kaufen Deze zijn ook eventueel via Dennis te bestellen neem ik aan aangezien hij R&G in zijn programma heeft.
het probleem had ik ook. Toen heb ik 20 besteld en nieuwe kokers gemaakt etc.. achteraf bleek dat ik toch nog een stuk had liggen. Ik zal even zoeken thuis.