Vraagje: Welke zwaailampen en waar?

• Topicstarter Topicstarter Maicel
  • Startdatum Startdatum
M

Maicel

Guest
Beste bouwers,

Ik ben momenteel een Scania aan het bouwen en wil daar zwaailampen,
op het dak bij plaatsen. Nou is mijn vraag welke passen hier het mooiste bij? Ik heb al een aantal bij Conrad zien staan, maar welke passen dan het mooiste op de Scania de schaal 1:10 of 1:16?
En weten jullie of ik dat printplaatje meteen op de ontvanger kan aansluiten, of moet daar zelf een kabeltje aan gemaakt worden?
Ik ben wel een compleet setje tegen gekomen bij Zwaluwmodelbouw maar die was tegen de 80 euro.

Ook vroeg ik mijn af, of er van die vierkante lichtbalken te verkrijgen zijn?
Net als op een politieauto alleen dan in het oranje.

Alvast bedankt.

zwaailichten

Kijk eens bij de model truckers pagina 13:

welke zwaailichten enz.

Ik denk dat hiet wel iets voor je erbij is.

Bedoel je zoiets?
Red-blue-small.jpg

Untitled Page

Ik heb op mijn Scania 2 oranje zwaailampen van Leimbach.

Laatst bewerkt door een moderator:
je bedoeld deze dus
ik ben er erg tevereden over al is ie met 140,- niet goedkoop maar wel heel erg mooi

Uploaded with ImageShack.us

hoi maicel

gewoon 2 oranje aanstekers doorzagen.
2 gaatjes in boren voor de knipperleds.
aan elkaar monteren en wallaa een mooie zwaaillichtbalk.
voor nog geen 5 euro.
heb eventueel ook nog wel een burder zwaailichtbalk voor je te koop?

gr patrick

Heren,

Hartelijk dank voor de snelle reacties.

Patrick: Kun je even een fotootje plaatsen van die lichtbalk die
je te koop hebt? De aanstekermethode heb ik inderdaad gezien hier
op het forum maar niet duidelijk.

Bob: Waar heb jij je Leimbach zwaailampen vandaan, en voor
welke prijs?

Maicel

Heren,

Hartelijk dank voor de snelle reacties.

Patrick: Kun je even een fotootje plaatsen van die lichtbalk die
je te koop hebt? De aanstekermethode heb ik inderdaad gezien hier
op het forum maar niet duidelijk.

Bob: Waar heb jij je Leimbach zwaailampen vandaan, en voor
welke prijs?

Maicel

Ik heb mijn zwaailampen van 2ehandsRC webshop RC-Point Modelbouw winkel Beugen
het zijn niet de goedkoopste geloof ik, maar ik ben er heel tevreden mee.
je kan van elke zwaailamp apart de snelheid instellen.

Ik heb mijn zwaailampen van 2ehandsRC webshop RC-Point Modelbouw winkel Beugen
het zijn niet de goedkoopste geloof ik, maar ik ben er heel tevreden mee.
je kan van elke zwaailamp apart de snelheid instellen.

Bob,

Ik vind de prijs eerlijk gezeg nog wel meevallen, dus overweeg deze te bestellen want het effect is heel mooi. Alleen nog een vraagje kan ik dat printplaatje zo direct op de ontvanger aansluiten (dus plug en play) of moet dat allemaal zelf gemaakt worden?

Hallo allemaal,

Ik had een vraagje over de conrad zwaailichten.
Ik heb 2 zwaailampen en 1 stuurprint.

Kan ik 2 zwaailampen op een print solderen?
Hoe kan ik de print aansluiten op mijn ontvanger?

Heeft iemand hier enige ervaring mee?

Groetjes Mitchell.

Hallo,

Robert-10,

Is deze reactie voor mij?

Want ik snap hem namenlijk niet.
Heb al op het forum gekeken en ben geen held in electronika.
En daarom vraag ik het.

Alvast bedankt.

Groetjes Mitchell.

hoi mitchell

ik heb zelf ook deze zwaailampen en printje.
je kunt er makkelijk 2 op 1 printje solderen.
het aansluiten van de print naar je ontvanger weet ik zelf ook nog niet.
dus kijk hier even of er antwoord op komt.
rob heeft het erover dat hij het aansluit op een cti switch.
maar weet niet hoe dat in zijn werking gaat.

Ja kraanbouwer, die was voor jou....

je zou ook zelf even kunnen kijken bij bv conr... wat er allemaal te koop is, zou leerzaam kunnen zijn.
Je kunt natuurlijk ook elke vraag die je hebt hier op het forum kunnen zetten en het je nog moeilijker laten maken dan het is... de 1 gebruikt zus de ander zo, de 1 wil dit de ander dat. Daar ga je dus veel antwoorden op krijgen.

