Vliegersvergadering 23 januari 2011

Discussie in 'F3A' gestart door HankyLoony, 10 jan 2011.

1. HankyLoony

HankyLoony

Lid geworden:
    28 mei 2004
    De KNVvL vliegersvergadering RB Kunstvlucht zal dit jaar worden gehouden op 23 januari in De Meern.

Aanvang: 13.00

AC restaurant en meeting center Utrecht-de Meern
    Meerndijk 59
    3454 HP de Meern
    +31 (0)30 666 1444
    Afslag (15) DeMeern langs de A12

Zie ook KNVvL Modelvliegsport - Vliegersvergadering RB Kunstvlucht

Naast de jaarlijkse prijsuitreiking in de alle kunstvluchtklassen (behalve voor F3P) zullen hier over de financiën, de programma's voor de komende jaren en het reilen en zelen van de subcommissie worden gesproken.

Komt allen!

Met vriendelijke groet,

Henny van Loon
    Voorzitter SC RB Kunstvlucht

2. Burp

Burp Forum veteraan

Lid geworden:
    30 jan 2005
    [mod]Andere twee topics gesloten. Kies een van de delen uit en daar posten. Niet crossposten.[/mod]

3. 1crash2often

1crash2often

Lid geworden:
    20 nov 2005
    was er nog iets te melden vanuit de vergadering?

Volkert (vanuit India...)

4. Henri Zikken

Henri Zikken Guest

Ja, er is per acclematie aangenomen dat mensen die Volkert heten, verplicht het WK team moeten sponsoren :p

Zonder gekheid.. eigenlijk vrij weinig. De financieën zijn besproken, het deelnemersaantal, enzovoort. Door de verandering in wijze waarop de KNVvL omgaat met subcomissies, is de subcomissie nu een min of meer financieel onafhankelijk orgaan, waarbij afrekening plaatsvind op basis van 'vliegcontacten', we krijgen dus een bedrag per 'vliegcontact', oid. De vraag is even hoe e.e.a. financieel vorm te geven zodanig dat het allemaal uitkan. Hierbij werd opgemerkt dat de organisatie van een wedstrijd verandert is tov. de tradionele manier, 'vroegah' organiseerde een club een wedstrijd, regelde de juryleden/schrijvers, enzovoort. Taken die de SC tegenwoordig zelf uitvoert.

Zo zou je bv. ipv. een bijdrage per vlieger, een vaste bijdrage voor de club kunnen invoeren, enzovoort. Hierover is louter gesproken en gefilosofeerd, er zijn geen besluiten op gevallen verder.

Rob Metkemeijer heeft kort samengevat hoe e.e.a. zit mbt. vergoedingen en de KNVVL en het NOC/NSF.

In het algemeen is er gesproken over hoe we de kwaliteit verder omhoog kunnen krijgen, bijvoorbeeld dmv. jurycurus en -certificering.

Het nieuwe voorstel voor het C programma is besproken, met de aantekening dat er nog geen definitief besluit genomen is over de start/landing in dat programma, of die nu wel of niet beoordeeld zou moeten worden. De 'algemene hang' was naar 'niet beoordelen'.

Mbt. F3P is er kort gesproken over de aanstaande programmawijzigingen, het duitse voorstel en het franse voorstel, zonder dat hier verder besluiten uit tevoorschijn zijn gekomen. Wél is aangegeven door Dhr. vd. Vecht dat het wellicht handig is eventuele uitzonderingen op het officiele FAI programma, al vooraf als keuzeopties in het programma te laten vastleggen door de FAI.

Er zijn uiteraard prijzen uitgereikt, waarbij het goed opletten was welke medaille nu precies waarvoor was. Voor de F3A-X B en C zijn, als ik mij niet vergis, alleen de eerste prijzen uitgereikt, omdat de overige deelnemers niet voldoende vluchten hadden.

