vraagjes over een zelfbouw UAS

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door bkwb, 12 jun 2010.

1. bkwb

bkwb

Lid geworden:
    3 apr 2007
    Hallo

Met het oog op de schoolprojectjes die ik volgend jaar mag doen, denk ik erover na om een UAS te bouwen. Het kan wel zijn dat dit project op de lange baan geschoven word en dat het mijn bachelorproef wordt.

Allereerst, kan iemand mij zeggen hoe het met de regelgeving van UASen zit in belgiƫ?

Ten tweede, het zou het uiteindelijk wat apparatuur moeten meekrijgen. Ik dacht aan een camera, termische camera.. dat soort zever (hangt ervan af hoe ik het ga aanprijzen bij de proffen xD) Daarom is zelfbouw zo interessant, daar kan ik nog heel wat aan veranderen.

Verder zou ik liefst een pusher willen die eigenlijk de eigenschappen heeft van een zwever (vliegt lekker rustig).

Ik heb de predator bekeken, maar ik ben niet zo zeker van die staart. (en de ruimte.) De B-hunter zie ik wel zitten, maar dat vind ik dan weer zo'n lompe bak. Ik zag hier ergens een draadje waar iemand zijn eigen uav ontworpen heeft die wel verdacht veel van de B-hunter weg had, maar ik zag geen plannen enzo.

Heeft iemand een idee welke UAV hieraan voldoet en die op tamelijk grote schaal (+/- 3 tot 3.5m spanwijdte) te maken is? zou depron te doen zijn hiervoor?

Als ik toch een kit ofzo zou moeten kopen, had ik gedacht aan de cularis van multiplex. Ik heb nu een easyglider en ben/was daar heel tevreden over (spijtig van de laatste crash, hij is ver totalloss). Maar deze heeft ook weinig plaats vind ik. any ideas?

vriendelijke groeten

Wouter

BTW: waar kan ik wat extra info over UAVs vinden? ik heb er namelijk geen flauw benul van hoe de take-off en landing net gedaan word?

Deel Deze Pagina