Vliegtuigen of helicopters Reflex XTR??

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door Tjen il-Vec, 5 nov 2004.

1. Tjen il-Vec

Tjen il-Vec

Lid geworden:
    13 okt 2004
    Ja ok :oops: er zal al veel geproken zijn over dit programma maar ik ben er met de zoekmachine nog niet uitgkomen of de gesimuleerde vliegtuigen binnen Reflex XTR gewoon goed zijn en de helicopters voor dít programma de beste zijn t.o.v. van andere sims.

Ik wil nl deze flightsim aanschaffen maar dan wil ik wel weten of het 't waard is voor de vliegtuigen en dat ik niet een sim koop die al z'n pijlen heeft gericht op helivliegen en het vleugelvliegen als bijzaak heeft. Deze software kost nl. nogal wat vind ik 8O

Tjen

8)

2. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    de vliegtuigsectie van reflex is oke, maar niet super vind ik.
    de helis daarintegen zijn echt goed.

als je je toe wil spitsen op vastvleugel vliegen kijk dan eens naar aerofly en aerofly pro, of realflight G2 of G3.

3. Aad

Aad Guest

Gaarne wil ik er nogmaals op wijzen dat er op 25 November een upload te downloaden zal zijn bij reflex, (zelf even uit zoeken).
    Er zijn al plaatjes te zien van O.A. een sporthal, en verschillende vliegtuigen en helie's....O A indoor.
    Misschien willen speurneuzen onder ons dit uitzoeken en dan hier die plaatjes plaatsen. Dat zou erg mooi zijn,,DBV. :p

http://www.reflex-sim.dyndns.org/reflex-sim/shop/catalog/default.php?language=en

4. Tjen il-Vec

Tjen il-Vec

Lid geworden:
    13 okt 2004
    Genoteerd Aad :wink:

En nog bedankt voor je PB'tje 8)

Tjen

5. Gerard_nl

Lid geworden:
    7 sep 2002
    haha pbtje was van mij :wink:

6. Aad

Aad Guest

Volg deze instrukties:Kies link, produkte, XTR, szenerien,Rödinghausen.
    Voor Vliegtuigen: news, models forXTR50.1.
    Zo ik hoop dat je het vindt. 8O

7. Tjen il-Vec

Tjen il-Vec

Lid geworden:
    13 okt 2004

Ach, ikke teveel G4 gesnoven.... 8O

:wink:

Maarre, bedankt allen voor de suggesties :!:

8. Tjen il-Vec

Tjen il-Vec

Lid geworden:
    13 okt 2004
    8O Het ziet er overigens wel allemaal strak uit zeg!! ....maar ja, het mag er dan wel goed uitzien, vliegt het ook een beetje reëel?

9. bjlevi

bjlevi

Lid geworden:
    7 okt 2004
    Ik zit te twijfelen tussen XTR en realflight G2.
    Het gaat mij om de vliegtuigen (vooral extra 300s).

Ik weet uit ervaring dat realflight heel realistisch vliegt, maar XTR ziet er mooi uit...

Kan iemand mijn twijfels wegnemen?

10. Gerard_nl

Lid geworden:
    7 sep 2002
    kijk ook eens naar de nieuwe aerofly professional, volgens de kenners is dat DE sim voor vliegtuigvliegers, en de nieuwe versie ondersteund ook van die fotorealistische achtergronden als reflex XTR.

lees er hier meer over: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=14008

verder staat realflight G3 op het punt gelanceerd te worden waar ook vast en zeker de nodige verwennerij inzit.

het zijn mooie dagen met coole vooruitgang in de simulator wereld :)

11. bjlevi

bjlevi

Lid geworden:
    7 okt 2004
    Ik kan voor €150 de G2 met add ons 3 van iemand overnemen. Vandaar mijn interesse in de G2. En het worden helaas weer mooie simulator en bouw weer....

