Vliegdekschip Nimitz klasse

Discussie in 'Werkschepen' gestart door Cropduster, 19 okt 2002.

  1. Cropduster

    Cropduster

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    584
    Locatie:
    MVA Almere
    Is er iemand die al eens een vliegdekschip heeft gebouwd. Ik heb geheel geen ervaring met boten, maar zit al vele jaren te dromen oven een vliegdekschip (Nimitz klasse) ongeveer schaal 1/144, vanwege het handig vinden van vliegtuigen. Hij zou dan ongeveer 2.30 m lang en 77 cm breed. Nu ben ik op zoek naar tekeningen, tips, ervaringen, foto's van andere moddellen vliegdekschip, etc. En mischien ideeën over hoe de romp het best (makkelijkst) te bouwen.
     
  2. ruud48

    ruud48 Guest

    vliegdek schip

    goedendag hier is ruud 48 een mede club lid van mij is dacht ik ook met zo'n schip bezig hij is waarschijnlijk morgen in het luchtvaartmuseum van de landmacht in soesterberg aanwezig op ce stand van de M.M.I. ofwel de marine modelbouwers international. is hij daar niet dan is er wel iemand die over uw type schip wat kan vertellen. en er staan nog veel meer model schepen. de toegang is een hollandse prijs 0,0 Euro
    hopend heeft u hier iets aan.
    Groetend ruud48.
     
  3. ruud48

    ruud48 Guest

    vliegdekschip

    Foutje

    Ben de naam vergeten te melden maar vraag maar naar maarten of henk komt het wel goed ook op de stand van vaar groep flevoland in de hoek met de vuurtoren weten zij ook wie bijde heren zijn.
    ruud48
     
  4. Jan Kortbeek

    Jan Kortbeek Guest

  5. andros

    andros

    Lid geworden:
    30 sep 2002
    Berichten:
    89
    Locatie:
    Den Hoorn (Gem.Midden Delfland)
    Hallo,
    VTH ,uitgever van o.a.het blad ModellWerft heeft in haar tekeningenarchief een tekening van de Nimitz uit 1970. Prijs ca 50 euro. Bestelnummer 320.4663.
    Ik dacht dat de tekeningen ook te bestellen zijn via het Nederlandse blad Modelbouw aktueel (voorheen Kwiklink). Dat zou je even bij Kwiklink kunnen navragen: http://home.tiscale.nl/~kwiklink
    Succes,
    André
     
  6. andros

    andros

    Lid geworden:
    30 sep 2002
    Berichten:
    89
    Locatie:
    Den Hoorn (Gem.Midden Delfland)
    Nog even dit.
    De tekeningen van VTH van de Nimitz zijn schaal 1:200, waarbij het model 1.76 m lang wordt.
    Overigens lijkt me dit nu geen scheepsmodel om mee te beginnen, maar daarover kun je natuurlijk zelf het beste oordelen.
    Groetjes,
    André
     

Deel Deze Pagina