Iemand wel eens de Vought V-173 "Flying Pancake" gebouwd? Kwam hem toevallig tegen en vindt het prachtig vliegtuig (en het zou me niet verbazen als ik de enige blijkt te zijn ;-) Ben geen schaalbouwer, maar aerodynamisch en constructief zitten ook voldoende uitdagingen aan het model lijkt me.
. Hoi Maarten, Geweldige kist inderdaad! Ik heb er geen gebouwd, maar vorig jaar wel zien vliegen,.. als vrije vlucht model!! Gebouwd en gevlogen door Antonin Alfery: Prachtig en helemaal schaal gebouwd en door twee rubber motoren aangedreven!! Ongelooflijk hoe mooi het vloog, lijkt me niet eenvoudig trimmen... Op deze video van de IIFI 2023 staan vluchten van deze Pancake: Groeten, Ramses .
Wauw, wat een details. De echte meesters aan het werk. Die schaallat ligt voor mij veel te hoog, maar prachtig zeg. En hij vliegt ook nog goed. Dat is lastig uit te testen lijkt met die 2 rubber motors.
https://outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=9321 Eventueel een beetje opschalen en gaan! Precies: een mooie uitdaging, en een fijn project. Succes! jan.
Een (helaas overleden) clublid bij de Dokkumer Modelvliegclub had er 1 gemaakt. Echter heeft het vliegtuig nooit een volle vlucht gemaakt. Het is een lastig te taxiën en ook met die grote props vervelend qua aandrijving. Ook bij een mislukte take of was er vrij snel schade aan de hoogte roeren. Al met al geen succes.