12. Pjotrrr

Pjotrrr Guest

Aerofly Pro is de enige sim die het echte 3D vliegen/torquen e.d. goed simuleert, van heli's zegt men inderdaad dat XTR als enige als een echte heli vliegt....
    Als het je in eerste instantie om vleugelmodellen gaat dan zou ik zeker voor Aerofly Pro gaan, de nieuwe AeroflyPro Deluxe is inmiddels al voor 179 euri bij Ikarus te bestellen en wordt met een paar weken bij de Quartel e.d. verwacht..
    Volgens Bert en Derk van der Vecht, wedstrijd indoor 3D piloten vliegen nu zelfs de Shockflyers indoor echt realistisch :)

Peter

13. bjlevi

bjlevi

Lid geworden:
    7 okt 2004
    Dus de AeroflyPro Deluxe is beter dan de G2 van €150 ???

14. Pjotrrr

Pjotrrr Guest

Ja dus....De "gewone" Aerofly Pro was altijd al de meest realistische vliegtuigsim en de enige die 3D vliegen en torquen realistisch simuleert, alleen voor hele lichte vliegtuigen zoals de Shocky's kon het nog beter, dit is nu in de Deluxe verie ook perfect voor mekaar :)

Heb je mijn pb'tje gelezen? Ga dan lekker voor AFP deluxe...

15. bjlevi

bjlevi

Lid geworden:
    7 okt 2004
    Dus de AeroflyPro Deluxe is beter dan een tweedehands G2 van €150 ???

16. poerqwa

poerqwa

Lid geworden:
    11 mei 2003
    Tja, en om het allemaal nog lastiger te maken.

G3 zit er ook aan te komen.

Ik lees regelmatig over de kwaliteit(lees realiteit van vliegeigenschappen) van Realflight G2 en heb tijdens een eigen keuze traject voor Reflex 4 gekozen. G2 is wel mooi maar niet realistisch zou het belangrijkste argument zijn.

Inmiddels is Reflex naar XTR gegroeid waardoor qua "smoel", reflex niet meer onderdoet voor G2 en je toch de perfecte heli karakteristieken hebt.
    Nogmaals voor vliegen zou het een heel ander verhaal zijn en ben ik geneigd me aan te sluiten bij de anderen in dit draadje.

Het is maar een mening.

Groet,

Marc

17. bjlevi

bjlevi

Lid geworden:
    7 okt 2004
    Maar de G3 kost geen €150, dus je adviseert de AeroflyPro Deluxe ???

18. Jimmy J

Jimmy J Guest

Reflex XTR of G2

Inmiddels ben ik tot de conclusie gekomen dat de Reflex XTR simulator het programma is dat ik nodig heb voor helikopters. Om het nog realitischer te maken wil ik gebruik maken van m'n FF9 zender. Maar hoe sluit ik de FF9 zender aan de pc?

Is er een los kabeltje verkrijgbaar of kan het met een soort ontvanger?

Jimmy J

19. wim40

wim40 Guest

Hi,

Als je Reflex koopt dan zit daar een interfacekabel bij (met ingebouwde dongle). Deze kabel sluit je aan op je computer aan via een usb interface.

De andere kant van deze kabel sluit je aan op je zender. In de doos zitten alle verloopstukjes om zowel JR, Graupner, Futaba als Multiplex zenders aan te sluiten.

mvg

Wim

20. ronaldvisser

ronaldvisser Guest

Is er al iemand uitgekeken op z'n simulator die em misschien voor een zacht prijske wil wegdoen? OF wie weet een redelijke maar betaalbare oplossing?

Ik zou eigenlijk wel een trainer voor vliegtuigen en helicopters willen. Aangezien ik met heli's echt wel wat training kan gebruiken zou daar het zwaartepunt moeten liggen. Maar vliegtuigen moet ook wel aardig zijn natuurlijk.

Reflex XTR lijkt me helemaal top of the bill voor heli's zoals ik lees, maar vind ik wel errug duur. Wat ik mij afvroeg, kan je met Reflex trouwens wind parameters ingeven?
    FMS is wel grappig, maar wel erg simpel wat vliegen betreft. Leuk om een idee te krijgen hoe het sturen werkt en de basis beginselen te ervaren. Maar verder niet echt interessant wat realisme betreft, is mijn persoonlijke mening.

Zelf zoek ik dus wel iets dat ook wel meer realistisch is qua vliegeigenschappen. Ik heb trouwens ook nog geen interface om mijn FX-18 aan de PC (USB) te hangen.

Wie heeft een tipje? Ik hoor het graag.

mvg,

Ronald.

Deel Deze Pagina