Vliegen met meerblad Rotor

Discussie in 'Schaalhelikopters' gestart door brutus, 12 aug 2009.

1. brutus

brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Hallo allemaal,

Voor alle geïnteresseerden in meerblad rotors en schaalhelicopters het volgende:

Ik geef sinds kort op niet-commerciële basis, vliegles met ongestabiliseerde meerblad rotorkop (let wel: het is niet gratis, maar ik hoef er niks aan te verdienen).

Doelgroep zijn die vliegers die graag een meerblad rotor willen vliegen, maar bang zijn hun model te beschadigen door alle enge verhalen die ze gehoord hebben, of diegenen die zich afvragen of het nou werkelijk nodig is om per sé een V-stabi in je schaalheli te monteren. Een V-stabi is voor iedere gemiddeld getalenteerde vlieger volstrekt overbodig, maar er word op meerdere Fora gepraat als of de meerbladskop alleen voor de superpiloten vliegbaar is. Zelf heb ik dat ook heel lang geloofd, en om deze misvatting uit de wereld te helpen bied ik deze mogelijkheid aan.

Wie geïnteresseerd is, stuurt me maar een PB met daarin zijn e-mail.

Als ik niet gelijk reageer, dan s.v.p. even geduld, ik ben voor mijn werk wel eens in het buitenland en heb daar geen internet.

Groet, Bert

PS: voor iedereen die denkt dat ik het forum misbruik: Ik heb vooraf netjes aan een van de Moderatoren gevraagd of ik dit bericht mocht plaatsen.
    Het is niet de bedoeling een discussie over wel/niet stabilisatie te starten, of wat voor discussie dan ook. Het is niet de bedoeling reclame te maken.
    Dit bericht is eenmalig (de mogelijkheid tot lessen niet, dat gaat door), wie er gebruik van wil maken, doet dat, wie dat niet wil gaat, net als ik zometeen, het volgende bericht lezen :)

Deel Deze Pagina