Voorzetje bouwverslag DJI F550 Naza + GPS

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door DJ41, 26 feb 2013.

1. DJ41

DJ41

Lid geworden:
    22 dec 2012
    Dit wordt mijn bouwverslag van de DJI F550 met Naza en GPS. Dit bouwverslag zal ik gaan maken met veel foto's en helemaal stapsgewijs. Aangezien ik een echte beginner ben, is dat ook handig voor als ik vast kom te zitten. Zo kan ik laten zien wat ik gedaan heb. Om aan te geven wat voor soort beginner ik ben: Ik heb vandaag mijn allereerste eigen soldeerbout besteld. :rolleyes:

De meeste spullen probeer ik tweede hands te vinden om kosten te besparen, aangezien mijn middelen beperkt zijn. Alles zal ik specificeren. Ik zal nu alvast een lijst opgeven van de spullen die ik al heb, in bestelling zijn, of nog geregeld moeten worden:

*Groen = in bezit
    *Rood = nog niet geregeld,
    *Paars = besteld en onderweg

Boven en onderplaat DJI F550
    6 simonK regelaars 30 amp 4S
    6 Armen DJI F550 (2 armen zijn clones)
    Aeroxcraft landingsgestel (2de hands)
    6x DJI 920KV motoren 2212 (2de hands)
    XT60 balance board (voor het opladen van meerdere lipos tegelijkertijd)
    Prop balancer
    Lipo Safety Bag
    Soldeerbout 30-60W + Soldeertin
    Imax B6AC Lipo Lader
    FrSky DF 2.4Ghz Combo Pack for JR w/ Module & RX
    Turnigy 9XR Transmitter Mode 2 (No Module)
    Turnigy High Density R/C LED Flexible Strip-Green (1mtr)
    Turnigy High Density R/C LED Flexible Strip-Red (1mtr)
    Nylon XT60 Connectors Male/Female (5 pairs) GENUINE
    Schroeven (flink wat) M2.5x5mm, M3x8mm en M3x6mm
    Turnigy 5mm Heat Shrink Tube - BLACK (1mtr)
    Turnigy 5mm Heat Shrink Tube - RED (1mtr)
    Knife Edge Reamer 0.5-10mm
    Hex locknuts M6 10pc (bij de motoren zaten geen prop nuts)
    1x 4s 5000Mah lipo
    Graupner E-props 9x5
    DJI NAZA
    NAZA GPS
    1x 4s 5000Mah extra lipo

De Naza en de GPS hoop ik nog tweede hands tegen te komen. Als blijkt dat het hele project vast komt te zetten met het wachten daarop, dan ben ik genoodzaakt om deze bij een webwinkel voor de normale prijs te kopen. Misschien dat ik nog wat kleine dingetjes vergeet, maar die koop ik dan wel bij lokale RC shops in de buurt (klein meuk).

De Turnigy zender en FRSKY ontvanger staan in backorder bij Hobbyking. Dus het zal nog zeker een dikke maand duren voordat ik die binnen heb. Verzonden via international airmail, ben benieuwd of er douane controle komt. We gaan het zien.

Op- of aanmerkingen: Be my guest!

Laatst bewerkt: 16 mrt 2013
  2. DJ41

DJ41

Lid geworden:
    22 dec 2012
    Is het trouwens een goed idee om eerst wat goedkopere props te nemen, voordat ik er Graupners op zet? I.v.m. testen.

3. lennie054

lennie054

Lid geworden:
    19 mrt 2008
    Denk dat je portemonnee het vooral een goed idee vind.

4. Corné

Corné

Lid geworden:
    1 sep 2003
    Hoezo, die graupners zijn onverwoestbaar, dat heb ik pas nog bewezen !:D

5. lennie054

lennie054

Lid geworden:
    19 mrt 2008
    Zeker! Jij moet graupner gaan vertegenwoordigen.. "Kijk.. En nòg heel.."
    Mar zonder dollen. Graupners zijn gewoon duurder.. Garbungel had laatst een set imitatie graupners voor de prijs van 1 originele prop..

6. richierich

richierich

Lid geworden:
    22 jan 2013
    Edit: Nutteloze toevoeging, je hebt al items besteld.

7. DJ41

DJ41

Lid geworden:
    22 dec 2012
    Bedankt voor de tip, ik heb Garbungel al een PB gestuurd om te vragen waar hij ze vandaan heeft.

