Vraagje over plamuren en spuiten

Ik ben nou een goeie week bezig met mijn nieuwe cabine , maar ik blijf kleine oneffenheden houden in het geplamuurde gedeelte.

Kan ik die weg werken met spuitplamuur( Heb namelijk geen ervaring mee)?

En moet de spuitplamuur daarna ook weer over spuiten met een primer?

plamuren

kleine oneffenheden kan men goed plamuren met alabastine snelplamuur,
met fijn waterproof slijpen en men kan over deze plamuur lakken.
vr.gr.adrie

Da Master22.
Nadat je de oneffeheden heb bijgewerkt met de snelplamuur,de geplamuurde plekken opnieuw behandelen met de primer.Dan is het beter om de cabine in z'n geheel nog even in de primer te zetten.
Waarom?
Plamuur heeft een zuigende werking.Dit houd in,dat als je de pekken geplamuurd heb en je zou daarna de aflak erover heen zetten,dat je allemaal doffe plekken krijgt.De plamuur zuigt de verf op.
Dan zou je als optie het volgende kunnen doen:
De cabine na de kleurlak nog een keer in de kleurlak kunnen zetten.Dan is het resultaat beter en zonder doffe plekken.
succes.
gr Marcel.

spuiten

he tom,

ik ga meestal zo te werk.

ten eerste leg ik mijn geschuurde delen in het waten met amonia dat het vet vrij is.

het plamuren van delen (zoals ze al genoemd zijn) eerst opbrengen daarna schuren en daar de oneffe delen nogmaals herhalen. voor mij is dat heel belangrijk omdat ik spuit met een airbrush.

besteed veel tijd aan schuren des te mooier is het eind resultaat.

m.v.g pieter

he tom,

ik ga meestal zo te werk.

ten eerste leg ik mijn geschuurde delen in het waten met amonia dat het vet vrij is.

het plamuren van delen (zoals ze al genoemd zijn) eerst opbrengen daarna schuren en daar de oneffe delen nogmaals herhalen. voor mij is dat heel belangrijk omdat ik spuit met een airbrush.

besteed veel tijd aan schuren des te mooier is het eind resultaat.

m.v.g pieter

zo heb ik ook gedaan alleen die wordt a de derde keer aanbrengen om die hele kleine putjes weg te krijgen.

Tom

longline

deze ben ik een tijd geleden tegen gekomen op het net.

061007.jpg

151002.jpg

Back