Heren Daarnet een HPI RS4 zitten inrijden maar natuurlijk heb ik wat vraagjes * koppeling ging in het begin helemaal niet, je moest veel gas geven en ie kwam pas traag op gang, na het verder indraaien van de naald ging dit al beter ... na hoeveel tankjes is zo'n motertje ingereden ? * bereik van de zender is lamentabel, er zat een sanwa/hpi pistool zender in het pakket (en op de ontvanger zo een afneembaar antennetje) maar hij draagt maar een goede 50 meter .. dan is het gedaan met de controle ... is dit normaal ? het is de 27 mhz band (mijn graupner zender draagt heeeel wat verder ...) * zijn er verder nog tips en trucs rond dit HPI model ? alle info is welkom eventueel websites van gebruikers bedankt!!! Yves & Erik
je moet zorgen dat hij op top een beetje inhoud dat doe je door de sproeier uit te draaien die bij je brandstof slang zit. dan moet je stationair regel met de naald in je gas schuif hij moet 10 tot 15 seconden hetzelfde blijven draaien zonder in vallen en lekker vluchtig op pakken. heb je dit allemaal en draait het blokje dan erg hard stationair of erg langzaam dan kan je dat veranderen met de middelste schroef de stationair stopper of hoe andere het ook noemen.
ok dus ... eerst Hoofdsproeier naald dan het zeshoekje bewerken (aan de zijkant) dan het schroefje met het veertje in of uitdraaien in die volgorde bespreek jij nu onze carb is ie zo goed ?
1 :arrow: jah je begint dus met het te zorgen dat je op top een beetje inhoud prutteld 4takt etc. (dit doe je dus met de hoofdproeier) :!: dan als je dat dus gedaan hebt zal hij lastig stationair draaien en mischien wel uitvallen en moeilijk wegrijden. 2 :arrow: dit ga je dus oplossen door de opneem sproeier in te draaien met telkens 1/8 slag merk je na 3 tot 4 slagen geen verbetering ga je dus de andere kant op draaien. als hij lekker opneemt en top nog steeds goed rijd ga je kijken hoe hij stationair draait als hij te hard draait draai je de stationair afstelling iets uit en als hij te zacht draait iets in. het kan zijn dat als je 2 hebt gedaan dat hij top meer inhoud of niet meer inhoud in dat geval moet je dus als hij top niet meer inhoud de hoofdsproeier nog iets uitdraaien of als hij erg in houd iets indraaien. er gaat een hoop tijd inzitten maar het loont wel
Ik denk dat het een beetje ligt aan de omgeving waar je rijd ga is op een echt open veld staan met geen zendmasten of wat dan ook en test dan eens het ontvangst. 27mhz is de ferquentie van vrachtwagens zooittje zendmasten geven ook een 27mhz trilling vrij dus jah het zou kunnen ik heb een acoms gehad die was 40mhz am en ook die begaf het wel eens op 50meter al
Enige verdere bemerkingen rond het afstellen van de modelbouwauto: daarnet zijn we nog gaan rijden en na wat in en uitdraaien van de naald zijn we tot een goeie afstelling gekomen met de volgende eigenschappen : naald 3 toeren uitdraaien => starten naald 1,5 toer indraaien => rijden (1,5 toer uitgedraaid) stationair naald een klein beetje uitgedraaid => het probleem nu is dat ie stationair héél hard loopt ... zelf probeert weg te rijden enzo ... wat nu ? => stationair naald verder uitdraaien om de motor zijn toerental te laten zakken ? of nog een andere aktie ? wat is je advies
over die opneemsproeier heb ik ook nog een opmerking : dit wordt helemaal niet vermeld in de handleiding van die HPI ? heb jij dat op jouw auto kunnen regelen @ sphereman =>>> we spreken hier over exact dezelfde auto als jij hebt (zie avatar foto) een HPI RS4 Super Nitro groeten Y
de avantar i seen hpi nitro3 rs4 SS en geen super nitro. de opneem sproeier word idd niet vermeld in de handleiding. ik zou toch beginnen met een tussen maat te vinden want uit draaien om te starten en in draaien om te rijden kan niet de oplossing zijn.