Hallo mensen, Ik ben op zoek na een boegschroef met 2 schroeven, nu kom Ik alleen maar boegschroef tegen met een spatel. Dat is niet wat ik wil. Zijn die er nog wel.met 2 schroeven. Zag er een van tegen de €100 dat is me weer wat te gek. Pf als iemand er of een heeft liggen laat het maar weten. Ik wil hem hebben voor in mijn Happy Hunter. Mvg, Willie van Koolwijk
Hallo Willie, Ze zijn er nog wel met 2 schroeven, maar die zijn inderdaad erg duur. Zie link en daar moet dan nog een motor met regelaar aan ook. Zie link. bauer-modelle.com/epages/Bauer_Uwe46269592.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/Bauer_Uwe46269592/Products/702093 Zelf zou ik er een dummy met 2 schroeven in bouwen en beide hoofdmotoren een eigen regelaar geven. Daarmee draait je boot ook als op een theeschoteltje. Er is ook een optie om de hoofdmotoren met een V-mixer te koppelen met je roeren. Dan kun je met één stick manoeuvreren. Heeft wel het nadeel dat bij kort draaien tijdens het slepen een deel van je trekkracht weg valt. Zelf wat in een Smit Finland (Nederland) mee geëxperimenteerd. Uiteindelijk de V-mixer verwijderd en via een schakelaar op de zender de boel zo gearrangeerd dat ik manoeuvrerend met de losse boot de motorregelaars op twee sticks heb staan. Slepend de motoren op 1 stick en de roeruitslag op 50%. Dat bevalt nog het beste. Als een schip vaart doet een boegschroef niet veel. Heeft alleen effect als het schip stil ligt. Door dan één schroef vooruit en de andere achteruit te laten draaien zwenkt het voorschip ook weg. Met de roeren laat je het achterschip dan dwars uit gaan. Zie bijgaande video. Boot weegt 9,5 kg. Gr. Klaas.