Vraagje over Mamba Max Pro

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Popeye420, 24 aug 2011.

1. Popeye420

Popeye420

Lid geworden:
    20 apr 2011
    Ik ben aan het denken om de Gm Genius90 die nu in men Bullet zit te vervangen met een zwaardere Esc. dit omdat de Genius het einde van zen kunnen heeft bereikt in de bullet. Wil de Genius90 gaan gebruiken in een 4wd buggy projectje... zal zeker voldoende zijn, maar men leopard 4-pole 3650 - 3650kv op 3S lipo en de zware vertanding beginnen er te veel van te vragen.

Dacht nu aan een Mamba Max Pro maar kan maar nergens de belangrijke Info vinden zoals continuous en max Amp ratings, die van men Genious ken ik maar kan ze van de mamba nergens vinden.

Kent er iemand de ratings of kan iemand me vanuit ervaring vertellen dat deze Esc meer als voldoende moet zijn voor men Leopard tot zen maximum potentieel te drijven.

Of kan iemand me een degelijke Esc aanraden met 2 - 4 S capaciteit van ongeveer 120A met een goede burst rating?

groeten

2. Mystikal

Mystikal

Lid geworden:
    6 jul 2011
    Volgens mij is de 1415 van Castle Creations een prima regelaar.

3. Stewie

Stewie

Lid geworden:
    23 mei 2010
    Volgens mij is de neu castle 1415 een prima serie motoren. :rolleyes:

De Mamba Max Pro is een prima regelaar. Denk niet dat de amperage 120A is, maar hij kan gebruikt worden in lichte 1/8ste buggy's op 4S
    De regelaar kan tot 6s lipo's aan.

Als dat nog niet genoeg voor je is --> Mamba Monster Max.

4. rsremco

rsremco

Lid geworden:
    3 aug 2010
    tja is een lastige, heb wel eens ergens gelezen op rc-monster.com in het castle support forum dat ze bij castle weinig waarde aan de max Amps geven. daar dit meestal door bepaalde onderdelen word bepaald maar die waarde nooit word gehaald

Ze hadden het toen over welke motoren er allemaal gebruikt konden worden, er werd toen ook gepraat over 2200KV motoren en dit moet geen probleem zijn volgens de mannen van Castle (zolang het maar in een 1/10 was)

Zal is zoeken of ik het nog kan vinden

5. Popeye420

Popeye420

Lid geworden:
    20 apr 2011
    Alvast bedankt voor de antwoorden... heb vannacht zelf ook nog tot in het holst van de nacht aan het surfen geweest naar antwoorden... en het was niet tevergeefs (gelukkig). Ben ergens op een forum geweest waar blijkbaar een paar goeroes van castle aan het discussieren waren ook aangaande de Mamba max pro in vergelijking met de Mamba monster.... komt erop neer dat de Max volgens prijsklasse minderwaardig zou moeten zijn tov de monster, maar doordat de max later gemaakt is... en met de nieuwe technologie is gemaakt is deze een rechtstreekse concurrent geworden voor de eerste mamba monster's..... deze zijn nu ook geupdate met die nieuwe technologie en software en liggen nu in prestatie vanzelfsprekend hoger als de Max..... Maar de ietsofwat wazige conclusie dat je hieruit kan halen is dat een Mamba max Pro eigenlijk sterk genoeg is om zoiets als een E-revo zeer degelijk vooruit te laten gaan.... dus mijn 1/10 Bullet zou geen moeite mogen zijn....

Kerel van de modelbouwwinkel zou em tegen een heel degelijke prijs kunnen bestellen... dus dit is bij deze dan gebeurd.... zodra alles binnen is worden er fotootjes en filmpjes gemaakt... en deze komen uiteraard op het forum :)

Ben trouwens ook bezig met een nieuwe Body voor de Bullet..... Verwacht je aan de eerste (bij mijn weten) Bullet MB (monster beatle yes :)) It will listen to the name: "Herb"

En jullie nederlandse modelbouwers zullen de dubbelzinnigheid wel snappen :)

To be continued....

6. kurtje

kurtje

Lid geworden:
    28 aug 2008
    De SC-8 RTR van Asso wordt ook door de MMP aangestuurd, en dat is ook geen kleintje :D

7. Popeye420

Popeye420

Lid geworden:
    20 apr 2011
    En zelfs met de Neumotor 1515 1y 2200kv.... zelfde combo dus als in de Revo... nu natuurlijk heeft die revo wel veel meer grip te bieden dus zal de esc wel zwaarder belast worden.... maar voor mijn Bullet komt het dus allemaal wel goed.... Ben trouwens weeral aan het kijken naar een nieuwe motor.... Ben zeer tevreden van men Leopard 4-pole 3650 (insane power from a 540 can :p) maar ben me aan het voorbereiden op de toekomst... maat van me heeft 2 x 3s orion carbon pro 5600 mAh 90c lipo's besteld..... My bullet needs to be faster ;) wil niet de neumotors 1515 gebruiken .... denk eerder terug een leopard met een kv waarde van rond de 3500... Heb zo effe gerekend.... men leopard 3650 op 4s draait pakweg een 4000rpm sneller als de Neucastle 1515 op 6s..... het gaat allemaal van de gearing afhangen :)

hehehehe (evil laugh :p)

