Vraag over probleem met rijden scania 770

Discussie in 'Model truckers' gestart door Joop770, 18 jun 2023.

1. Joop770

Joop770

Lid geworden:
    7 jun 2023
    Goedemiddag,

Ik ben nieuw hier. Ik ben bezig met mijn eerste truck (scania 770s). Alleen nu heb ik alles gebouwd en in elkaar, maar heb ik een probleem met rijden deed het eerst prima.
    Zodra ik gas geef schokt/hapert de aandrijving dus hij rijdt wel alleen heel schokkerig. Heb alles al opnieuw aangesloten maar het blijft. Ook de afstandsbediening opnieuw ingesteld. Ik hoop dat iemand me kan helpen.
    Set:
    Beier usm-rc-3
    Reflexstick multi pro
    Hobbywing quickrun 1060
    Accu Xcell 360
    Carson poison

2. Joop770

Joop770

Lid geworden:
    7 jun 2023
  3. Swen

Swen

Lid geworden:
    29 aug 2022
    zitten de differentielen goed in elkaar? mischien die opnieuw opbouwen als dat nog niet is gedaan mischien dat er iets niet helemaal goed in elkaar zit daarzo

4. k-k

k-k Forum veteraan

Lid geworden:
    12 jul 2012
    Het lijkt net ofdat af en toe een van de aandrijfassen stil blijft staan. Iets mis met de centrale aandrijfas tussen die twee? Geluid klinkt in ieder geval niet goed. Gr. Klaas.

5. FredK

FredK

Lid geworden:
    29 nov 2018
    Joop, alles los halen en stap voor stap opbouwen, is even wat werk maar is niwt anders.
    Haal de aandrijfas van de motor los van de achterassen. Loopt de motor nu wel mooi rustig? Zit het niet in de motor of de regelaar.
    Kijk dan of de assen met de hand mooi soepel draaien. Zelf laat ik nieuwe differentieels indraaien door ze op een boormachine te laten draaien.
    Zitten de cardan koppeling in één lijn, dan bedoel ik of de draaipunten niet versprongen zitten.
    Succes !

6. FredK

FredK

Lid geworden:
    29 nov 2018
    Na nogmaals naar je video gekeken te hebben vermoed ik een ander probleem. Er lijkt een frequentie te zitten in het haperen van je aandrijving.
    Alles loshalen en stap voor stap aansluiten.
    Ontvanger en rijregelaar en motor aansluiten, zonder andere zaken, dus ook zonder Beier module.
    Ben benieuwd of de motor dan wel mooi gelijkmatig draait. Dan de eerste as koppelen, kijken wat er dan gebeurd. Dan tweede as.
    En als dat goed blijft gaan zit het in de aansluitingen. Het pulssignaal is ook een min signaal, toevallig die verwisseld met de min naar de motor?

Deel Deze Pagina