Bob Romijn heeft aangegeven dat hij bezig is een internationale (F3A)wedstrijd te organiseren, dit jaar nog als het goed is. Dit zal dan nog geen worldcup-evenement zijn, maar de bedoeling is dat het dit volgend jaar dan wél wordt. Van hem ook het verzoek of zoveel mogelijk mensen willen overwegen deel te nemen aan de worldcup wedstrijd in Engeland, onder het mom, 'komen wij daar, komen zij hier'.

Met betrekking tot het aankomend WK in Muncie, is er gesproken over sponsoring, de inschrijfkosten per deelnemer zijn niet mals (EUR 600), en dan komen er nog reiskosten bij, enzovoort. Met name de team-manager zou naar mening van het WK team vrij gehouden moeten worden van kosten, of op z'n minst fors tegemoet gekomen moeten worden hierin.

Als onderdeel van het verhogen van de kwaliteit, gaf het WK-team ook aan dat er op meerdere fronten aan gewerkt wordt, zo is men ook bezig met het maken van een eigen site, waarop het team voorgesteld wordt. Deze site heb ik functioneel in elkaar gezet en is te 'bewonderen' op Dutch F3A Team, met als kanttekening dat dit dus een concept is en niet de eigenlijke site. Indien je gebruik maakt van de donatieknop, komt dat op mijn bankrekening terecht en ben ik je dankbaar :p.. dit geldt ook voor de producten in de 'webshop'; dit zijn dummies.

Uiteindelijk zal er voor die site een domein geregistreerd worden (jammer dat The Dutch F3A Site al 'weg' is en niet gebruikt wordt) en tegen die tijd zal ook de uiteindelijke, bijgewerkte, inhoud op de site komen.

Verder, niet onbelangrijk, is Job gedecharcheerd als SC lid mbt F3P, dit is per acclematie overgenomen door Frans Osenga. Voor F3P geldt dat de 'vaste muziekman' Rudie aangegeven heeft er mogelijk mee te willen stoppen.

Met excuses aan Ferry Meerkerk, er was nóg een SC-plek te vullen en na wat rondvragen is Ferry Meerkerk bereid gevonden dit te gaan doen, ik ben alleen vergeten wát precies.

Bij de rondvraag heb ik nog gewezen op de kennismakingsdag F3A welke ik van plan ben te gaan organiseren vóór het seizoen op het veld van MVC-MN, bij voldoende deelname. In het modelvliegen algemeen gedeelte van dit forum vind je een draadje met de mogelijkheid je in te schrijven. Heb je dus mensen op je club lopen die geinteresseerd zijn, zou je ze daar op kunnen wijzen.

Dat is zo'n beetje wat mij allemaal te binnen schiet, er is ongetwijfeld nog meer besproken.

5. 1crash2often

1crash2often

Lid geworden:
    20 nov 2005
    perfect, dank voor het overzicht!

Volkert

6. wvr

wvr

Lid geworden:
    12 mei 2003
    Henri volgend jaar als notulist? ;-)

(goed samengevat hoor)

Ferry van Meerkerk gaat de organisatie van de F3A-B/C wedstrijden over nemen van Richard van Wijk.

7. Henry_Mvsb

Henry_Mvsb

Lid geworden:
    23 nov 2005
    Is er nog iets gezegd over een jurycursus?

8. Henri Zikken

Henri Zikken Guest

Er is wel gesproken over jurering, er wordt gedacht aan een meer 'hands-on' dag, dus met vliegers die vliegen en dan dat als jury bekijken etc. Ik neem aan dat er dit jaar ook weer 'de gewone jurycursus' gegeven gaat worden.

Henny van Loon is 'mister jury' in Nederland, en communiceert niet graag via het forum. Als je hem de vraag per email voorlegt, krijg je zeker weten antwoord.

Ook is het de bedoeling dat het WK team gaat profiteren van de kennis van Bob Romijn, aangezien die weet hoe er internationaal gevlogen en gejureerd wordt.

Daarnaast is er wat gefilosofeerd over bv. een certificering voor juryleden, maar iets concreets is daar verder niet uit tevoorschijn gekomen.

9. nando

nando Forum veteraan

Lid geworden:
    18 jun 2004
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015

Deel Deze Pagina