8. Popeye420

Popeye420

Lid geworden:
    20 apr 2011
    Na wat surfwerk gedaan te hebben denk ik me 1 stapje hoger te gaan.... de Leopard 3660 2.5d 3800kv 1700watt moet toch weer een leuke upgrade zijn tov de Leopard 3650 2y 3650kv 1300watt. Binnenkort 3 weken vakantie.... ik weet weer wat te doen... zal proberen de filmpjes te laten schieten met een samsung galaxy S II ....

9. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    De Revo gebruikt geen MMP maar een MMM.

10. Popeye420

Popeye420

Lid geworden:
    20 apr 2011
    Niet goed gelezen Ruud, en mss ook een beetje vaag getypt van mezelf.... bedoelde niet dat de E revo een max heeft zitten.... maar dat de Asso sc08 dezelfde motor gebruikt.... het woord "combo" was idd slecht gebruikt van me... vandaar deze opheldering :)

Ik popel om men beatle cover te spuiten :)

Ben nog op zoek naar wat mooie templates voor cijfers en wat text.

-SmokerBug-
    -Herb-

11. westcoast

westcoast

Lid geworden:
    25 feb 2008
    drkdgglr heeft deze MMP in zijn Losi Muggy zitten, en dat schijnt ook goed te gaan. Dan zal een Bullet t ook wel trekken.

12. Stewie

Stewie

Lid geworden:
    23 mei 2010
    Kurt en ik hebben hem in onze asso sc10 4x4 zitten. Geen enkel probleem voor de MMP.

13. FireFrenzy

FireFrenzy

Lid geworden:
    22 jun 2009
    Ik gebruik dat ding met een cirtix 550 in mijn 2wd slash:p no biggy:) en ik ken mensen die hem in competition in 8 scale buggies gebruiken

De bec is soms een beetje wonky maar op echte high power applications zou ik zelf tog een bec runnen dus niet echt een issue...

14. fun2323

fun2323

Lid geworden:
    14 apr 2008
    Standaard in de HPI Savage flux 2350. Die is niet bepaald klein.

15. Banana

Banana

Lid geworden:
    25 mrt 2008
    Ik heb sinds gisteren ook een mamba max pro, en vroeg me af hoe de lipo cutoff bij de MMP werkt... Gaat hij piepen als de lipo leeg is? Slaat hij vanzelf af zodra de lipo leeg is (En als dat zo is, moet je hem dan weer opnieuw uit/aan zetten of stopt hij voor 2 seconden en slaat hij daarna weer gewoon aan?). Ik ben namelijk bang als hij 2 seconden afslaat dat ik dat niet door heb, dus wil er even duidelijk over.

16. kurtje

kurtje

Lid geworden:
    28 aug 2008
    Hij valt idd gewoon uit... Je zal dat wel merken want je power is gewoon weg :)
    Wel even instellen via de castle link op je gewenst voltage...

17. Banana

Banana

Lid geworden:
    25 mrt 2008
    Hij staat nu op ''Auto lipo cutoff''.
    Maar ik had net gereden en op begeven moment ging mijn auto langzamer rijden (Lipo leeg), maar de regelaar sloeg niet vanzelf af? Hij moet toch al afslaan voordat hij zachter gaat rijden of niet? Misschien ben ik wel gestopt vóórdat de lipo cutoff aansloeg, maar hoe weet ik zo zeker dat hij afslaat? Moet de regelaar dan weer op nieuw aan/uit of moet je gewoon 5 seconden wachten en daarna slaat hij weer vanzelf aan?

18. westcoast

westcoast

Lid geworden:
    25 feb 2008
    Regelaar hoeft niet af te slaan.
    Als ik me goed herrinner kun je kiezen tussen langzaam rijden en compleet afslaan.
    heb liever dat hij langzaam gaat rijden ( bv midden in een jump ) ipv meteen afslaan.
    En je kan dan alsnog de voltag kiezen waar hij kan afslaan.
    Offroad zou ik veiliger laten afslaan (ik had m op 3,4v op de MMM ) dan onroadmodellen die verbruiken over het algemeen minder en die had ik dan ook op 3,2v staan.

19. Banana

Banana

Lid geworden:
    25 mrt 2008
    Ik heb hem nu op 3.4 gezet. Maar dat langzaam rijden of in 1 keer afslaan zie ik nergens staan?

20. westcoast

westcoast

Lid geworden:
    25 feb 2008
    Ik kan het ook mis hebben, ff geen zin om m'n wagen van zolder te halen om het zeker te weten ;-)
    Staat er dan geen uitleg achter auto lipocuttoff? een vraagtekentje oid?
    Maar je merkt het iig wel dat hij langzamer gaat rijden.

Deel Deze Pagina