8. Lennart

Lennart

Lid geworden:
    27 jan 2009
    Voor FRsky --> www.Giantshark.co.uk heb je hem in een weekje binnen, lekker uit de EU en goeie prijzen. Ik heb het geduld niet om een maand te wachten :) Lekker de 9X (non R) in Duitsland bestellen, mode 1 ombouwen naar mode 2 (zie ifixit Turnigy 9X Mode 1 to Mode 2 conversion - iFixit) en met 1,5 week heb jij een zender en ontvanger(s) :)

Waarom een B6? Duurt een uur+ voordat je lipo vol is :( Je kunt er wel een XT60 bord opzetten om er meer tegelijk te laden maar de 50watt uit de B6 wordt al opgeslokt door de 1e.

Wel leuk project hoor, als je nog even wilt posten voor de imitatie graupners dan heb ik er ook wat aan!

9. DJ41

DJ41

Lid geworden:
    22 dec 2012
    De B6 is puur een budgetaire aangelegenheid. (25 euro 2de hands). Wat zou dan een betere lader zijn die niet meteen 3 x zo duur is?

Ik heb nu al besteld bij HK. Annuleren en dan weer ergens anders bestellen is ook zo wat.

Laatst bewerkt: 27 feb 2013
  10. Lennart

Lennart

Lid geworden:
    27 jan 2009
    Ai, beter en niet 3 keer zo duur :) Dan lekker hiermee doen toch? Snap de overweging prima hoor trouwens. Voor 25 euro ga je niet veel vinden.

11. DJ41

DJ41

Lid geworden:
    22 dec 2012
    Garbungel had gemeld dat hij ze bij Flyduino vandaan had, maar ze zijn al een hele tijd niet meer leverbaar.

12. lennie054

lennie054

Lid geworden:
    19 mrt 2008
    Ik denk dat investeren in een goede lader geen overbodige luxe is.. Net als je zender gebruik je m elke keer weer, dus als je je er aan ergert word de hobby er niet leuker op. Daarnaast gaat je lader (een goede in elk geval) waarschijnlijk àl je modellen en zelfs je zenders overleven. (tenzij je je er aan ergert, maarja, je moet hem ook niet tegen een muur kapot gooien..) Mijn ultramat 16 was 10 jaar geleden geen 20 euro, maar hij werkt nog steeds perfect..;)

13. DJ41

DJ41

Lid geworden:
    22 dec 2012
    Ik snap je advies. Echter moet ik alles bij elkaar zien te harken voor een bepaald budget. Later kan ik 1 voor 1 wat dingen gaan vervangen die niet helemaal aan de verwachtingen voldoen. Aangezien ik veel dingen 2de hands koop, kan ik ze later voor ongeveer dezelfde prijs weer doorverkopen.

14. DJ41

DJ41

Lid geworden:
    22 dec 2012
    Buddy code voor de FrSky DF 2.4Ghz Combo Pack for JR w/ Module & RX. ( $43.57 ipv $51.13) Kun je hem met een klein beetje korting krijgen. (Je moet wel ingelogd zijn met je account bij Hobbyking om hem te gebruiken). Is nog maar ongeveer 10 dagen geldig.

15. DJ41

DJ41

Lid geworden:
    22 dec 2012
    Zojuist van lauterbacher z'n F550 overgenomen met NAZA, GPS, en Graupner props. Even kijken wat ik nu ga doen met de overige spullen. Wellicht een F450 met KK2 of Multi WII erbij. Moet er nog even over slapen.

16. lennie054

lennie054

Lid geworden:
    19 mrt 2008
    hahaha.. you're infected..

17. Lennart

Lennart

Lid geworden:
    27 jan 2009
    Ik zag het ja, leuk hoor! Mooie set volgens mij. Had je de naza en GPS ook al besteld?? of heb je die nu afgevinkt omdat je de hele set hebt? Anders wel een duur geintje.

Ik heb hier nog een gloednieuwe boven en onderplaat van een F450 liggen. Wellicht ff pb'en?

18. richierich

richierich

Lid geworden:
    22 jan 2013
    Maar ehm, je (voorzetje tot een) bouwverslag is nu dus prematuur gestorven ? Kortom, einde topic?

19. DJ41

DJ41

Lid geworden:
    22 dec 2012
    Ik had ze afgevinkt, vanwege de aankoop van de set. Mijn budget is nu al overschreden, dus de geldkraan is voorlopig even dicht helaas. Toch bedankt!

:zon:

20. DJ41

DJ41

Lid geworden:
    22 dec 2012
    Nou, niet helemaal. Ik heb natuurlijk alle spullen nog wel voor de F550. De F550 die ik nu overneem heeft bijvoorbeeld zwarte armen en ik vind rode mooier. Daarbij heeft deze twee blauwe leds, terwijl ik rood/groen mooier vind. Er is dus kans dat ik vanaf scratch weer begin en dan de naza + GPS module overzet op het andere frame. Daarna de overgebeleven items of doorverkopen, of nog een F450 van maken.

Deel Deze Pagina