Hallo iedereen, allereerst ook hier mijn beste wensen voor het nieuwe jaar! ik heb een vraagje ivm ontvanger + satelliet systeem momenteel vlieg ik een belt cp v2 met mijn dx6i(dsm2) en een ar6100e ontvanger en heb hier nog nooit problemen met ondervonden. Nu is mijn vraag wat het voordeel is van een ontvanger + satelliet systeem, ik heb er al na gezocht op het forum en gegoogled maar nog geen duidelijk antwoord op mijn vraag gekregen. Ik ga binnenkort beginnen aan de bouw van een trex 500 en heb hier een andere ontvanger voor nodig dus dacht ik eraan er één te kopen met satelliet namelijk deze : !Spektrum AR6200 6Ch [AR6200] : HobbyManiac.Com, Proud to be a Maniac! ik denk zelf dat een ontvanger + satelliet een verder zendbereik hebben of ben ik mis? Dus graag een antwoord over het verschil tussen ontvanger alleen en ontvanger met satelliet systeem (voor iemand die er niet zoveel van snapt ) Is het eigenlijk verstandig om een trex 500 te vliegen zonder satelliet systeem of kan dit perfect en veilig met ontvanger alleen? Mvg, Stefaan.
Even een kort maar krachtig antwoord, een ontvanger zonder sateliet is voor bijv een indoormodel of een model waarbij je niet verder dan 100 meter vliegt. dit soort ontvangers hebben een grotere kans om de verbinding met de zender te verliezen. Voor je 500 zou ik dus zeker gaan voor een ontvanger met sateliet.
Ik heb die 6100 in een funjet gevlogen en nooit problemen gehad met verliezen van signaal, maar denk dat t verstandiger is om een rx met een sateliet te nemen voor een trex 500 model.