Vraag wat voor lichtset gebruik je in je truck?? als je daar een vrij kanaal op hebt kun je ook die gebruiken om die zwaailichtprint van stroom te voorzien.
heb je dit niet maar wel een vrij kanaal op je ontvanger.. is ITS System Information artikel nummer 227387
misschien iets voor je.

Het is handig voor de lezer eerst te weten waar je mee werkt!!

Ik heb onlangs zwaailampen gekocht bij cleverled. hij zit op ebay duitsland en heeft ook een eigen site .com.

Vond ik persoonlijk mooie lampjes en de electronica is erbij. Ofwel de nieuwe van TTM daar zit de electronica in het zwaalichtje dus 2 draadjes aansluiten en klaar maar de prijs is ook naargelang...

Groeten Jimmy

Hallo allemaal,

Robert-10

Waarom ik dit vroeg was omdat ik geen verstand heb van electronika. Nu kan ik wel alles gaan kopen wat ik denk nodig te hebben maar dat schiet niet op. Daarom vroeg ik het even.

Ik heb momenteel nog geen licht en geluid maar dat wordt de usm-rc module. En bedankt voor het antwoord ik ga de module bestellen.

Jikooko:

Ik heb de zwaailichten reeds in huis maar toch erg bedankt voor het meedenken.

Groetjes Mitchell.

De print die conrad koopt voor 4 gloeilampjes heeft Veroma modelbouw ook. Maar bij hun heb je een versie zonder draad zoals bij conrad maar ook een versie waar al een draad aanzit zodat je die volgens mij rechtstreeks kan aansluiten op een ontvangerkanaal?

Hoi,

Ik heb de Veroma set (2 zwaailichten en 1 printplaat) ook aangeschaft voor op mijn Volvo. Ik denk een half jaar terug, en toen kon ik de 1:14.5l kopen.
Ik vind deze goed passen op mijn Tamiya Volvo, misschien wat aan de grote kant.
Maar ik zie deze niet meer op de site. Misschien heeft Verome ze gerebrand en zijn die ik heb nu de 1:10.
Vergeleken met 1:1 modellen en de relatieve grootte van de zwaailichten zijn denk ik deze iets te groot, dus zou ik misschien toch voor de 1:16 gaan.

Ik was ook geen expert op electronica gebied, maar heb het intussen redelijk onder de knie. Ik heb het me ook afgevraagd of ze beide op die ene printplaat konden maar het kan (zie voor instructies de info die bij de printplaat wordt gegeven wat uitgang 1 - 4 is).
Soms zie je een tip om de twee zwaailichten om en om te solderen zodat ze in tegen fase draaien. dit kan ook door de lampjes in een andere volgorde in the oranje behuizing te plaatsen.

Vervolgens heb ik aan de printplaat twee draden gesoldeerd. Volgens mij zit bij de zwaailichten printplaat een klein schema wat en hoe je de plus en min moet aansluiten. Tevens een schakelaar ertussen voor achterop de cabine (toegevoegd aan bestaande rij schakelaars, ik schakel niet met de zender) en via een Tamiya y-cable in de loop geplaast die loopt van de battery naar de overige onderdelen zoals geluids en licht module. Ik kan nu de zwaailichten altijd aanzetten zonder de ontvanger aan te zetten.
Dit in tegenstelling tot de overige lichten (toplichten/schijnwerpers en verstralers) die ik op de Tamiya lichtmodule heb aangesloten, en die ik dus alleen kan laten branden als ik de koplampen ook aanzet.

Tevens heb ik ook nog 2 gril-flitsers toegevoegd in dezelfde loop die tegelijkertijd met de zwaailichten aan gaan.

full

Hierbij een foto van mijn model met de verhoudingen.

Mocht je de bouw instructies niet meer hebben, laat het me weten dan geef ik ze nog wel.

Groetjes,

Patrick

Laatst bewerkt door een moderator:
Niks bijzonders, gewoon de originele spiegels van de bouwdoos gemodificeerd omdat ze niet juist waren. Nog niet helemaal, maar het idee is nu correct (de plaatsing en de bevestiging.

Ik heb het bovenste gedeelte van de stang boven de spiegel bevestiging doorgeknipt, en naast de onderste stang geplaatst, een en ander bijgebogen, korter gemaakt, 2 nieuwe gaatjes in de cabine geboord op de juiste positie, twee kleine metalen plaatjes aan de buiten en binnenkant voor de stevigheid en schroeven maar.

De dode hoek spiegel is zelfgemaakt, met een zelfde soort half spiegelende / verschroomde sticker (had ik nog).

Ik moet alleen nog een spiegel maken boven de deur.

Groetjes,

Patrick

Back