Vraag over het aansturen van zwaailampen op de aanhangwagen

ik ben nu bezig met het inbouwen van de elektra van de aanhangwagen maar heb via de lichtset van robbe geen mogelijkheid om de zwaailampen van de aanhangwagen aan te sturen
De zwaailampen van de voorwagen worden aan gestuurd via een Multi-Switch-Prop 12+2 decoder
ik zit zelf te denken of het niet mogelijk is een extra infrarood zender en ontvanger in te bouwen om zo nog wat extra opties in de aanhangwagen aan te sturen

Is het misschien geen optie om deze parallel over uw andere zwaailichten te zetten?
Dat je dus het koppelingetje van u eerste zwaailicht in de ontvanger stopt en dan een klein stukje draad eraan laat en de draadjes dan doorknippen.
Daar sluit je dan u zwaailichten van de truck zelf weer op net zoals je er draadjes tussen stopt die je naar het achterste van u truck brengt en waar je kleine koppelingetjes op aanbrengt.
En aan je zwaailichten van je trailer zet je dan de andere kant van de koppelingetjes he.
Heb je nog draden lopen van je truck naar de trailer zoals de echte

Of is dat geen optie?

het mooie (vind ik) is dat je met een robbe lichtset een draadloze verbinding hebt tussen truck en trailer
dus hoef je niet bij je model te zijn voor het aan en af koppelen
dus zou ik meschien een 2e ontvanger en decoder kunnen gebruiken maar daar is geen ruimte voor vandaar

In het echie zijn de zwaailampen op getrokken materieel eigenlijk altijd aan gesloten op de verlichting van de aanhanger/trailer.
Misschien een optie om het ook zo te doen, dus de zwaailamp bij de normale verlichting op de trailer/aanhanger te zetten.
Eventueel met een kleine stekker of schakelaar, zodat ze niet altijd mee draaien.

Wat dacht je ervan om i.p.v. je zwaailamp(en) direct aan te sturen met je Multi-Switch aan een van je kanalen een relais-tje te hangen en daarmee je zwaailamp(en) te sturen.

op een robbe lichtset voor de trailer heb je maar 1 servokanaal om aan te sturen en daar zit de parkeer rem op aangesloten
wel is er nog 1 aansluiting over om lampjes op aan te sluiten
op de voorwagen is dat de aansluiting voor de zwaailampen
nu heb ik 2 auto's met een robbe lichtset en bij beide word er niks aangestuurd op die aansluiting in de trailer dus het is niet zo dat die kapot is
maar ik ga nog wel ff zoeken

het gaat om deze combinatie
full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
op een robbe lichtset voor de trailer heb je maar 1 servokanaal om aan te sturen en daar zit de parkeer rem op aangesloten

Hallo Robbert,

Je zou in nood, een simpele schakel-module kunnen toepassen op deze servo-aansluiting...
Nu zul je zeggen, dat gaat niet werken...
Dit ligt ook een beetje aan je rem-servo !
Als deze niet de volledige uitslag nodig heeft, kun je het niet gebruikte deel...
mooi gebruiken voor die schakel-module.

Voorbeeld:
Voor de rem-servo gebruik je de potmeter op je zender-module, vanaf middenstand naar max links...
Dan kun je het deel van middenstand naar max rechts, gebruiken voor die schakel-module.

Het meest handige schakel-module is er eentje met een geheugen.
Zodat ze aan kunnen blijven staan...

Hopelijk heb ik het je duidelijk uitgelegd.:rolleyes:

Edit: Je sluit de rem-servo en die schakel-module, parallel aan op die servo-uitgang !

Laatst bewerkt:
marten bedankt daar heb ik wat aan
ik heb nog één kanaal over op de zender en met een mini otvangertje en een printje waar je twee schakelingen hebt op één kanaal kan ik nog twee dingen schakelen op de aanhangwagen ;)

behuizing

Hallo Robbert

Mooie vrachtwagen en leuke zwaailampen.
Welke schaal zijn die? En heb je die zelf gemaakt of gekocht.
Ik ben namelijk ook op zoek naar zwaailicht behuizing.
Ik laat door iemand een printplaat maken voor de aansturing met ledjes Ben alleen nog op zoek naar de behuizing.

Ruudje

Back