Ik vind schaalheli's erg mooi, en wil misschien zelf eens een bouwen. Voor mijn eerste zou dit dat een goedkoper model mogen zijn, en als er dan wat meer werk in de afwerking gestoken moet worden is dat niet zo erg. (450 size) Ik heb een hoop gebrowsed over het internet, maar de meeste rompen beginnen vanaf een euro of 60-80. Voor te beginnen lijkt me dit wat veel, zeker gezien mijn vliegkunsten. Nu staan op ebay soms plastic rompjes van 20 euro, deze zijn echter nog niet geschilderd, maar dat kan ik wel zelf. Mijn vraag, hebben er mensen goede ervaring met deze plastic rompjes? Is het aan te raden, zeker om het gewoon eens te proberen (aangezien het ook heel anders schijnt te vliegen)? Een voordeel is het gewicht slechts 40-50 gram is, tegenover de 300 gram van een stevigere GF fuselage. Iemand hier een mening over?
Zo'n plastic fuse zou ik niet kopen. Het ziet er gewoon niet uit (heb er eens een in het echt gezien). Als je een schaalromp wil vliegen moet je even kijken naar Align of HeliArtist fuses. Laatst zag ik een MD500 langs komen van HeliArtist voor 20,00 hier ergens op het forum. Groet, Christian
Bedankt voor je reactie. Ik denk ook wel dat die er gaat komen, echter weet ik nog niet hoe ik moet omgaan met het extra gewicht voor een 450, want 300 gram extra voor de fuse... dan gaat mijn flight time toch erg omlaag, of valt dat wel mee?
Hoogie, Het ligt eraan wat voor plastic. PET-G heeft de neiging te scheuren en de afwerking is minder. GF rompen zijn gewoon steviger.
Oké, das handige info, want de rompjes die ik zag waren idd PET-G. Ik ga eens zoeken naar een mooie betaalbare GF voor als ik nog wat beter kan vliegen, alhoewel het al redelijk gaat. Vind de Augusta A109 wel een erg mooie heli om een romp voor te hebben...